וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוועה בחומס: "עשרות נשים וילדים עונו ונשרפו"

ניר יהב

12.3.2012 / 10:14

תמונות שפרסמה האופוזיציה חושפות את מעשי הזוועה בעיר המותקפת, משטר אסד טוען כי אינו אחראי למעשי הרצח. מתנגדי אסד מחו בדמשק על הטבח ודיווחו: הצבא פשט על חלב

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: אמיר קוטיגרו)

האופוזיציה בסוריה פרסמה תמונות החושפות טבח של עשרות ילדים ונשים בשכונות כרם א-זייתון וכרם אל-עדויה שבחומס, שבוצע אתמול (ראשון) על ידי משטר אסד. לדברי האופוזיציה, כוחות הביטחון הסורים בסיוע בריוני המשטר, ה"שביחה", רצחו 57 סורים: בהם 28 ילדים ו-23 נשים.

גופות שהתגלו בטבח בחומס, מרץ 2012. ספק 500
גופות שהתגלו בטבח בחומס/ספק 500

לפי הדיווחים, הילדים והנשים הללו נרצחו בתוך בתיהם. המשטר הסורי טוען כי אנשיו אינם אחראים לטבח, ובהודעה שפורסמה בטלוויזיה הממלכתית הסורית נמסר כי "כנופיות טרור חמושות חטפו אזרחים מחומס, רצחו אותם והציגו לעולם את התמונות שלהם כדי לעורר את דעת הקהל הבינלאומית נגד סוריה".

לפי דיווח האופוזיציה, כמה מ-57 הנרצחים בחומס נשחטו ואחרים נשרפו חיים. על הגופות התגלו שברים וסימני עינויים. חלק מהגופות הועברו לשכונות סמוכות לאחר הטבח. לפי דיווחים נוספים, המשטר הסורי חטף נערות סוריות מבתיהם בשכונת אל-עשירה שבחומס. לא נמסר בכמה נערות מדובר ולשם מה נחטפו.

היום: התכנסות שרי החוץ של מועצת הביטחון

מעשה הטבח מעורר סערה גדולה בקרב אנשי האופוזיציה הסורית, שקראו למועצת הביטחון לדון בדחיפות בנעשה בסוריה. ואכן, שרי החוץ של החברות במועצת הביטחון, לרבות מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב יתכנסו היום כדי לדון בנושא.

פעילי האופוזיציה יצאו בעקבות הטבח לכביש הבינלאומי המחבר בין דמשק לעמאן וחסמו אותו. רשת אל-ערביה דיווחה גם כי פעילי אופוזיציה השתלטו על כיכר מידאן שבלב דמשק והביעו מחאה על הטבח. דווח גם על הפגנות מחאה בערים אחרות. בתוך כך, האופוזיציה הסורית דיווחה כי הכוחות הכפופים לנשיא בשאר אסד כיתרו את שכונת סלאח א-דין בעיר חלב – העיר השנייה בגודלה בסוריה – וערכו שם גל מעצרים "חסר הבחנה". לפי הדיווחים, כוחות הביטחון הסורים ירו מוקדם יותר אש חיה על מפגינים בעיר, כדי לפזר הפגנות שפרצו בלילה בהשתתפותם של חמשת אלפים בני אדם.

חדשות אחרונות מסוריה:
דיווח: ארה"ב החלה בתיאומים למבצע צבאי בסוריה
למרות ביקור אנאן: 64 הרוגים בשבת בסוריה
אחרי חומס: חשש שאידליב תהיה מוקד הטבח הבא
אסד מחריב את שארית חומס; האו"ם יביא מזון לפליטים

לפניות לכתב: nir_yah@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully