וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאת מדבקות: צעירי מרצ סימנו מוצרים מההתנחלויות

פנחס וולף

14.7.2011 / 11:12

מפלגת השמאל פתחה בקמפיין בעקבות אישור חוק החרם בכנסת. בתנועה יש כאלה החולקים על הקמפיין: "התוצאה יכולה להיות שרוב הציבור דווקא ירכוש את המוצרים"

מטה הצעירים של מפלגת מרצ פתח הבוקר (חמישי) בקמפיין מחאה נגד "חוק החרם". פעילי המפלגה נכנסו למספר מרכולים והדביקו מדבקות ירוקות על מוצרים המיוצרים במפעלים ביהודה ושומרון עליהן נכתב: "מיוצר בהתנחלויות". לאחר שהדבר נודע למנהלי סניפי המרכולים, המדבקות הורדו והפעילים הוצאו מהמקום.

מזכ"ל מרצ דרור מורג סיפר כי "מדובר באקט סמלי שבו מסמנים מספר מוצרים. כשמבקשים לצאת, הפעילים יוצאים בשקט. מדובר באקט לגיטימי ביחס לחוקים לא-לגיטימיים שלא יעמדו במבחן בג"ץ. יש כאן מאבק של ציבור שלם. ישראל היא מדינה יהודית ודמוקרטית והעניין הדמוקרטי הולם ונעלם".

חוק החרם - כל הכותרות האחרונות:

משפטנים לוינשטיין: "חוק החרם פוגע בכבוד האדם"
האיחוד האירופי: "מודאגים מהשלכות חוק החרם"
נתניהו מגן על חוק החרם: "אסור להחרים את אחינו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מדובר באקט לגיטימי ביחס לחוקים לא-לגיטימיים שלא יעמדו במבחן בג"ץ". מוצר שסומן במדבקה ירוקה, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך המפלגה יש כאלה החולקים על האקט שבו נקטו הצעירים. יו"ר הסיעה בכנסת, ח"כ אילן גילאון סיפר כי הופתע מהמהלך. לדבריו, "מטה הצעירים זה גורם אוטונומי ואני מכבד את דעתם, אבל דעתי לא כדעתם. אם כבר לסמן מוצרים זה צריך להיות סימון על מחירים. המלחמה היא לא נגד המתנחלים אלא נגד מדיניות ההתנחלויות. בן אדם לא יכול לפסול במום שהאחר פוסל אותו".

גילאון הוסיף כי "אני נגד חרמות כעיקרון ומשתדל לא לגעת בתחום הזה. אבל קיימת מחלוקת במרצ. הצעת החוק לסימון מוצרים (של ח"כ זהבה גלאון. פ"ו) לא נכונה בעיניי משום כיוון. התוצאה גם יכולה להיות שרוב הציבור דווקא ירכוש את המוצרים. צריך להיות מאבק מתמשך נגד המגמה השחורה של גזענות ולדחוף את ראש הממשלה לקבל החלטות לחלק את הארץ ואת ירושלים, אבל דרך השווארמה והטונה והסלטים, זה לא לעניין. הצעירים קיבלו החלטה אחרת. בהזדמנות אנסה לשכנע אותם בעמדתי".

לעומתו, ח"כ זהבה גלאון תומכת במהלך. לדבריה, "הרעיון הוא לאתגר את חוק החרם. יש אנשים שלא החרימו מוצרים, אבל בעקבות החוק הם רוצים לדעת היכן כל מוצר מיוצר. היום כל המוצרים שמיוצאים לאירופה מסומן איפה הם מיוצרים, למה אנחנו כאן לא יכולים לדעת זאת. זה סוג של מחאה".

בתוך כך, לוואלה! חדשות נודע כי פעילי סיעות אופוזיציה, מקדימה ועד חד"ש, יחד עם פעילי תנועות שמאל חוץ פרלמנטריות כמו השמאל הלאומי ושלום עכשיו יתכנסו ביום ראשון במשרדי מרצ בתל אביב כדי לתכנן מהלכים נגד חוק החרם תחת הסיסמה "להגן על הדמוקרטיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully