וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד מגונן על מתן הפטור: "לא מתנצל שאני ציוני"

שר האוצר הבהיר כי ימשיך בהעדפת יוצאי צבא, כפי שבאה לידי ביטוי בתכנית למתן פטור ממע"מ לרוכשי דירה ראשונה שפרטיה פורסמו אתמול. "צעיר שתורם הוא אזרח טוב יותר"

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
"מי שנותן יותר, מי שתורם יותר – יקבל יותר". שר האוצר יאיר לפיד/יואב דודקביץ'

"אנחנו לא מוכנים להתנצל על זה שאנחנו ציוניים, צעיר שתורם שלוש שנים מחייו הוא אזרח טוב יותר וראוי יותר ומגיעה לו העדפה בולטת וברורה" – כל אמר הבוקר (שני) שר האוצר יאיר לפיד בעקבות הביקורת שנמתחה על הקריטריונים שפורסמו אמש שמזכים במתן פטור מתשלום מע"מ על דירה ראשונה. בכנס כלכלי בתל אביב גונן שר האוצר על התכנית, עליה סוכם עם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין שעיקרה הוא העדפה ברורה ליוצאי צבא במתן הפטור – מה שצפוי לחסוך לכל זוג צעיר מאות אלפי שקלים בקנית דירתם הראשונה.

"הקריטריונים שפורסמו אתמול – לפיהם מי ששירת בצבא יקבל הטבה גדולה הרבה יותר ממי שלא שירת - אומרים באופן הברור ביותר: מי שנותן יותר, מי שתורם יותר – יקבל יותר", המשיך לפיד, "מותר למדינת ישראל להילחם על ערכיה, ומותר לה להחליט שיש קשר בין זה שמקבלים זכויות לזה שממלאים חובות, וזה מה שעשינו".

פטור ממע"מ לרוכשי דירה ראשונה - כותרות אחרונות:
העדפה משמעותית ליוצאי צבא ברכישת דירה ראשונה
האופוזיציה נגד לפיד: "העדפת יוצאי צבא - אנטישמיות"

אתר בנייה במודיעין עלית, 2010. AP
איפה יש דירה במחיר 600 אלף שקלי? בנייה במודיעין עילית/AP

לפי ההצעה החדשה, תושב ישראל ששירת שירות צבאי, לאומי או אזרחי יזכה להטבת המע"מ בשיעור 0% לדירה ראשונה ששוויה עד 1.6 מיליון שקלים. לעומת זאת, מי שלא שירת, ההטבה תעמוד לזכותו ברכישת דירה ראשונה ששוויה עד 600 אלף שקלים בלבד. יוזמה זו, שצצה לראשונה לפני מספר שבועות, ספגה ביקורת קשה שכן היא איננה תקפה לרוב רובם של האזרחים הערבים במדינה שמקבלים פטור משירות צבאי והחרדים.

גם ההצעה החדשה היא למעשה אותה הגברת בשינוי אדרת, שכן הזכאות למי שאינו משרת תקפה לרכישת דירה במחיר נמוך מאוד – שכמעט ואין לו היצע. שר הבינוי והשיכון אורי אריאל שוחח אמש עם המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט והבהיר לו שכמעט ואין בשוק דירות חדשות במחירים של כ-600 אלף שקלים, דבר שלמעשה מייתר את האפשרות להטבה עבור אלו שלא שירתו. מנתוני משרד השיכון עולה כי בשנת 2013 נמכרו 364 דירות בלבד בפחות מ-600 אלף שקלים, ובשנת 2012 נמכרו 212 כאלה.

"הקריטריון שפרסם משרד האוצר לא היה מבייש שום ממשלה אנטישמית", אמר אמש בתגובה ח"כ יעקב אשר (יהדות התורה) והוסיף: "החרדים יקנו דירות עד 600 אלף שקלים אולי במאדים". הוא תקף את ויינשטיין וטען כי ה"הכשר" שהעניק להצעה מקורו באותה תפיסה שהביאה אותו להכריז על בחירות חוזרות בבית שמש. עמיתו לסיעה ח"כ מאיר פרוש טען כי לפיד "עושה שימוש בצבא כקרדום לפגוע בחרדים, כאשר הוא לא בוחל לבחוש בשתי ידיו בליבת ביטחונה של מדינת ישראל, ולקצץ בתקציב הביטחון ללא רחם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully