וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניגריה: לפחות 200 נהרגו בטבח של "בוקו חראם"

5.6.2014 / 15:29

חמושים התחזו לחיילים וטבחו בתושבי שלושה כפרים בצפון-מזרח המדינה. עדי ראייה טענו כי הצבא ידע על המתקפה - אך לא פעל. "הם התחילו לצעוק 'אללה אכבר' וירו עד שכולם מתו"

מודעת "מבוקש" למנהיג בוקו חראם, אבו באכר שכאו. רויטרס
"מבוקש: אבו באכר שכאו, מנהיג 'בוקו חראם'"/רויטרס

לוחמים של ארגון "בוקו חראם" התחזו לחיילים וטבחו לפחות ב-200 אזרחים בשלושה כפרים בצפון-מזרח ניגריה – כך מסרו היום (חמישי) עדי ראייה. עוד נטען כי כוחות הצבא לא הצליחו למנוע את המתקפה ביום שני האחרון, למרות שהתקבלו התרעות בנושא.

מנהיג אחת הקהילות המקומיות ששהה באזור סיפר כי תושבי מחוז גווזה, במדינת בורנו, ביקשו מצבא ניגריה לשלוח חיילים להגן עליהם, לאחר ששמעו שהחמושים צפויים לתקוף. אך הסיוע הצבאי לא הגיע, ומאות נטבחו בכפרים דנג'רה, אגפאלווה ואנטגארה. "כולנו חשבנו שהם היו החיילים להם דיווחנו מוקדם יותר על מתקפת החמושים", סיפר אחד הניצולים שנמלט בירת בורנו, מאידוגורי.

עוד כותרות מהעולם בוואלה! חדשות:
צפון קוריאה: דורשים להיפגש עם דייגים שערקו לדרום
"חייו של ברגדאל היו בסכנה בלי חילופי השבויים"
פוטין מגיב לקלינטון: "עדיף לא להתווכח עם נשים"

מתקפה של בוקו חראם על כנסייה במדלה, ניגריה. רויטרס
ארגון "בוקו חראם" רוצה להקים מדינה איסלאמית. זירת פיצוץ מכונית תופת בכנסיה סמוך לבירת ניגריה, אבוג'ה/רויטרס

החמושים הגיעו לאזור ברכבי טויוטה הילוקס, שנמצאים בשימוש הצבא, ואמרו לאזרחים כי הם חיילים ש"באו להגן עליכם". עד ראייה סיפר: "לאחר שהאנשים נאספו במרכז הכפר בהתאם להוראות החמושים, הם התחילו לצעוק 'אללה אכבר, אללה אכבר', ופתחו באש לעבר האנשים. הם המשיכו זמן רב, עד שכל מי שנאסף במקום מת".

לוחמי "בוקו חראם" השתמשו בטקטיקה דומה לפני כחודשיים, בחטיפת יותר מ-300 התלמידות מבית ספר בעיר צ'יבוק, כ-150 קילומטרים מדרום לאזור המתקפה הנוכחית. זו אחת מהמתקפות הנרחבות ביותר של הארגון בתקופה האחרונה.

סנאטור מטעם מדינת בורנו וגורם ביטחוני בכיר במאידוגורי אישרו את הדיווח. לידיעות על הטבח ההמוני לקח כמה ימים לצאת ממדינת בורנו, מאחר והנסיעה בדרכים באזור נחשבת מסוכנת מאוד, ותשתית הטלפון – במקומות המעטים בהם היא קיימת – אינה במצב טוב.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
שוטרים מאבטחים הפגנה למען שחרור התלמידות החטופות באבוג'ה, ניגריה. רויטרס
"הצבא לא פעל". שוטרים מאבטחים הפגנה למען שחרור התלמידות החטופות באבוג'ה/רויטרס

מנהיג הקהילה סיפר כי לא נורה מאחר והוא הסתובב בכפר וקרא לאנשים להתאסף, לבקשת החיילים. לאחר שהחל הירי, האזרחים ניסו להימלט, אולם חמושים נוספים המתינו מסביב לכפר על אופנועים, וחיסלו את מי שברח.

ארגון "בוקו חראם", אשר מטרתו הקמת מדינה איסלאמית בניגריה, אחראי למקרים רבים של השתלטות על כפרים בצפון-מזרח המדינה, טבח אזרחים ומנהיגים פוליטיים. אלפי ניגרים נהרגו על ידי הארגון בחמש השנים האחרונות, יותר מ-2,000 מהם בשנה האחרונה. בנוסף, כ-750 אלף אזרחים נמלטו מבתיהם בעקבות פעילות הארגון.

מושל מחוז גווזה נהרג מאש "בוקו חראם" בשבוע שעבר. מושל מדינת בורנו, קאשים שטימה, הגיע ביום שבת לאזור להלווייתו של מושל המחוז, וסיפר: "אם הייתי אומר שאני לא מבועת מנסיעה בדרך לגווזה, הייתי משקר. שטימה לווה על ידי 150 חיילים, והוסיף כי בדרכו ראה לפחות 16 עיירות וכפרים נטושים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully