וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפילת מנחה בבית הכנסת שהושחת: "הממשלה תתעוררי"

1.12.2014 / 21:24

רבנים מובילים, פעילים חברתיים ואף חילונים גמורים הגיעו לבית הכנסת "בית אל" בתל אביב, שבו נשרפו ספרים ורוססה כתובת נגד "חוק הלאום". "המדינה נותנת אור ירוק לפגיעה במסגדים - ובסוף זה חוזר אלינו"

צילום: יותם רונן עריכה: קשת סידי

בבית הכנסת הבינלאומי "בית אל" שבתל אביב, שבו נמצאו אמש ספרים שרופים ושעל אחד מקירותיו רוססה כתובת גרפיטי בגנות "חוק הלאום", נערכה בצהריים (שני) תפילת מנחה מיוחדת. יו"ר ארגון רבני "צהר", הרב דוד סתיו, פעילים חברתיים ותושבים רבים מהעיר – חלקם חילונים – הגיעו למקום כדי להביע תמיכה במתפללי בית הכנסת הקבועים, ובמטרה לגנות את מעשי "תג מחיר" מצד יהודים.

"אנחנו מאמינים בדיאלוג. אפשר להתווכח, אבל תמיד חייבים לכבד את בן האדם, לשמוע ולדבר. זה מה שמחבר אותנו כאומה. מה שהיה אתמול הוא תוצר של פירוד ופילוג", אמר רב בית הכנסת, הרב אריאל קונסטנטין, בסיום התפילה. "קשה לנו לראות מראה מול העיניים, כמו של הגרפיטי שרוסס אתמול. אנחנו מקווים שבמקום לעשות פעולות איבה נשב ונדבר".

וואלה! חדשות - הסיפורים החמים:
חשדנות בקואליציה: הח"כים נדרשו להצביע בשמם בעד הממשלה
המדינה המוסלמית הגדולה בעולם יוצאת נגד חמאס
ניצחון לירוקים: לא יוקם כפר נופש בחוף פלמחים

תפילה בבית הכנסת בית אל שאתמול הושחת, תל אביב. ראובן קסטרו
מתפללים ומתפללות בבית הכנסת, היום/ראובן קסטרו

אתמול בשעות הערב התגלתה הכתובת: "במקום בו נחקקים חוקי לאום – ישרפו ספרים", על אחד מקירותיו של בית הכנסת, אשר פועל תחת אגון "צהר". בסמוך למבנה נמצאו ספרים שרופים. המשטרה פתחה בחקירת נסיבות האירוע, אולם טרם נעצרו חשודים במעשה.

"אנחנו מדברים על דמוקרטיה אך לא מבינים את הערך הבסיסי של כבוד האדם, צריך לדעת שאם רוצים להיות חברה אחת אז צריך להבין שבישראל יש דעות רבות, הדעות השונות צריכות להתלכד לתזמורת אחת", אמר הרב סתיו. "אנשים ביקשו לפגוע בבית כנסת, וזאת פגיעה ביכולת של בני האדם לחיות ביחד. מכאן תצא קריאה לאהבת ישראל גדולה אהבת האדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
כתובות נאצה על בית הכנסת של ארגון רבני צהר, תל אביב, נובמבר 2014. ארגון רבני צהר,
הכתובת שרוססה על אחד מקירות בית הכנסת, אמש/ארגון רבני צהר

מיקי גיצין, מנכ"ל תנועת "ישראל חופשית" וחבר מועצת עיריית תל אביב מטעם מרצ, הגיע אף הוא להתפלל בבית הכנסת. "אין לנו מושג מי עשה את הוונדליזם הזה, אבל המהות שלו היא הידרדרות השיח הפוליטי בישראל", אמר. "הקריאה הברורה שיוצאת מפה היא: 'ממשלת ישראל, תתעוררי. את לא יכולה להיות אדישה למציאות הזאת'. זו אחריות ציבורית של ראש הממשלה וכנסת ישראל. תפסיקו להתעלם מהמציאות הזאת, כי היא לא תיפסק אם לא תהיה קריאה מנהיגותית משמעותית".

גדי גבריהו, יו"ר פורום "תג מאיר" שפועל נגד פשעי שנאה, גזענות ופעולות "תג מחיר", תקף גם הוא את הממשלה וטען כי היא האחראית למה שהתרחש בבית הכנסת. "אנחנו לא מבחינים בין פשעים שנעשים במסגדים לבין פשעים שנעשים בבתי כנסת", אמר. "בבית הספר הדו לשוני בירושלים ובבית הכנסת נעשו פעולות שאנחנו רגילים לראות בשנים האחרונות במסגדים נגד החברה הערבית. זהו פשוט בגלל האור ירוק שנותנת המדינה, שלא מעמידה לדין בגין פגיעה במסגדים. לכן, שלא יתפלאו מדוע זה חוזר אלינו".

לפניות לכתבת דנה ירקצי: danayark@walla.com

הרב סתיו בתפילה בבית הכנסת בית אל שאתמול הושחת, תל אביב. ראובן קסטרו
הרב דוד סתיו נושא דרשה/ראובן קסטרו
תפילה בבית הכנסת בית אל שאתמול הושחת, תל אביב. ראובן קסטרו
מתפללים מנחה בבית הכנסת, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully