וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועמד לנשיאות באוקראינה ביקר בחשאי בישראל

על פי דיווחים ברוסיה, שר החוץ ליברמן אמר לפטרו פורושנקו שחידוש היחסים בין המדינות נמצא בראש סדר העדיפויות במדיניות החוץ הישראלית. "רוסיה ואוקראינה הן ידידותינו"

נשיא רוסיה בפגישה עם שר החוץ אביגדור ליברמן - מוסקבה, יולי 2011. AP
ישראל לא רוצה לקלקל את היחסים עם המערב או עם רוסיה. ליברמן ופוטין ב-2011/AP

שר החוץ אביגדור ליברמן אמר כי ישראל מוכנה לסייע לנורמליזציה של היחסים בין רוסיה ואוקראינה – כך דווח היום (שלישי) בכלי תקשורת ברוסיה. ליברמן נפגש בסוף השבוע בחשאיות בירושלים עם חבר הפרלמנט האוקראיני, פטרו פורושנקו, המתכנן לרוץ לנשיאות בבחירות שיתקיימו באוקראינה ב-25 במאי. בישראל אישרו את דבר הפגישה, שבתומה סיפר שר החוץ הישראלי כי הוא ופורושנקו דנו במצב באוקראינה. פורושנקו נועד בסוף השבוע גם עם נשיא המדינה, שמעון פרס.

"אני אשמח אם אוכל לעשות משהו בכדי לסייע לאוקראינה ולרוסיה בכדי להשיבן ליחסים טובים", אמר ליברמן. "ככל שזה יקרה יותר מהר יותר טוב. גם רוסיה וגם אוקראינה הן ידידות טובות של ישראל. צאצאים רבים משתי המדינות חיים כאן. הסיוע לחידוש היחסים בין רוסיה ואוקראינה הוא אחד מהדברים שנמצאים בראש סדר העדיפויות של מדיניות החוץ של ישראל עכשיו".

המשבר באוקראינה - כותרות אחרונות
תיעוד: אלמוני מצית בית כנסת באוקראינה - ונמלט
אוקראינה: פוטין מנסה להקים מחדש את ברית המועצות
דיווח באוקראינה: 5 הרוגים בחילופי אש עם בדלנים פרו-רוסים

מפגין פרו רוסי יושב ליד ערימות של לבנים וצמיגים מחוץ לבניין ממשלה בדונייצק, אוקראינה  20 באפריל 2014. רויטרס
בדלן פרו רוסי באוקראינה, בשבוע שעבר/רויטרס

ישראל נמנעה עד כה מהצגת עמדה רשמית בנוגע להפיכה באוקראינה או לכך שחצי האי קרים הפך לחלק מרוסיה. ליברמן הסביר כי ישראל בחרה להימנע מהצהרות רשמיות בנושאים אלה משום שהיא אינה רוצה לקלקל את היחסים הן עם המערב והן עם רוסיה, בכך שתיצמד לעמדה מסוימת בנושאים שאינם נוגעים באופן ישיר לישראל. "אני מקווה שאזרחי רוסיה ואוקראינה ישקמו את היחסים ביניהם בהקדם האפשרי", אמר ליברמן והוסיף: "זה ישרת את האינטרס של העולם כולו".

אמיר תיבון השתתף בהכנת הידיעה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully