וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה ניתן לילדינו לאכול?": מפוטרי ערד מחו נגד הממשלה

24.10.2014 / 9:56

מאות מתושבי העיר חסמו צירים לים המלח וקראו נגד הזנחת העיר: "פעם היינו פנינת הנגב, הזניחו אותנו. נילחם על הבית עד שמישהו למעלה יתעורר". המפגינים הניפו שלט: "בנט, אתה לא אח שלנו"

צילום: שי מכלוף עריכה: קשת סידי

"למכירה: עיר, מודל 52', במשבר": מאות מתושבי ערד הפגינו הבוקר (שישי) בכיכר המרכזית בעיר, נגד מדיניות הממשלה והזנחת העיר. "בנט, בשבילנו אתה לא אח שלנו" ו"מה ניתן לילדינו לאכול ללא עבודה?", נכתב על השלטים, זאת לאחר שבתחילת השבוע נסגר מפעל "מגבות ערד" של חברת "ערד תעשיות טקסטיל", ו-170 עובדיו פוטרו בהחלטת ההנהלה. שעות ספורות לאחר מכן, נשלחו מכתבי פיטורים ל-23 עובדים במפעל של חברת "פלקסטרוניקס" בעיר, שאנשיו עובדים עבור אלביט.

עוד בנושא
"ביבי בבקשה תפתח את העיניים, זאת מדינת תל אביב"
מחאה בערד על פיטורי מאות עובדים: "בוכים על העיר שלנו"
מאות פוטרו בערד בתוך יממה: "משהו רע עובר על העיר"
הפיטורים בערד: העירייה אשמה / דעה

הפגנה בערד נגד הזנחת העיר 24.10.2014. שי מכלוף
"קוברים את ערד". מפגינים העיר, היום/שי מכלוף

ראשת העיר, טלי פלוסקוב, אמרה לוואלה! חדשות כי מדובר בצעד ראשון, ואף איימה בחסימת הכבישים באזור "כדי שכולם יבינו שהמצב לא יכול להימשך". לדבריה, "אנשים פה מחפשים אוכל ועבודה לילדים, לא מדברים פה על יוקר המחיה אלא על המחיה עצמה. בשבוע האחרון אנחנו מקבלים הרבה שיחות מח"כים ושרים, הרבה דיבורים. כדאי שיתחילו לעשות משהו". עוד הוסיפה, כי "הממשלה יכולה לפתור את משבר מפעל 'מגבות ערד' במהירות. אפשר לקחת 50 מיליון מ'כיל' ולהשקיע אותם בעיר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"אנשים יעזבו את העיר כדי להביא אוכל הביתה"

"אנשים פה מיואשים, לא יכול להיות מצב כזה, שכולם נוטשים את ערד. פשוט מזלזלים בנו", אמר המשתתפים בהפגנה, שבמהלכה נחסמו הצירים המובילים לים המלח. "עיר שפעם הייתה פנינת הנגב הפכה למקום שאנשים לא רוצים לגור בו. אנחנו אוהבים את ערד ומתכוונים להילחם על הבית שלנו, עד שמישהו יתעורר שם למעלה", הוסיף. מנו ביטמן, גם הוא תושב העיר, הוסיף כי "לפני שמפנים אצבע מאשימה לממשלה, יש להאשים את ההנהגה המקומית שהייתה צריכה לטפל בבעיה בתעסוקתית". לדברי ביטמן, "בעיר יש ייאוש גובר. מאז סגירת המפעלים אנשים מחפשים תקווה, ויעזבו את העיר כדי להביא אוכל לילדיהם".

הפגנה בערד נגד הזנחת העיר 24.10.2014. שי מכלוף
"יש ייאוש גובר בעיר". מפגינים בערד, היום/שי מכלוף

בתחילת השבוע נשמעו טענות קשות בעיר נגד הממשלה, אך ביקורת הופנתה גם אז כלפי ראשת העיר. "מאז בייגה שוחט, שהיה ראש העיר, אין מנהיגות מקומית עם חזון", תקף אחד התושבים, איציק בורדובסקי. "בשנים האחרונות כל המפעלים הגדולים נסגרו, אזור התעשייה שלנו שומם ומשהו רע עובר על העיר. אני תושב העיר 40 שנה ולא ראיתי מצב שכזה. פעם הייתה גאווה להגיד שאתה גר בערד, היום כבר לא. פעם היינו הולכים עם חזה נפוח, והיום אנחנו מתחבאים". תושב נוסף, עזריאל שטרלינג, טען כי "ערד הייתה פעם מקום שהיו עומדים בתור להגיע אליו, אבל היום אנחנו הולכים אחורה. מצפה רמון וירוחם עקפו אותנו בסיבוב".

הפגנה בערד נגד הזנחת העיר 24.10.2014. שי מכלוף
"עד שמישהו למעלה יתעורר". תושבי ערד נגד שר הכלכלה, היום/שי מכלוף
הפגנה בערד נגד הזנחת העיר 24.10.2014. שי מכלוף
צירים המובילים לים המלח נחסמו. מפגינים בעיר, היום/שי מכלוף
  • עוד באותו נושא:
  • ערד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully