וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: איחוד בין ליברמן לכחלון יביס את הליכוד

17.4.2014 / 11:50

מסקר "מאגר מוחות" עולה כי אם השניים יחליטו על ריצה משותפת, ייזכו ב-23 מנדטים וירכיבו את הממשלה הבאה. אם ירוץ לבד, יזכה כחלון בעשרה מנדטים - רובם על חשבון "יש עתיד"

אביגדור ליברמן ומשה כחלון. יואב דודוביץ' שלומי גבאי, עיבוד תמונה
היחסים טובים, ההשקפות שונות. כחלון וליברמן/עיבוד תמונה, יואב דודוביץ' שלומי גבאי

ריצה משותפת של אביגדור ליברמן ומשה כחלון תעניק להם 23 מנדטים, ברשימה שעשויה להיות הגדולה ביותר בכנסת: כך עולה מסקר "מאגר מוחות" שהוצג היום (חמישי) בתכנית הבוקר של אורלי וגיא בערוץ 10. על פי הסקר, במקרה כזה תזכה מפלגת הליכוד ב-19 מנדטים ומפלגת העבודה תתחזק ותעלה ל-18, מה שיכול, בתרחיש מסוים, להוביל לכך שליברמן וכחלון ירכיבו את הממשלה.

עוד בנושא
מה בער לכחלון לרוץ לספר לחבר’ה?
ליברמן: ”ייתכן שיהיה ראש ממשלה דובר רוסית”
המלכוד של נתניהו: למה ליברמן הטיל וטו על החרדים?

בין ליברמן וכחלון שוררים יחסים טובים, ובראיון חג ב"ידיעות אחרונות" החמיא שר החוץ לשר התקשורת לשעבר ואמר כי "יש לו קבלות על ביצוע". עם זאת, לא ברור כיצד עמדותיו החברתיות של כחלון אמורות להתיישב עם ההשקפה הכלכלית של ליברמן, שנודע בדעות קפיטליסטיות ובקרבה לבעלי הון דוגמת מרטין שלאף. קשה גם לחשוב על הצעות חוק בעלות גוון חברתי שליברמן קידם, ולכן לא ברור מה יוליד חיבור פוליטי שכזה, אם ייצא לפועל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי הסקר, "התנועה", תיעלם לאחר שלא תעבור את אחוז החסימה, כמו גם מפלגת קדימה. יש עתיד מתרסקת אף היא בסקר לעשרה מנדטים, מספר זהה לזה שמקבלת מפלגת הבית היהודי. מי שמרוויחה היא מרצ, שעל פי הסקר צפויה לקבל שמונה מנדטים, שניים יותר משזכתה להם בכנסת הנוכחית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יאיר לפיד במסיבת עיתונאים של "יש עתיד", פברואר 2014. דרור עינב
מתרסק בסקרים. לפיד/דרור עינב

הסקר, שנערך בקרב 505 משתתפים, בדק גם תרחיש אחר שלפיו הליכוד וישראל ביתנו ירוצו יחד, כמו בכנסת ה-19. במקרה שכזה, התוצאות יהיו דומות מאוד לאלה של הכנסת הנוכחית: הליכוד-ביתנו ישמור על כוחו עם 30 מנדטים, העבודה תקבל 16, הבית היהודי 11, ש"ס תשעה והתנועה ארבעה מנדטים. ההפתעה האמיתית היא באפקט שיש לכניסת כחלון למרוץ. במקרה כזה, תרד יש עתיד מ-19 מנדטים בכנסת הנוכחית לעשרה מושבים בלבד, ואילו מפלגתו של כחלון תקבל עשרה מנדטים, רובם ככולם על חשבון לפיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בסקר זה תקבל מרצ שמונה מנדטים, במה שמסתמן כהתחזקות עקבית של המפלגה. יש לציין כי החיבור בין ישראל ביתנו והליכוד לא צפוי להימשך. גם מרכז הליכוד לא מעוניין בכך, וגם ליברמן, שהפנים כי אינו רצוי בליכוד, החליט לתור אחר דרכים אחרות שיכולות להפוך אותו לראש ממשלה. מהבחינה הזו, החיבור עם כחלון הוא אפשרות שבהחלט עומדת על הפרק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully