וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: "יש לנו הוכחות - ישראל מחמשת המפגינים"

משטרו של בשאר אסד ספג ביקורת חריפה בכינוס חירום של הליגה הערבית בקהיר, שעסק במתרחש בסוריה. השגריר הסורי בארגון הציג מסמך המוכיח, לדבריו, כי ישראל מחמשת את מתנגדי השלטון

שגריר סוריה בליגה הערבית, יוסוף אחמד, הציג אמש (ראשון) בפני נציגי מדינות ערב בקהיר, בירת מצרים, מסמך שלדבריו מוכיח כי בקרב המפגינים נגד השלטון במדינתו נמצא נשק ישראלי. "האופוזיציה בסוריה מקבלת גם תמיכה לוגיסטית ממדינות ערב", הוסיף השגריר בנאומו בכינוס הליגה הערבית.

לקריאה נוספת:
האם טורקיה איימה במלחמה על סוריה? לא בטוח
"אסד אמר: בתוך 6 שעות אוכל להבעיר את המזרח התיכון"
סוריה: "הוחרם ציוד צבאי ישראלי ששימש המפגינים"
דיווח: ישראל מסייעת בחשאי למשטר אסד כדי שישרוד

נשיא סוריה בשאר אסד. רויטרס
על פי נתונים שפרסם האו"ם, מניין ההרוגים מידי כוחות הביטחון במדינה מאז תחילת המחאה, חצה כבר את ה-3,000. נשיא סוריה, בשאר אסד/רויטרס

הדברים נאמרו במהלך כינוס חירום של הליגה הערבית שעסק במצב הפוליטי בסוריה, שבה מתקיימות הפגנות נגד משטר אסד מאז חודש מרץ האחרון. על פי נתונים שפרסם האו"ם, מניין ההרוגים מידי כוחות הביטחון במדינה מאז תחילת המחאה, חצה כבר את ה-3,000.

במהלך הכינוס, שרי החוץ של הליגה הערבית דנו במצב בסוריה הציבו אולטימטום לממשלת סוריה לקיים "דיאלוג לאומי" עם גופי האופוזיציה הסורים במטה הליגה בקהיר, בתוך 15 יום, שמטרתו להגיע להסכמה על הפסקת אש. אם השיחות לא ישאו פרי, תתכנס הליגה בשנית. כמה מנציגי המדינות החברות בגוף אף קראו להשעות לאלתר את סוריה מחבורת בו, אך לא השיגו רוב במליאה להצעתם זו.

זו לא הפעם הראשונה ששמה של ישראל משתרבב אל תוך המהומות בסוריה, כשהמפגינים נגד שלטונו של הנשיא בשאר אסד, והממשל הסורי עצמו, נוקבים בשם ישראל כגורם המסייע לצד השני. לפני מספר שבועות דיווחה סוכנות הידיעות הסורית כי כוחות הביטחון במדינה החרימו מכונית מדגם פיג'ו 404 ובה אמצעי לחימה ישראליים, מטעני חבלה, תחמושת ומדים צבאיים סורים גנובים במחוז חומס. מקור צבאי מסר לסוכנות הידיעות, כי הציוד שנתפס שימש את החמושים כדי לצלם קטעי וידאו ולשלוח אותם לתחנות הלוויין המשתפות עמם פעולה.

כמה ימים לפני כן נחשף דו"ח בעיתון לבנוני הטוען כי ישראל מסייעת בחשאי לאסד להגן על כסאו. על פי הדיווח, המגעים בין שליחי נתניהו לשליחי אסד החלו לאחר אירועי "יום הנכסה" האחרון, שבמהלכם פרצו מפגינים סורים לתוך ישראל. "אסד שיגר מסרים לנתניהו לפיהם חולשת המשטר הסורי ופעילותו של הצבא הסורי בדיכוי המפגינים הם אלה שאפשרו למפגינים לפרוץ את הגבול", נכתב. "המסר הזה פתח ערוצי הידברות בין תל אביב ודמשק". על פי הדיווח, ישראל התנתה את המגעים בכך שיהיו חשאיים ביותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully