וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נער פלסטיני בן 16 נהרג מאש צה"ל ליד רמאללה

על רקע המתיחות בבירה: כוח צנחנים שהיה במארב בכפר סילוואד זיהה כי הנער משליך בקבוק תבערה לעבר ציר 60, ופתח לעברו באש. הוא פונה לבית החולים ברמאללה, שם מת מפצעיו

פלסטיני מחזיק בקבוק תבערה במהלך עימותים עם שוטרי משמר הגבול במזרח ירושלים, יולי 2014. AP
פלסטיני אוחז בבקבוק תבערה במהלך עימותים עם כוח מג"ב במזרח ירושלים/AP

צעיר פלסטיני נהרג אתמול (שישי) מירי כוח צה"ל שהיה במארב בכפר סילוואד, מצפון-מזרח לרמאללה, לאחר שהכוח זיהה כי הוא משליך בקבוק תבערה לעבר ציר 60 ופתח לעברו באש. לפי הדיווחים בכלי התקשורת הפלסטיניים, ההרוג, נער בן 16 בשם ערווה עבד אל-והאב חמאד, נפצע באורח אנוש מירי בראשו ופונה לבית החולים ברמאללה, שם מת מפצעיו.

ככל הנראה, מספר מצומצם של מפגינים הגיעו למקום יחד עם ההרוג לאחר תפילות יום השישי. מפגין נוסף נפצע באורח קשה. על פי הנוהל, המקרה יתוחקר על ידי הצבא. לפני כחודש, נפצע מפגין פלסטיני באורח קשה מירי של כוח צה"ל במהלך הפרת סדר בהשתתפות כ-40 פלסטינים בכפר, והוא פונה לטיפול בבית החולים ברמאללה.

מתיחות בירושלים - עוד בוואלה! חדשות:
לאחר התפילות: רעולי פנים יידו אבנים במזרח ירושלים
אלף שוטרים ומזל"טים: התכנית למיגור המהומות בבירה
הפגנה במקום שבו נהרגה התינוקת בבירה: "דורשים נקמה"

ערווה עבד אל-והאב חמאד שנהרג מאש צה"ל בכפר סילוואד. אתר "פאל אינפו", צילום מסך
ההרוג ערווה עבד אל-והאב חמאד/צילום מסך, אתר "פאל אינפו"

מדובר צה"ל נמסר: "כוח של צנחנים זיהה פלסטיני משליך בקבוק תבערה בציר 60, פתח לעברו באש וזיהה פגיעה". גורם צבאי הוסיף כי "על אף פוטנציאל הנפיצות באזור ירושלים, בצבא לא מזהים התעוררות של הפרות סדר, ויתרה מזאת, הנתונים מעידים על כך שהיקף האירועים חזר לתקופה שקדמה למבצע 'שובו אחים'".

במקביל, עימותים בין צעירים פלסטינים לכוחות הביטחון במזרח ירושלים התפתחו אתמול לאורך היום, כשרעולי פנים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוח של המשטרה ושל מג"ב בשכונת עיסאוויה, והכוח השתמש באמצעים לפיזור הפגנות. במקרה נוסף, מפגינים יידו אבנים וירו זיקוקי די נור לעבר כוחות משטרה בשכונת ואדי ג'וז, והכוחות פיזרו את המתפרעים ועצרו שלושה חשודים בהפרות סדר. לא דווח על נפגעים בתקריות אלה.

המתיחות בירושלים הורגשה משעות הבוקר אתמול, אז כוחות של משטרת מחוז ירושלים נפרשו בכוננות גבוהה סביב העיר העתיקה ובמזרח ירושלים. זאת, בהוראתו של מפקד המחוז החדש, ניצב משה אדרי, שניתנה בתום הערכת מצב שנערכה אמש על רקע פיגוע הדריסה ביום רביעי סמוך למטה הארצי של המשטרה, ובשל מידע מודיעיני על כוונות של צעירים להפר את הסדר בעיר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
תפילת יום שישי בשכונת ראס אל עמוד במזרח ירושלים 24.10.2014. נועם מושקוביץ
כוחות במזרח ירושלים, היום/נועם מושקוביץ

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', קיים אתמול הערכת מצב נוספת בעיר עם סגן מפכ"ל המשטרה, ניצב ניסים מור, מפקד המחוז אדרי ונציגי שירות הביטחון הכללי, במסגרתה בחן את היערכות הכוחות לקראת סוף השבוע ולהמשך מבצע "שומרי החומות", שנועד למיגור המהומות בבירה.

השר הנחה את המשטרה להגביר את המעצרים של מתפרעים בעיר, בדגש על פעילות גלויה וסמויה בתוך השכונות הפלסטיניות. מוקדם יותר היום, ביקר אהרונוביץ' את משפחתה של התינוקת חיה זיסל בר-און שמתה בפיגוע הדריסה ביום רביעי, ואמר להם כי הוא מבטיח שיפעל "לנקיטת צעדי ענישה נגד משפחת הרוצח על ידי אטימת הבית והריסתו".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il
לפניות לכתב אמרי בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 24.10.14, 20:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully