וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחת התנצלות? קרי יתקשר לנתניהו לגבי הערות הבכירים

"הביקורת האישית כלפי ראש הממשלה אינה הולמת", הבהיר דוברת מחלקת המדינה האמריקנית. עם זאת, לא ברור אם תימסר התנצלות רשמית, לאחר שנתניהו כונה "פחדן עלוב, אטום, רברבן ושחצן"

באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

(נתניהו מגיב: "תוקפים אותי משום שאני מגן על ישראל")

דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, ג'ן סאקי, אמרה היום (רביעי) כי "הביקורת האישית כלפי ראש הממשלה בנימין נתניהו אינה הולמת". בתדרוך לעיתונאים, היא סירבה לפרט אם וושינגטון תתנצל באופן רשמי על ההערות שנחשפו אתמול בכתב העת "אטלנטיק", אולם הוסיפה כי שר החוץ ג'ון קרי ישוחח עם נתניהו ויבהיר לו כי לא מדובר בעמדות הממשל האמריקני.

סאקי סיפרה כי שוחחה עם קרי וכי לדעתו "מלחמת מילים אינה מועילה לאף אחד מהצדדים". לדבריה, "יחסי ישראל-ארה"ב נותרו חזקים והקשרים הביטחוניים מעולם לא היו טובים יותר. את היחסים בין המדינות שלנו לא ניתן לערער". כשנשאלה אם ממשל אובמה מיצה את האפשרויות עם ישראל, היא השיבה: "אנו לא רואים את זה כך, מזכיר המדינה ממשיך לבחון אפשרויות להגיע לפתרון שתי המדינות, אך כפי שאמרנו, זה תלוי בשני הצדדים - ואם הם ירצו ללכת במסלול הזה, נהיה שם בשבילם. אך אנו בבירור לא שם".

עוד בוואלה! חדשות:
מהו מקור הקללה העסיסית שהוטחה בנתניהו
נתניהו מגיב על הקללות: "תקפו אותי כי אני מגן על ישראל"
בכיר בבית הלבן: "נתניהו פחדן, ומבלף בנושא איראן"

כמו כן, דובר המועצה לביטחון לאומי של הבית הלבן, אליסטר באסקי, מסר כי העלבונות שהטיחו בכירים בממשל האמריקני בראש הממשלה בנימין נתניהו, כפי שנחשף אתמול במאמר בכתב העת "אטלנטיק", "בהחלט אינם מייצגים את עמדת הממשל" – כך דווח ברשת CNN. "הערות כאלה אינן ראויות", הוסיף באסקי.

הדובר הדגיש: "אנחנו לא סבורים שיש משבר ביחסים בין המדינות". עם זאת, הבהיר כי "יש מקרים בהם אנחנו לא מסכימים עם פעולות הממשלה הישראלית".

פגישת בנימין נתניהו והנשיא ברק אובמה – הבית הלבן, אוקטובר 2014. AP
נשיא ארצות הברית ברק אובמה בפגישה עם ראש הממשלה נתניהו בתחילת החודש/AP

ראש הממשלה הגיב היום לעלבונות שספג מפי בכירים בבית הלבן, ואמר כי הוא הותקף משום שהוא מגן על מדינת ישראל. "כשיש לחצים על ישראל לוותר על ביטחונה הכי קל זה לוותר. כראש ממשלה אני עומד על ביטחונה של ישראל, אני עומד על חייהם של כל אזרח ואזרח וכל חייל וחייל", אמר נתניהו בישיבה מיוחדת לציון 13 שנה לרצח רחבעם זאבי בכנסת.

"אני לא מוכן לעשות ויתורים. האינטרסים העליונים שלנו, בראשם הביטחון ואחדות ירושלים, אינם עומדים בראש מעייניהם של התוקפים אותנו ואותי", הוסיף. כמו דובר המועצה האמריקנית לביטחון לאומי, גם הוא הדגיש כי אין משבר ביחסים. לדבריו, "היו לנו חילוקי דעות ועוד יהיו. אנחנו רואים גם השנה עלייה בתמיכה של האמריקנים בישראל. הברית האסטרטגית שלנו תימשך".

מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי בועידת המדינות התורמות לשיקום רצועת עזה המתקיימת בקהיר. רויטרס
שר החוץ קרי בוועידת המדינות התורמות לשיקום רצועת עזה/רויטרס

אמש התראיין אחד הבכירים לפרשן ג'פרי גולדברג, ואמר כי "נתניהו מבלף בנושא איראן ואין לו את האומץ לפעול צבאית נגד תכנית הגרעין שלה". הגורם הוסיף כי נתניהו מעוניין אך ורק לשמור על הישרדותו הפוליטית. "הוא לא רבין, הוא לא שרון, הוא בוודאי לא מנחם בגין. אין לו אומץ", אמר הגורם.

פקיד בכיר אחר בבית הלבן אמר דברים דומים, תיאר את נתניהו כ"פחדן עלוב" בכל הנוגע לאיראן ואמר כי בבית הלבן לא מאמינים לאיומיו לגבי תקיפה באיראן. "גורמים בממשל אובמה תיארו באוזניי את נתניהו כסרבן, כקצר ראייה, כריאקציונר, כאטום, כרברבן, כשחצן וכלוקה באספרגר", כתב גולדברג מפי גורמים שדיברו עמו במהלך השנים.

(עדכון ראשון: 16:55)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully