וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת בית ספר בתל אביב תבעה הורים שקראו לפטרה

הורי תלמידים בבית הספר "צבי שפירא" שבדרום העיר העלו טענות קשות בדבר ניהול לא תקין של המוסד החינוכי. בתגובה הגישה המנהלת תביעה על לשון הרע. ההורים: "היא מהלכת אימים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"למה הזלזול הזה בילדים שלנו? כי אנחנו גרים בדרום תל אביב?". הפגנה נגד מנהלת בית הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

מנהלת בית ספר יסודי בדרום תל אביב הגישה אתמול (חמישי) תביעה נגד הורי תלמידים על סך 150 אלף שקלים בגלל שקראו לפטרה. מנהלת בית הספר, אשר נגדה העלו ההורים טענות קשות על ניהול לא תקין, שלחה אתמול באמצעות עורך דינה לשני הורים מכתבי תביעה בגין הוצאת לשון הרע על הדרישה לפטרה תוך שבעה ימים. לדברי ההורים, הם "מנהלים מחאה דמוקרטית וחוקית לטובת ילדינו. היא מנסה להלך עלינו אימים עם הוצאות משפטיות".

מדובר במערכה השנייה במאבקם של הורי תלמידי בית ספר צבי שפירא אשר בדרום תל אביב במנהלת. תחילת הפרשה לפני כשבועיים, אז נחשף בוואלה! חדשות מאבקם הארוך של ההורים נגד מנהלת בית הספר הוותיקה, שטענו כי יש בבית הספר כשלי תפקוד חמורים. בין הטענות שהועלו נגדה היו פיטורים מאסיביים של מורים ויועצי בית הספר, השפלת מורים בפניי הורים ותלמידים, הזנחת מבני וסביבת בית הספר וריחות עישון כבדים במסדרונות בית הספר, כתוצאה מעישונה של המנהלת בחברת חלק מהמורים בשטחו. בנוסף, טענו ההורים על כשלים חינוכיים, כמו העדר תכנית לימודים סדורה בבית הספר, העדר תכניות העשרה וניסיון לטרפד כל יוזמת וועד ההורים לפעילויות שכאלו והעדר מענה חינוכי לבני מהגרים שהחלו להגיע לבית הספר בשנתיים האחרונות.

עוד בוואלה! חדשות:
תינוק טבע בבריכה פרטית במעלה אדומים; מצבו בינוני
רגע האמת: המרכולים שיישארו פתוחים השבת בתל אביב
חשד: פיתה ילד להיכנס לבניין ותקף אותו מינית

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"יהיה לי קשה מאד להשאיר אותה בבית הספר באווירה כזאת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפני כשנתיים קרה מקרה דומה, כאשר מנהלת בית הספר פיטרה מורה לערבית אהובה, דבר שהרים קול צעקה בקרב ההורים והתלמידים, ומשרד החינוך מצא לבעיה פתרון יצירתי בדמות יועץ חיצוני שינסה לגשר על פערי התקשורת בין הצדדים וינסח בשיתוף ההורים ומנהלת בית הספר אמנה המסדירה היחסים. מספר חודשים לאחר העלאת היוזמה, נפסקה עבודתו של היועץ ואיתו האמנה שלא הוצגה בפני ההורים עד היום.

לפני כשבועיים, כאמור, החליטו ההורים כי הגיעו מים עד נפש והקימו עצומה אינטרנטית הקוראת לפטרה לקראת שנת הלימודים הבאה, עליה חתמו תוך יומיים 191 הורים לתלמידים, מבין 240 תלמידי בית הספר. משלא נענו לפנייתם, פצחו ההורים בהשבתת הלימודים בשבוע שעבר, ולמעט 15 תלמידים שהגיעו לבית הספר בשבוע האחרון ללימודים, יתר התלמידים נשארו במשך שלושה ימים בביתם והוריהם יצאו להפגין מול שערי בית הספר.

מנהלת מחוז תל אביב מטעם משרד החינוך, חיה שיטאי אשר נפגשה עם ההורים בעבר, ביקשה מהם להפסיק השביתה על מנת שיוכלו ללבן את הדברים עם מנהלת בית הספר ואתמול קיבלו ההורים את תשובתה: "בפגישה שנערכה בלשכתי בתאריך 19.06.14, העליתם סוגיות שונות הקשורות לניהול בית הספר צבי שפירא", כתבה שיטאי להורים. "הסוגיות נבדקות בכובד ראש. נכון להיום, הודיעה מנהלת בית הספר אירית גרינברג על המשך עבודתה כמנהלת בית הספר בשנת הלימודים הקרובה, תשע"ה. משרד החינוך והרשות המקומית יערכו לתמיכה בבית הספר כך שיתנהל בדרך מיטבית".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
השלט שנתלה נגד המנהלת/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"היא מנצלת את הכוח שלה ואת הכסף שלה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקביל לתשובתה השלילית של מנהלת המחוז קיבלו אתמול שני הורים מכתב מאיים מעורך הדין ששכרה המנהלת, בו היא טוענת להוצאת לשון הרע נגדה בכך שתלו ההורים שלטים על בניין ביתם ה"קובעים" כי היא הפסיקה לנהל את בית הספר. "במודעה אשר תלית על קירות ביתך לציבור הרחב, לרבות מורים, הורים תלמידים ונציגי תקשורת מהווים פגיעה בשמה הטוב בכבודה ומעמדה", כתב עורך הדין על מרשתו וציין את סעיפים 1 ו- 6 בחוק לשון הרע, ליצירת הרתעה כבדה יותר בקרב ההורים הנאשמים. "סעיף 6 בחוק קובע, המפרסם לשון הרע בכוונה לפגוע, לשני בני אדם או יותר זולת הנפגע דינו, מאסר שנה אחת.. מרשתי תטען כי פרסת ברבים את החלטתך וקביעתך כי מרשתי בעצם מפוטרת מעבודתה ליותר משני בני אדם ועשית זאת בכתב ובמטרה זדונית לפגוע במשרתה ולשימה ללעג וקלס בעיניי הבריות".

על כך, דורשת המנהלת מההורים תשלום של 150 אלף ש"ח, שכר טרחה ומכתב התנצלות פומבי. ההורים ההמומים נאלצו לפנות לייעוץ משפטי בשכר, וסיפרו על פחדיהם: "הייתי בשוק. הפה שלי נשאר יבש כשקראתי את המכתב הזה", אמר לוואלה! חדשות נתי, אב לילדה בכיתה ד' בבית הספר, שקיבל אתמול את כתב התביעה. "האבסורד הוא שקיבלתי את המכתב מכיוון שטענו שעל הבניין שלי תלו את אחד משלטי המאבק שלנו, עליו היה כתוב 'ב-1 בספטמבר התחלה חדשה עם מנהלת חדשה בצבי שפירא', אבל זה בכלל נתלה בבניין הסמוך, ולא אני הכנתי אותו. יחד עם זאת, אנחנו מכירים את ההתנהגות שלה, זאת השיטה שלה לאיים ולהלך אימים על הורים". לדבריו, "לא נשאר לנו אלא להגיב. זאת מנהלת שנוקמת, אני חושש שהיא תנקום בילדה שלי אז אני הולך לחתום על טופס העברה", אמר והוסיף: "אנחנו מקווים שיהיה בסדר, כי לא בטוח שיתנו לנו להעביר אותה. אם לא תהיה ברירה והיא תאלץ להישאר בבית הספר, אני לא יודע מה אני אעשה. היא קוראת לנו אנשים נחותים ועולם שלישי - ככה היא מתייחסת להורים. יהיה לי קשה מאד להשאיר אותה בבית הספר באווירה כזאת".

אל תחושתו הקשה מצטרפת אירית, אמא לשני ילדים בבית הספר שקיבלה את מכתב זהה. "זה ניסיון שלה לטרפד אותנו, למלא אותנו בחששות ופחדים במקום להתמקד בעיקר. היא נכנסת למסע נקמה אישי שלה מול ההורים וזה מאפיין אותה לאורך כל השנים שלה כמנהלת", אומרת אירית. "זה מפחיד ואנחנו ציפינו שמשרד החינוך ייתן גיבוי ויבין את חומרת העניין. לא סתם אנחנו חוששים לשים את הילדים שלנו אצלה. היא מנצלת את הכוח שלה ואת הכסף שלה, בשבילה לכתוב מכתב באלפיים שקלים זה כלום, ואני צריכה להוציא עכשיו כסף בשביל לענות לדבר הזה".

"היא גם דורשת מכתב התנצלות", הוסיפה אירית. "על מה? על זה שהבענו דעה? על זה שאין לנו את הכוח והקשרים שלה? כאשת חינוך היא צריכה להבין שזה הליך דמוקרטי ואם היא לא מתפקדת כמו שצריך היא צריכה ללכת הביתה. התשובה שקיבלנו ממנהלת המחוז היא שהמנהלת מסרבת להתפטר. למה שהיא תתפטר? אנחנו מצפים ממשרד החינוך שיפטר אותה או יעביר אותה לתפקיד אחר במטה או לבית ספר אחר אם היא כל כך טובה בעיניו. מי קבע שיש לה מנדט על הנכס המדהים הזה בשכונה שלנו?"

שאר ההורים בבית הספר החלו בדיונים סוערים אל תוך הלילה, תוך הנחייה של וועד ההורים כי אם מישהו רוצה למלא טופס העברה מבית הספר או להתלונן, הם מוזמנים לעשות כך. עד הבוקר 30 הורים הצהירו כי ימלאו טופסי העברה. "נתנו רשימה ענקית של למעלה מ-50 כשלים שהיא עושה בבית הספר בצורה עקבית, והיא לא ענתה על כלום מעבר ללגלגל את האשמה. בית הספר שלנו נמצא בתחתית הערכים מבחינה חינוכית מבחינה תכנית לימודים", אמרה אחת האימהות, "את כוחנית. למה הזלזול הזה בילדים שלנו? כי אנחנו גרים בדרום תל אביב?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully