וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: ועידה בינלאומית לשיקום עזה - ללא ישראל

12.10.2014 / 6:00

בוועידה המתקיימת בקהיר ישתתפו דיפלומטים מעשרות מדינות, כולל שר החוץ קרי ומזכ"ל האו"ם באן, אך כפי שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות, דווקא ישראל לא הוזמנה. "החמצה גדולה"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

בקהיר תיפתח היום (ראשון) ועידה בינלאומית בנושא שיקום הכלכלה ברצועת עזה, בהשתתפות נציגים מעשרות מדינות בעולם. בכיר המשתתפים בוועידה צפוי להיות שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, ולצדו מזכ"ל האו"ם, באן קי מון ושרי החוץ של כמה מדינות אירופיות נוספות ושל כמה ממדינות ערב. מי שלא תשתתף בוועידה היא ישראל, שלא הוזמנה לשלוח נציג מטעמה.

בשבוע שעבר דווח לראשונה בוואלה! חדשות כי מצרים שיגרה הזמנות לכל המדינות שעתידות להשתתף בוועידה, ולא כללה בהן את ישראל. הסיבה לכך, על פי דיפלומטים מערביים שעודכנו בהכנות לוועידה, היא חשש שהשתתפות ישראל תפגום ביעילות הוועידה ותהפוך אותה לבמה של ויכוח בין נציגי ישראל, הפלסטינים ומדינות ערב. ארצות הברית, נורבגיה ומדינות נוספות ניסו לשכנע את המצרים לשנות את החלטתם, אך נכשלו.

עוד בוואלה! חדשות
לעיני חיילי צה"ל: מתנחלים תקפו פעילי שמאל
הירי בגבול לבנון: טעות אחת עלולה להבעיר את האזור
אביו של הישראלי שהצטרף לדאעש: "התחננו שיחזור הביתה"

שר החוץ של ארה"ב ג'ון קרי ממריא מקהיר בתום ביקורו שם. 13 בספטמבר 2014. רויטרס
ישתתף בוועידה. קרי/רויטרס

אי-השתתפותה של ישראל בוועידה מגיעה דווקא בתקופה בה ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר החוץ אביגדור ליברמן וגורמים בכירים אחרים בישראל מדגישים את ההתקרבות השקטה בין ישראל למדינות ערב ואת האינטרסים המשותפים של ישראל עם שכנותיה. דיפלומט מערבי בכיר ששוחח בשבוע שעבר עם וואלה! חדשות העריך כי ההחלטה לא לשגר הזמנה לישראל תואמה עם גורמים בכירים בירושלים, שאינם מעוניינים להציב נציג ישראלי בדיון יחד עם נציג של ממשלת האחדות הפלסטינית.

אותו דיפלומט בכיר אמר אמש לוואלה! חדשות כי ישראל ומצרים מקיימות מגעים שוטפים בכל הנוגע לרצועת עזה, כולל בנושא הוועידה הבינלאומית בקהיר. "לשני הצדדים כנראה יותר נוח שישראל לא תשלח נציג מטעמה בעת הזו", הסביר הדיפלומט. "אמנם זה מחליש את הטיעון של נתניהו על התקרבות לעולם הערבי, אבל זה מחזק את הקשר שלו עם סיסי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

"נציג ישראלי היה יכול להדוף האשמות שיעלו נגדנו"

במשרד החוץ בירושלים, לעומת זאת, יש המגדירים את היעדרותה של ישראל מהוועידה "החמצה גדולה". "נציג מטעמנו בוועידה יכול היה להציג את החשיבות של נושא פירוז הרצועה ולהדוף האשמות שיעלו נגד ישראל במהלך הדיון", אמר גורם בכיר במשרד. "יש גם חשיבות סמלית לכך שנציג מישראל שותף לדיון עם נציגים ממדינות האזור". לדבריו, במשרד סברו כי על ישראל לעשות מאמץ להשתתף בוועידה למרות העמדה המצרית.

כמה משרי הממשלה – ובראשם השרים יאיר לפיד, יעקב פרי וציפי לבני – קראו במהלך הלחימה לכנס ועידה בינלאומית בנושא עזה, שגם ישראל תשתתף בה. בסופו של דבר, ועידה כזו אכן מכונסת – אך ללא נוכחות ישראלית. בירושלים מעריכים כי הוועידה תעסוק בעיקר בסוגיות כלכליות, וכי המדינות שישתתפו בה יחפשו דרכים לשקם את עזה תוך חיזוק מעמדו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן והחלשת מעמדו של חמאס ברצועה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully