וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב נגד הבנייה בהתנחלויות: "פעולות מערערות אמון"

יממה לאחר הפרסום בוואלה! חדשות על כ-1,200 יחידות דיור שישווקו מעבר לקו הירוק, הביעה סגנית דוברת מחלקת המדינה האמריקנית "דאגה עמוקה" מהמשך הבנייה "בזמן רגיש במיוחד"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

על רקע חידוש השיחות הישירות בין ישראל לפלסטינים ושחרור 26 האסירים הפלסטינים הראשונים כבר בהמשך השבוע, שבה וגינתה אמש (שני) ארצות הברית את הבנייה בהתנחלויות. "ההכרזות מגיעות בזמן רגיש במיוחד", אמרה סגנית דוברת מחלקת המדינה האמריקנית, מארי הארף. "על שני הצדדים להימנע מפעולות שיערערו את האמון. ברור שיהיו מהמורות בדרך, אך זו הסיבה שעל שני הצדדים לשבת ולדבר פנים אל פנים".

לדבריה, "אנו ממשיכים להביע דאגה עמוקה כפי שממשלת ישראל יודעת. עמדתנו באשר להתנחלויות לא השתנתה, איננו מקבלים שום פעילות בהתנחלויות כלגיטימית". היא הוסיפה כי האמריקנים מתמקדים כעת במשא ומתן. "עכשיו, כשהתחלנו את הסבב החדש של השיחות באזור, ללא שר החוץ קרי", אמרה הארף, "לא נעדכן על כל פגישה ופגישה. שני הצדדים מבינים שהשלום הכרחי". באשר לסוגיית שחרור האסירים אמרה הארף: "אציין כי ממשלת ישראל נוקטת צעד קשה אך הכרחי, כחלק מהמשא ומתן, לשחרור אסירים. אנו סבורים כי מדובר בהפגנת נכונות מצד בנימין נתניהו לקבל החלטת קשות".

ג'ון קרי ציפי לבני וסעיב עריקאת. AP
"שני הצדדים מבינים שהשלום הכרחי". עריקאת, לבני וקרי/AP

קרי עצמו אמר אמש כי הודעתה של ישראל על בניית התנחלויות חדשות בגדה המערבית ובמזרח ירושלים "הייתה צפויה במידה מסוימת", וקרא לצדדים להתקדם בשיחות השלום, שאמורות להתחדש השבוע. "האירועים הללו מדגישים את החשיבות שבחזרה לשולחן הדיונים בהקדם ובפתרון המחלוקות בנוגע להתנחלויות ועניינים אחרים", אמר קרי, והוסיף כי שוחח אמש עם ראש המשלחת הישראלית למשא ומתן עם הפלסטינים, השרה ציפי לבני, ועם ראש הממשלה בנימין נתניהו. עוד אמר קרי כי "ארצות הברית רואה את כל ההתנחלויות כלא לגיטימיות".

דוברו של מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, אדוארדו גל בואיי, אמר כי "ההתנחלויות בשטחים הכבושים אינן חוקיות, הן היו והן ממשיכות להיות לא חוקיות".

בתוך כך, נועד אתמול נתניהו עם שר החוץ הגרמני גידו וסטרוולה בירושלים. "אנחנו רוצים להגיע לשלום, מחוייבים לשלום, ועובדים בשביל להגיע לשלום", אמר נתניהו ושלח מסר לאיחוד האירופי: "הקווים המנחים של אירופה למעשה מערערים את השלום. הם גרמו לפלסטינים להקשיח את עמדותיהם, הם תרים אחר סיום לא ריאלי, שכולם יודעים שלא יתרחש, ואני חושב שהם עומדים בדרך לפיתרון, שיושג רק באמצעות משא ומתן בין שני הצדדים ולא באמצעות הכתבה מצד גורמי חוץ".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של גרמניה גידו וסטרוולה בירושלים, 12 באוגוסט 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית, לשכת העיתונות הממשלתית
"הקווים המנחים של אירופה למעשה מערערים את השלום". נתניהו ווסטרוולה, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית

שלשום פורסם לראשונה בוואלה! חדשות על אודות מכרז משמעותי ראשון לשיווק דירות מעבר לקו הירוק מאז תחילת השיחות עם הפלסטינים. משרד השיכון פרסם, באמצעות מינהל מקרקעי ישראל, מכרז לשיווק של כ-1,200 יחידות דיור במזרח ירושלים ובגושי ההתנחלויות הגדולים, זאת חרף ההתנגדות האמריקנית להמשך הבנייה מעבר לקווי 67' כפי שבאה לידי ביטוי בהודעה של מחלקת המדינה רק ביום חמישי שעבר.

לא מדובר בפרסום מכרז ראשוני אלא ביחידות דיור שעברו את כל הליכי התכנון והבניה הדרושים, והמכרז הוא לבנייה בפועל של אותן יחידות. רוב היחידות, כ-800, ייבנו בשכונות שמחוץ לקו הירוק בירושלים: בשכונות הדרומיות גילה והר חומה ישווקו 400 יחידות דיור ו-210 בהתאמה, ובפסגת זאב שבצפון העיר ישווקו 183 דירות; בגושי ההתנחלויות הגדולים ייבנו עוד כ-400 יחידות דיור: 117 באריאל, 149 באפרת, 92 במעלה אדומים ו-36 בבית"ר עילית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שר האוצר יאיר לפיד מתח ביקורת על פרסום המכרז ואמר כי מדובר ב"טעות גדולה". "את הפתרונות לבעיית הדיור צריך ליישם באזורי הביקוש, וזו מטרת קבינט הדיור", אמר אתמול. "בנוסף, השימוש במשאבים המיועדים לדיור למעמד הביניים כדי להתריס התרסה מיותרת אל מול האמריקאים ולתקוע מקלות בגלגלי שיחות שלום אינה נכונה ואינה מועילה לתהליך".

שר השיכון אורי אריאל התייחס לפרסום המכרזים ואמר אתמול כי "יש כל הזמן בנייה ואנו נשתדל לזרז את זה". בטקס הנחת אבן פינה ל-63 יחידות דיור חדשות בשכונת ארמון הנציב בירושלים של חברת באמונה, אמר אריאל: "אני עוד לא ראיתי שהשלום מגיע, אני רואה סביבי אביב ערבי נועז. אנו עוקבים מסביבנו בדריכות ויחד עם זאת אנו מקווים לשלום, אך זה לא תלוי בבנייה או בהורדת יהודים מאדמתם וביתם". בניגוד לדברי לפיד, טען אריאל כי כל חברי הכנסת מיש עתיד תומכים בבנייה בירושלים רבתי.

(עדכון ראשון: 22:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully