וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת הרפז: מסמכים שהועברו ל"מקאן-אריקסון" - סודיים ביותר

13.10.2014 / 0:25

לוואלה! חדשות נודע שהמחלקה לביטחון מידע של צה"ל קבעה שמסמכים שהגיעו לידי משרד הפרסום, כנראה על ידי מקורבי ברק, מכילים מידע סודי ביותר. המשטרה ביקשה מהיועמ"ש לפתוח בחקירה פלילית

שר הביטחון אהוד ברק בכינוס במינכן, 3 פברואר 2013. AP
צה"ל קבע כי מקורביו של שר הביטחון לשעבר מסרו מסמכים סודיים ביותר. ברק/AP

כאילו מה שקרה עד כה לא הספיק, "פרשת הרפז" הולכת ומסתעפת. לוואלה! חדשות נודע כי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) קיבלה לאחרונה חוות דעת בדבר רמת סיווגם של מסמכים שנמסרו, ככל הנראה, על ידי מקורבי שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, למשרד הפרסום "מקאן-אריקסון". על פי חוות הדעת של המחלקה לביטחון מידע של צה"ל, חלק לא מבוטל מן המסמכים שהועברו למשרד מוגדרים כסודיים ביותר, ומי שהעבירם לא היה מורשה - ועל כן, יש מקום לפתוח בחקירה פלילית בעניין. אותם מסמכים מסווגים כוללים, על פי הטענות, פרטים על דרכי הפעולה של אגף המודיעין בצה"ל, תכניות מבצעיות ללחימה של פיקוד הדרום ועוד.

לקריאה נוספת:
”בושה, דרעק, גועל נפש”: תמלילי פרשת הרפז נחשפים
מקורבי ברק על אשכנזי: "גם אולמרט אמר 'לא היו מעטפות'"
אשכנזי על פרשת הרפז: הוכח כי לא היה פוטש

כיוון שמדובר בחקירה שנתונה את אישורו של היועץ המשפטי לממשלה והפרקליטות, בימים הקרובים צפויה המשטרה, ובראשה ראש אגף חקירות ומודיעין, ניצב מני יצחקי, לקיים ישיבה עם אנשי הפרקליטות בבקשה לפתוח בחקירה פלילית בנושא זה. על אף שעדיין לא נחקרו אנשים בנושא, במשטרה אספו שורה של תצהירים שהוגשו לבית המשפט במסגרת תביעת הדיבה של דובר צה"ל לשעבר, אבי בניהו, וכעת, מחכים במשטרה לאישור לפתוח בחקירה אופרטיבית, במסגרתה יבקשו לחקור את המעורבים, בהם מקורבים לברק, מקורבים לאלוף במילואים יואב גלנט ואחרים.

הבדיקה של המשטרה החלה לאחר סיומה של החקירה במסגרתה הומלץ להעמיד לדין את הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי. במסגרת אותה החקירה, מי שהצביע על היותם של המסמכים הסודיים המדוברים במשרדי מקאן-אריקסון הוא למעשה בניהו ועורכי דינו, אייל רוזובסקי וציון אמיר, שהדבר הובא לידיעתם במסגרת תביעת הדיבה שנוהלה נגד המשרד. לשיטתם, מדובר במסמכים סודיים, שיש לחקור כיצד הגיעו לידיהם של אזרחים לא מורשים.


(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully