וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר: "ראש עיריית נצרת עילית גרם להלנת שכר עובדים"

המבקר יוסף שפירא קובע בדו"ח שחיבר כי חוסר האמון בין שמעון גפסו לדרג הבכיר בעירייה "פוגע באינטרס התושבים". ראש העיריה לא מתרגש: "גיבוב שטויות שהפך לדו"ח רשמי"

דו"ח מבקר המדינה שמוקדש לשלטון המקומי בישראל מותח ביקורת נוקבת על התנהלות עיריית נצרת עילית, והעומד בראשה, שמעון גפסו. השופט יוסף שפירא מדגיש בדו"ח את מערכת היחסים העכורה בין ראש העיר לבין הדרגים הבכירים בעירייה, המשמשים כלשונו - "שומרי הסף". "מערכת יחסים עכורה המתאפיינת בחוסר אמון בין ראש העירייה לבין הדרג המקצועי הבכיר, הגזבר והיועצת המשפטית, פוגעת בפועל באינטרסים של העיר ותושביה וכן בתפקוד התקין של העירייה", קובע המבקר.

המבקר מציין כי על משרד הפנים לקחת אחריות על מעשיו של גפסו, נוכח האדישות, לדבריו, שמגלים אנשי המשרד כלפי הנושא. "ראוי שמשרד הפנים יתערב בסוגיה לאלתר, ישתמש בסמכויותיו וינקוט את כל הצעדים הנדרשים להבטחת ניהולה התקין של העירייה לשם קיום מחויבותה כלפי תושביה", כותב המבקר. בדו"ח המפורט מתייחס המבקר לכמה נושאים מהותיים, בהם מערכת היחסים בין ראש העיר לבין הגזבר והיועצת המשפטית והעסקת עובדים שלא אושרו על פי מינהל תקין. "אם התגלעה מחלוקת מקצועית בנוגע לסעיפי תקציב מסוימים, על הגורמים המקצועיים בעירייה לפנות למשרד הפנים מבעוד מועד בבקשה שיכריע בסוגיות המקצועיות", נכתב.

עוד מדו"ח המבקר
בתי הספר בלוד: ערמות פסולת, חצרות מוזנחות והצפות
אלימות במשפחה: המשטרה מדווחת בפקס - שלא מתקבל
המבקר על מכל האמוניה: "לפעול למניעת אסון בחיפה"

מבדיקה שערך משרד מבקר המדינה, עולה כי בין השנים 2009 עד 2011 העסיק גפסו ארבעה עד חמישה עוזרים ויועצים אישיים בהיקף כספי הנע בין כ-750 אלף שקלים ל-918 אלף שקלים, בניגוד לחוזר מנכ"ל המאפשר לו למנות שני עוזרים או יועצים בלבד. המבקר אף נזף במשרד הפנים על כך שאישר את העסקת היועצים המיותרים. "הדבר איפשר הוצאה כספית ניכרת מקופת העירייה. ראוי שמשרד הפנים, בתפקידו כמאסדר (רגולטור) של השלטון המקומי, יקפיד על ביצוע הנחיותיו ויבחן את דרכי האישור של העסקת העוזרים והיועצים של ראש העירייה", קבע שפירא.

"לא עובד אצל המבקר"

פרק נוסף הוקדש לכך שראש העיר פעל באופן לא חוקי בכך שהתנה את חתימתו לתשלום שכרם של כלל מאות עובדי העירייה. "התערבותו של ראש העירייה גרמה להלנת שכר, פגעה במינהל התקין של העירייה וחשפה אותה לתביעה של כלל עובדיה בגין הלנת שכר", כתב המבקר. בנוגע להליך קליטת עובדים, ציין שפירא כי גפסו וראש המינהל העירוני פעלו בניגוד לתקנות המכרזים בהתייחס לקליטת עובדים חדשים. "הם פעלו לקבלתם ולאישור תנאי העסקתם של אותם עובדים, לעתים שלא בהתאם לחוות דעתם של היועצת המשפטית ושל הגזבר, ובכך היו אחראים ישירות להוצאות כספיות ניכרות מקופת העירייה. ראוי שמכלול פעולות אלה יועבר לבחינתה של הוועדה לחיוב אישי במשרד הפנים".
המבקר גם דרש מהעירייה לנהל ספר נכסים מעודכן, שיכלול את כל נכסיה ודרכי השכרתם. "גם אם הנכסים הוקצו למטרות ראויות, אין הדבר פוטר אותה מלפעול בהתאם לחוק ולנוהל. נוסף על כך, היא נדרשת לנהל ספר חוזים כדרוש בחוק ובתקנות הרשויות המקומיות".

ראש העיר, שמעון גפסו, אמר בתגובה לוואלה! חדשות: "מדובר בגיבוב שטויות שהפך לדו"ח רשמי. זהו עוד דו"ח מביש של מבקר המדינה שייזרק לפח, עוד דו"ח חסר ערך, בזבוז זמן וכסף של משלם המסים הישראלי. אני לא עובד אצל מבקר המדינה אלא אצל תושבי העיר נצרת עילית, ואת ענייני העיר בכוונתי לקדם בעוצמה גם מול כל המכשולים והמכשילים". בנוגע למערכת היחסים המורכבת בינו לבין הגזבר והיועצת המשפטית, הוסיף גבסו: "המבקר מבליט את חד הצדדיות שלו בהאשימו את ראש העיר ביחסים עכורים עם שני בכירים אלה המחבלים בהתמדה בעבודת העירייה, ומתאמים את כל פעולותיהם עם חברי האופוזיציה במועצת העיר. זאת במקום להורות לדרג הפקידות ליישר קו עם ראש העיר שנבחר כדין, ולנסות לסייע למאמץ העירוני".

משרד הפנים מסר בתגובה: "משרד הפנים פעל בנושא בהתאם לסמכות בחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully