וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שופטת סיפרה שנאנסה בידי קצין משטרה, אך סירבה להתלונן

21.11.2014 / 17:42

שופטת שלום שיצאה לדייט עם קצין משטרה סיפרה לחבריה שהיא נאנסה על ידו בפגישתם הראשונה. הם טרחו ליידע את מח"ש וזו פתחה בחקירה. עם זאת, משום שהשופטת סירבה להתלונן, התיק נסגר

אילוסטרציה – בית משפט. ShutterStock
מאז המקרה השופטת לא מנהלת תיקים מול המשטרה/ShutterStock

שופטת שלום סיפרה לפני כשלושה שבועות למקורביה שקצין משטרה אנס אותה. אלו יידעו את המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש), אולם משום שהשופטת סירבה להתלונן, התיק נסגר בשבוע האחרון.

לשניים הייתה היכרות מוקדמת, שלא ברור מהו משכה, לאחר שהכירו דרך אתר היכרויות. במהלך אחת הפגישות שלהם אירע לטענתה האונס. לאחר שסיפרה לחבריה על שאירע, הגיע המקרה לידיעת מח"ש, וזו שפתחה בחקירה. עם זאת, במהלך השבוע האחרון נסגר התיק עקב חוסר רצונה של השוטרת להתלונן. מאז המקרה השופטת אינה מנהלת תיקים מול המשטרה והועברה לתפקיד אחר על ידי הנהלת בתי המשפט.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: מורה לכיתה ח' התעלל מינית בתלמידיו בבית הספר
חייל צה"ל שנחשד בסחר בסמים: "גם אבא משתמש"
עבודות שירות לתוקף נשים בהתקף פסיכוטי: "מתבייש"

ממח"ש נמסר בתגובה: "לפני מספר שבועות התקבל מידע במחלקה לחקירות שוטרים לפיו קצין משטרה בדרגת רב-פקד ביצע עבירת מין כנגד בעלת תפקיד במערכת המשפט. מח"ש פנתה מספר פעמים לבעלת התפקיד, אשר הודיעה בתגובה כי אין ברצונה להגיש כל תלונה בעניין ובשל כך השוטר לא נחקר. בצד האמור, בוצעו בכל זאת פעולות שונות על ידי חוקרי המחלקה לצורך בירור המידע. לאחרונה, נבחנו כלל המידע והראיות אשר נאספו בתיק, ובסיום בחינה זו לאחר דיון שנערך, הוחלט על דעת כלל הגורמים המוסמכים כי אין בהם די על מנת להמשיך בחקירה פלילית כנגד הקצין".

פרטי הפרשה הותרו היום לפרסום כשצו איסור הפרסום על שמו של הקצין נותר בעינו, כפי שביקש בא כוחו. אולם בצעד תמוה, מח"ש לא הוציא הודעה על כך שהמקרה הותר לפרסום.

יו"ר מרצ, זהבה גלאון, התייחסה למקרה ואמרה בתגובה כי "אם שופטת לא מוכנה להתלונן אצל מערכת אכיפת החוק, זוהי עדות לפשיטת רגל מוחלטת במאבק בעבירות מין. אני יודעת שלא נכון לדון אדם עד שמגיעים למקומו, אבל במקרה זה, השופטת היא לא רק אישה פרטית שנאנסה, היא מסמלת את מערכת אכיפת החוק ואת ערכיה של המערכת, וההימנעות והרתיעה שלה מלהתלונן מעבירה שדר לאנסים שאין להם ממה לחשוש יותר, כי אם שופטת לא מתלוננת ולא מוכנה לעבור את דרך החתחתים שכרוכה בהגשת תלונה ובעמידה בבית משפט, אז אף אישה אחרת לא תתלונן". גלאון הוסיפה כי "לכל מעשה ומחדל של שופט או שופטת יש השלכה על אכיפת החוק ועל אמון במערכת אכיפת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully