וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשעה טובה? ספרד שוקלת לשנות את אזור הזמן שלה

הפרלמנט במדריד שוקל להזיז את המחוגים שעה אחת קדימה, כדי לשפר את הרגלי העבודה, השינה והאכילה של האזרחים. "למעלה מ-71 שנים שאנו לא בזמן המתאים". אז מתי סייסטה?

זמן טוב לשינוי: הפרלמנט בספרד שוקל לשנות את אזור הזמן של המדינה לצמיתות, בעקבות דוח שממצאיו העלו כי הדבר יביא לשיפור בהרגלי האכילה, השינה והעבודה. לפי רשת BBC, ועדה שבחנה את הנושא קבעה כי זה "למעלה מ-71 שנים שספרד איננה באזור הזמן המתאים", מאז החלטתו של הגנרל והרודן פרנקו ב-1942 כי ארצו תתאים עצמה לשעון גרמניה הנאצית.

לפי הדוח, על ספרד להיות באותו אזור זמן כמו בריטניה ופורטוגל בשל מיקומה במערב אירופה. לצורך כך, המדינה תזיז את מחוגי השעון אחת ולתמיד שעה אחת אחורה, כך שבשעון החורף השעה תהיה זהה לזמן גריניץ' (GMT), ובשעון הקיץ – שעה אחת קדימה, במקום שעתיים כיום.

"אנו ישנים כמעט שעה פחות מהמלצתו של ארגון הבריאות הלאומי", נטען במסמך, שפסק כי הדבר "משפיע לרעה על היעילות, על היעדרויות ממקום העבודה, על הלחץ, על תאונות ועל שיעורי הנשירה מבתי הספר". הדוח אף "האשים" את השעון בכך שאזרחי ספרד נוהגים לעזוב את העבודה, לאכול ולישון מאוחר יותר מהשכנים ביבשת אירופה.

"את לוח הזמנים שלנו קובעת השמש יותר מאשר השעון", נכתב בדוח. "אנו אוכלים ארוחת צהריים ב-13:00 וארוחת ערב ב-20:00, בהתאם לשעות השמש, אבל לפי השעון מדובר ב-15:00 אחר הצהריים וב-22:00 בלילה". המסמך ההחלטי מסכם כי הזזת המחוגים החד-פעמית תציב את ספרד בשורה אחת עם מדינות אחרות באירופה, "בהיבטים רבים שאנו שונים בהם כעת".

לקריאה נוספת:
ספרד: לא נאפשר לקטלוניה לערוך משאל עם על התנתקות
לוך-נס האנדלוסית: "מפלצת ים" התגלתה בספרד?
ריב על דיג הצית מחדש את הסכסוך על גיברלטר

  • עוד באותו נושא:
  • ספרד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully