וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משעל: נמשיך להתנגד לפולש בלי פשרות, למרות הפיוס

21.5.2014 / 3:22

ראש הלשכה המדינית של חמאס נאם בכינוס בקטאר לרגל יום הנכבה. הוא אמר כי ארגונו עשה ויתורים כדי להתקרב לפתח, אך הבהיר: "ההתנגדות לפולשים תימשך כל עוד הכיבוש נמשך"

רויטרס

(צפו בהכרזה על הפיוס הפלסטיני בעזה בחודש שעבר)

ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, אמר אמש (שלישי) כי הקרע בין תנועתו לבין פתח קרוב לפתרון, אולם התחייב כי ההתנגדות לישראל תימשך. בכינוס בדוחא בירת קטאר לרגל יום הנכבה – "יום האסון" הפלסטיני עקב הקמתה של מדינת ישראל – אמר שחמאס נאלץ לעשות ויתורים לצורך הפיוס בין שני הארגונים. "פתחנו דף חדש", אמר בהתייחסו למחלוקות שהיו עם פתח, שבראשו עומד יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

"חמאס כבר הקריב קורבנות וזה היה נחוץ כדי שנהיה קרובים יותר לאחינו, אבל עם הפולש לא נעשה שום פשרות", אמר על ישראל. "הפיוס אין משמעו סוף ההתנגדות לפולשים. היא תימשך כל עוד הכיבוש נמשך", הבהיר.

משעל ציין כי הפציר ברשות הפלסטינית להפסיק את המעצרים של אנשי תנועתו בשטחי הגדה המערבית. לאחרונה התלוננו גורמים בארגון הטרור השולט ברצועת עזה על מעצרים מרובים מצד כוחות הביטחון הפלסטיניים. לדבריו, הפיוס "פותח אפשרויות חדשות" להשגת המטרות המשותפות של הפלסטינים. "אני מאמין שאתגרים אמיתיים רבים מונחים לפתחנו. ביכולתנו להתמודד עמם", אמר.

עוד בנושא חמאס:
הרכבת לשדרות על הכוונת: "פגיעה תגרור תגובה קשה"
יוגה, ניקוי רעלים וסרט חדש: בן החמאס נלחם בשדי העבר
"אבו מאזן לא יכהן כראש ממשלת האחדות הפלסטינית"

יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס נפגש עם ראש הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל – דוחה, קטר, 5 במאי 2014. רויטרס
"ביכולתנו להתמודד עם האתגרים". חאלד משעל/רויטרס

בתוך כך, אחמד יוסף, חבר הנהגת חמאס, הודיע על סיום ההתייעצויות הנוגעות להרכבת ממשלת הפיוס הפלסטינית. יוסף ציין כי שמות המועמדים למשרות השרים נמצאות בידיו של אבו מאזן, וכי בימים אלה הוא מבצע את תהליך בחירתם לתפקידים השונים. יוסף הדגיש כי על פי הסכם הפיוס אבו מאזן עתיד לכהן כראש הממשלה, אך תנועת חמאס לא תתנגד למהלך בו הוא יעניק את התפקיד לראמי חמדאללה או לכל אדם אחר - בתנאי כי אותו אדם יהיה א-פוליטי.

יוסף חשף כי שר החוץ עתיד להגיע מרצועת עזה כדי שיצליח להגיע ביתר קלות להבנות עם חמאס ועם הפלגים הפלסטיניים הנוספים, וכי שר האוצר עתיד להגיע מהגדה מפני שיש צורך שיהיה קרוב ליו"ר הרשות. יוסף ציין כי אבו מאזן יכריז על הממשלה החדשה לפני ה-29 במאי, והדגיש כי לאחר הרכבת הממשלה תתקיים בקהיר פגישת ההנהגה של אש"ף בנוכחות גורמים מחמאס ומהג'יהאד האיסלאמי כדי להכין את הקרקע לכניסת התנועות לממשלה.

מסיבת עיתונאים של פתח וחמאס, עזה, אפריל 2014. רויטרס
פרטי ההסכם הסופיים נידונים בדוחא. בכירי פתח וחמאס במעמד הפיוס, באפריל/רויטרס

בחודש שעבר הודיעו פתח וחמאס במפתיע כי הושג הסכם פיוס היסטורי, שקדמו לו שבע שנים של פילוג. הצדדים סיכמו כי בתוך חמישה שבועות תוקם ממשלת אחדות של מומחים (טכנוקרטים), וכי בחירות כלליות ייערכו בתוך חצי שנה. מקור המקורב לחמאס אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי פרטי ההסכם נידונים כעת בדוחא ונמצאים בשלבי סיכום סופיים.

בתחילת החודש בא אבו מאזן לדוחא, לביקור שהוגדר אישי. במהלך הביקור נועד עם משעל, ובמדינה הערבית דווח כי השניים ניהלו שיחות "חיוביות". השבוע ביקר בדוחא גם ג'יבריל רג'וב, בכיר פתח המקורב לאבו מאזן. מקור המעורה בנושא אמר כי גם רג'וב נפגש עם משעל.

הממשלה בישראל הביעה התנגדות נחרצת לפיוס בין שני הארגונים. ראש הממשלה בנימין נתניהו הגדיר את ההסכם "מהלומה קשה לתהליך השלום וניצחון גדול לטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully