וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיקוד העורף החל להיערך להתפרצות אבולה בישראל

3.11.2014 / 0:15

הנגיף הקטלני, שגבה את חייהם של כמעט 5,000 בני אדם, מאיים גם על ישראל. משרד הבריאות ביקש מהפיקוד להיערך לטיהור מוקדים שעלולים להיות נגועים, והנהלים הובהרו גם לגופי הבריאות ברשות הפלסטינית

צילום: רוני שניצר, עריכה: ניב פוקס

(צפו בתרגול נחיתת חולי אבולה בנתב"ג, לפני כשבועיים)

פיקוד העורף נערך בימים אלה למאבק במחלת האבולה, למקרה שמדינת ישראל תידרש להתמודד בגבולותיה עם הנגיף הקטלני. זאת, לאחר שמשרד הבריאות פנה לפיקוד בבקשה לעשות זאת, למקרה שהמדינה תצטרך לפעול לטיהורם של מוקדים שעשויים להיות נגועים במגיפה, כמו נמל התעופה בן גוריון.

בתגובה לבקשה, בפיקוד העורף כותבים פקודה בעניין, הוראה מבצעית וכן נוצר תיק אימון עבור הנושא. לפי התרחיש שצפו מומחים במשרד הבריאות, במידה שיגיעו לישראל אזרחים מהמדינות בנגועות באבולה, קצב הנדבקים במחלה עלול להגיע לעשרה בשנה.

אבולה - התפרצות הנגיף הקטלני:
אופטימיות זהירה בליבריה: צניחה בהידבקות באבולה
צעד קיצוני במאבק באבולה: אוסטרליה תמנע כניסת אפריקנים
באן שיבח את ישראל: תורמת למאבק העולמי באבולה

עובדי רפואה נושאים את גופתו של אדם שמת מאבולה, מונרוביה. רויטרס
אנשי רפואה נושאים את גופתו של אדם שמת מאבולה/רויטרס

הבקשה הופנתה לפיקוד העורף מתוקף היותו הגוף האחראי על טיהור מוקדים באופן אטומי, ביולוגי וכימי, ומשום שיש לו את הנגישות למעברי גבול באזורים השונים ובהם מעבר ארז, גשר אלנבי ונמלי התעופה בארץ. כמו כן, חודדו הנהלים בחיל הרפואה למקרה שחייל צה"ל יידבק בנגיף המסוכן.

במקביל, פנו אנשי מתאם הפעולות בשטחים לנציגי משרד הבריאות ברשות הפלסטינית והבהירו להם את הנהלים לפיהם יידרש לפעול במקרה שבו תושב יידבק במחלה. צה"ל צפוי להגיש סיוע גם בשטחי הרשות הפלסטינית במידה שאירוע כזה יתרחש.

מרכז הטיפול נגד אבולה של מחוז בונג, ליבריה. רויטרס
מרכז לטיפול בחולי אבולה בליבריה/רויטרס

ארגון הבריאות העולמי דיווח ביום שישי כי מניין החולים שמתו מהמגיפה, שמוקדיה העיקריים הם במדינות מערב אפריקה, עלה ל-4,951. בסך הכול, עד כה 13,567 בני אדם חלו במחלה, ורובם כאמור מהאזורים הנגועים – מדינות גינאה, סיירה לאון וליבריה.

(עדכון ראשון: 22:09)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully