וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אהרונוביץ' נגד ברקת: "התלהמת מתוך שיקול פוליטי צר"

השר שיגר מכתב בהול לראש העיר שטען כי בשל מדיניות השר "התושבים נותרו חסרי אונים". "מקווה שלהבא תנהג אחרת, ללא כותרות", עקץ אהרונוביץ'. "ראוי שהשר יקשיב לרחשי הציבור", ענה ברקת

יצחק אהרונוביץ בכניסה לישיבת הממשלה. יוני 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
לא נותר חייב. אהרונוביץ'/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', שיגר היום (ראשון) מכתב נזעם לראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, בתגובה למכתב ששלח האחרון ביום שישי לראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו תקף את המדיניות שמוביל השר בבירה. "צר לי על מכתבך המתלהם ובמיוחד על כך שהוא נכתב מבלי שטרחת לקיים עמי כל שיחה בנושא קודם לכן - לא בכדי ללמוד את הדברים ולא בכדי להפנות את תשומת הלב למה שנדרש, לדעתך", כתב אהרונוביץ' לברקת.

"במקום זאת מיהרת להפיץ את המכתב ולהתראיין לכלי התקשורת, מתוך שיקול פוליטי צר, שביטחונם של אזרחי ירושלים כלל לא חלק ממנו, אני מקווה שלהבא תנהג בצורה אחרת, עניינית ורצינית".

עוד בוואלה! חדשות:
גורם ביטחוני: "החוליה שחדרה מלבנון ונורתה בידי צה"ל הייתה חמושה"
הפגנה נגד ביטול חוק המסתננים: "בג"ץ הניף דגל שחור"
כמה כסף יעבירו ערב הסעודית וקטאר לשיקום הרצועה?

ראש העיר ירושלים ניר ברקת בחמ"ל העירייה. דצמבר 2013. טלי מאייר
"השר ומשרדו אינם מספקים את הפתרונות אל מול גודל האתגר". ברקת/טלי מאייר

בתגובה למכתב, כתב ברקת כי " ראוי שהשר לביטחון פנים יהיה קשוב לרחשי ליבו של הציבור, אשר רוצה שהשקט והביטחון יחזרו לירושלים וכן לתסכול של המפקדים הבכירים במשטרת ישראל ובמשטרת ירושלים העושים לילות כימים ומשוועים להצליח במשימתם". הוא הוסיף: "אולי קשה לשר אהרונוביץ' לשמוע את הדברים, אבל דרוש שינוי מהותי ותפיסתי בהיערכות המשטרה ובהיקפי המשאבים הנדרשים בעיר ללא דיחוי".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

"השר לא מספק פתרונות"

במכתב ששלח ברקת לנתניהו בערב יום הכיפורים הוא טען כי אהרונוביץ' אינו מספק למשטרת ירושלים את הכלים הדרושים להתמודדות עם האתגרים העומדים בפניהם. "מאז רצח הנער מוחמד אבו חדיר ומבצע 'צוק איתן', אנו עדים לעליה משמעותית בהפרות הסדר בירושלים ולפגיעה הולכת ומתמשכת בביטחון ובתחושת הביטחון של תושבי בירת ישראל", נכתב. "השוטרים והמפקדים בשטח אינם יכולים לנצח ללא גיבוי משמעותי ומתן אמצעים ראויים כדי להתמודד עם האתגר הקשה".

"לצערי", כתב ברקת, "השר לביטחון הפנים לא מספק למשטרת ירושלים את האמצעים הנדרשים לה כדי שתדע לנצח את מפרי הסדר. השר ומשרדו אינם מספקים את הפתרונות אל מול גודל האתגר, ולא נוקטים צעדים משמעותיים לחיזוק הביטחון ולהשבת הסדר והשקט לירושלים, ופיקוד המשטרה ותושבי ירושלים נותרים חסרי אונים".

ראש העיר אף פירט את הצעדים בהם יש לטעמו לנקוט על מנת להשיב את השקט לירושלים ולאפשר למשטרה למלא את ייעודה בעיר, בראשם "תגבור דרמטי ומשמעותי של כוחות יס"מ מיוחדים לטיפול בהפרות הסדר", כמו גם "פיזור הכוחות המיוחדים בתוך השכונות שעל קו התפר, כולל הצבת תחנות משטרה במקומות המועדים לפורענות, בתפיסת ביטחון עדכנית ויעילה". עוד כתב כי יש להגדיל משמעותית של מערך המודיעין הטקטי של משטרת ירושלים, שיאפשר לדבריו פעילות יעילה אל מול מפרי הסדר, ולהחמרה מידית של הענישה.

הפרות סדר במזרח ירושלים בזמן הלוויית הנער הפלסטיני שנחטף ונרצח. נועם מושקוביץ
שוטרים בעת הפרות סדר בירושלים לאחר רצח הנער מוחמד אבו חדיר, יולי האחרון/נועם מושקוביץ

בתגובה לטענותיו של ברקת, מנה השר את הפעולות בהן הורה לנקוט בחודשים האחרונים כדי להתמודד עם שורת האתגרים המורכבים בבירה. "מחוז ירושלים על 3,000 שוטריו תוגבר על פי הערכות המצב במאות עד אלפי שוטרים בשלושת החודשים האחרונים", כתב אהרונוביץ'. "אני, כשר לביטחון הפנים", המשיך, "הרואה בירושלים סמל וחשיבות עליונה למדינת ישראל, ביקרתי בשכונות שבמזרח העיר ובשכונות התפר שמונה פעמים בשלושת החודשים האחרונים, כולל מפגש עם תושבים והעברת הנחיות מדיניות למשטרת ישראל".

אהרונוביץ' טען בפני ראש העיר כי "עוד לפני שטרחת לכתוב את המכתב, תוגברו תקני מחוז ירושלים ב-50 שוטרי יס"מ לטיפול בהפרות הסדר, ובאחרונה אישר ראש הממשלה תוספת של מאה שוטרי יס"מ נוספים". עוד טען כי "מרחב קדם, שהוקם בשנה האחרונה במזרח ירושלים ושעיקר תפקידו טיפול מבצעי ומקצועי בשכונות התפר ואזורי המיעוטים, החל לפעול ונותן אותותיו, כך גם הוקמה נקודת המשטרה בהר הזיתים. כשר לביטחון הפנים דרשתי מראש הממשלה דיונים על אבטחת ירושלים ובהחלטת הממשלה מיום 29 ביוני 2014, אושר תקציב בהיקף של 94 מיליון שקלים, ואושרו כבר תכניות 'מבט קדם' ותוספות רבות, שיחזקו את המענה בשטח כבר בתחילת 2015".

לסיכום, כתב השר אהרונוביץ', כי "ירושלים, בירת ישראל, וביטחונם של תושביה היו תמיד ויהיו תמיד בראש סדר העדיפויות שלי ואמשיך לפעול בנחישות למענם. המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל ימשיכו לפעול במיטב האמצעים והיכולות לשיפור הביטחון ותחושת הביטחון של תושבי ירושלים וזאת בעשייה אמיתית בשטח, יחד עמך, ללא כותרות וללא התלהמות מיותרת, כראוי למי שבאמת דואגים לביטחון האזרחים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully