וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעשנים בבר? היזהרו - מבצע אכיפה בסוף השבוע

לקראת היום ללא עישון הבינלאומי שיצוין מחר, יזם משרד הבריאות בשיתוף הרשויות המקומיות מבצע אכיפה מוגבר לעישון במקומות ציבוריים. מעשן: "עדיף להעלות המס על הסיגריות"

מי מאיתנו לא מכיר את זה? סוף השבוע מגיע, התארגנתם ליציאה בערב, התקלחתם ולבשתם את הבגדים הכי יפים שלכם ויצאתם לעבר הבר. בפנים, מלבד כוסות משקה והמוזיקה, ליווה את פניכם גם עשן סיגריות סמיך, ואת הערב אתם צפויים לסיים עם עיניים צורבות, גרון צרוד ומהולים בריח החזק של העשן. מי שאינו מעשן נאלץ להיכנע לתכתיביו של מי שכן, ומעבר לחוסר הנעימות הרגעי מדובר בסכנת חיים של ממש. מבצע אכיפה מוגבר של משרד הבריאות והרשויות המקומיות, שנערך אתמול (חמישי) והיום – שבו מצוין היום ללא עישון הבינלאומי, עשוי להקל עליכם מפני עישון פסיבי במקומות הציבוריים.

עישון. ShutterStock
המבצע יקל על המעשנים הפסיביים?/ShutterStock

"אנחנו בדרך כלל מקפידים ואומרים ללקוחות שלנו שאסור לעשן במקומות ציבוריים ואנחנו מפסיקים להגיש להם שתייה על הבר", אמר לוואלה! חדשות אביעד, בעלים של בר ההרלינגר בתל אביב. "יש את היוצאים מן הכלל, שכמו בכל חוק שיש בישראל, ולמרות שיש לנו שלטים שרשום עליהם 'אסור לעשן', הם לא מתייחסים למה שאומרים להם. אנחנו מבקשים, אומרים, מזהירים. ברוב המקרים זה ממש לא עוזר".

עדי, מעשן מתל אביב, אמר כי ללא קשר למבצע האכיפה, הוא נזהר שלא לפגוע בסובבים אותו. "גם אם אני נמצא במקום ציבורי וגם אם לא, אני מסתכל אם יש אנשים ואני שואל אם זה בסדר להדליק סיגריה. יש מקומות שנהוג לעשן בהם יותר ויש כאלה שפחות. למרות שאני מעשן, אני מודע לכך שזה מפריע לסביבה ולכן אין לי בעיה שלא לעשן". עדי ציין כי לדעתו אכיפת חוק העישון במקומות ציבוריים פחות אפקטיבית, ויהיה יותר חכם להעלות את המסים על הסיגריות. בנוסף, אמר עדי, כי ברוב המקומות כן אוכפים את האיסור אולם יש מקומות "אנדרגראונד" כמו מרתפים למיניהם, שם יש תורים רבים בכניסה והפקחים פחות מגיעים אליהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אכיפת חוק העישון במקומות ציבוריים פחות אפקטיבית, ויהיה יותר חכם להעלות את המסים על הסגריות". פקחים בפאב בירושלים. למצולמים אין קשר לכתבה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנתוני משרד הבריאות עולה כי קיימת תופעה של אי-קיום החוק לעישון במקומות ציבוריים ואי מסירות דיווח כנדרש מצד ראשי ערים, וזו חוזרת על עצמה מדי שנה. כ-75% האוכלוסייה אינם מעשנים, ולפיכך חלק ממטרות אכיפת החוק למניעת עישון במקומות ציבוריים הנה צמצום החשיפה לעישון פסיבי בקרב אוכלוסייה זו. במסגרת מבצע האכיפה יגיעו פקחים עירוניים למקומות ציבוריים ב-250 הרשויות המקומיות, ביניהם ברים אך לא רק – גם בבריכות שחייה, תחנות אוטובוס, אולמות שמחה, משרדי ממשלה ועוד, ויתנו קנסות לאזרחים ומקומות העוברים על החוק.

לפי נתונים מעודכנים משנת 2007, מדי שנה מתים בישראל כ-8,900 איש ממחלות המיוחסות לעישון ועוד כאלף מעישון כפוי. מדובר על תמותה ממחלות סרטן למיניהן בעיקר סרטן ריאות ומעי גס, התקפי לב, שבץ מוחי, חסמת הריאות ועוד. כאמור, מחר יצוין בישראל וברחבי העולם "היום הבינלאומי ללא עישון", המתקיים מדי שנה מאז 1987. מטרתו של יום זה היא להעלות על סדר היום העולמי את נגע העישון ולהגביר את המודעות למניעת תמותה ותחלואה ממחלות הנגרמות בעקבות עישון טבק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully