וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתנאל לא הספיק לתפוס מחסה וספג רסיס בראש"

23.8.2014 / 10:59

תמיר ואחיו הגדול נתנאל, חיילים בשירות סדיר, נסעו אמש ברכבם בגן יבנה כשלפתע נשמעה אזעקה. נתנאל לא הספיק לצאת מהמכונית, נפצע בראשו ונמצא בסכנת חיים. "מקווים שיצא מזה"

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יותם בן-דוד

הרקטה שהתפוצצה אמש (שישי) בגן יבנה פצעה חמישה אנשים, בהם שני אחים הנמצאים בשירות סדיר בצה"ל: נתנאל ממן שנפצע באורח אנוש מרסיסים, ואחיו הצעיר תמיר שנפצע קל וכבר שוחרר מבית החולים. נתנאל נותח במהלך הלילה, אולם עדיין נשקפת סכנה לחייו. "הוא הגיע לכאן חסר הכרה ואנחנו עושים את המקסימום להציל אותו. עדיין מוקדם לומר מה מידת הפגיעה, צריך לחכות לפחות 24 שעות בשביל זה", אמר פרופסור יונתן כהן, רופא טיפול נמרץ בבילינסון שבפתח תקווה, המטפל בנתנאל. לדבריו, "הניתוח הנוירוכירוגי עבר בסדר כעת הוא נמצא אצלנו במחלקה, עדיין מונשם ומורדם".

מלחמה בדרום - עדכונים שוטפים

פצוע אנוש ו-4 קל מפגיעת רקטה בגן יבנה. 22 באוגוסט 2014. יאיר אלטמן, מערכת וואלה! NEWS
"נתנאל לא הספיק לתפוס מחסה". כלי הרכב בו נהגו האחים, אתמול בגן יבנה/מערכת וואלה! NEWS, יאיר אלטמן

נתנאל בן ה-22 ותמיר בן ה-20 הם שני האחים הקטנים מתוך שבעה לבית משפחת ממן בגן יבנה. "אתמול בערב הם הלכו לקנות סיגריות אחרי הארוחה, והאזעקה תפסה אותם ברמזור של היישוב. הרקטה התפוצצה בצד ימין של האוטו. תמיר הספיק לצאת מהאוטו ולתפוס מחסה, אבל נתנאל לא הספיק. הגוף שלו לא נפגע כי המכונית בלמה את הרסיסים, אבל הראש היה חשוף ולכן נפגע", סיפרו הגיסים שרון בן דוד ומוטי עדה.

"כששמענו שהייתה נפילה התקשרנו אליהם והם לא ענו. כתבנו בקבוצת המשפחתית בווטסאפ אם כולם בסדר, ועדיין לא הייתה תגובה. לאחר כמה דקות קיבלנו טלפון מתמיר שעדכן שהוא פצוע קל, ואילו נתנאל פצוע אנוש ונמצא בבית חולים קפלן", הוסיפו בני המשפחה. מאוחר יותר בלילה הוא הועבר לניתוח ראש בבית החולים בילינסון.

במשפחה מנסים להתמודד עם הפציעה הקשה ולתמוך בהורים – רבקה ושלמה ממן, חבר מועצה זה 30 שנים. "אנחנו משפחה מלוכדת ותומכים אחד בשני. חלקנו שומרים שבת, חלק נמצאים בחו"ל ובעיקר משתדלים לתמוך באבא. נתנאל בחור חזק ואנחנו מקווים שהוא יעבור את זה. עד שזה קורה אצלך אתה לא מאמין", אמרו הגיסים. "אנחנו רוצים להגיד לנתנאל שאנחנו אוהבים אותו ורוצים לראות אותו יוצא מזה. תמיר שוחרר אתמול מבית החולים – מבחינה פיזית הוא בסדר, אבל הוא עבר טראומה נפשית כשראה את אחיו נפצע. לא קל לו. אנחנו תומכים בו ומקווים שזה יסתדר".

מלחמה בדרום || סיקור מיוחד:
תושבי הדרום הקימו מאהל מול בית נתניהו: "דורשים יותר"
במערכת הביטחון שוקלים מהלך קרקעי נוסף בעזה
האם משחזרת: "קראנו לדניאל, ואז היה פיצוץ ושמענו צעקות"

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
שיחה בווטסאפ בין בני משפחת ממן מגן יבנה, שבנם נתנאל נפצע מרסיסי רקטה. באדיבות המשפחה
השיחה בין בני המשפחה בווטסאפ, אמש/באדיבות המשפחה

זמן קצר לאחר הפגיעה, סיפר אביהם של נתנאל ותמיר לוואלה! חדשות: "אחד הבנים נפצע קשה ואחיו נפצע קל מרסיסים כמה מטרים ממנו. שניהם חיילים בסדיר - הבן שנפצע קשה משרת בחימוש ובדיוק חזר מעזה. האח השני בחיל האוויר. הוא חזר בשלום מעזה אבל חטף כמה מטרים מהבית. הם בסך הכל היו בחופשה ויצאו לבלות. המצב קשה, לא ברור מה יהיה עכשיו, מקווים לטוב".

אלי בין, מנכ"ל מגן דוד אדום, סיפר אמש על הדקות הראשונות בזירת האירוע. "הגענו לזירה שדווחה לנו על ידי ניידת טיפול נמרץ שהייתה קרובה לצומת וראתה את הפגיעה. רבים מהצוותים שלנו היו בארוחת שבת במד"א אשדוד. הגענו לזירה במהירות וראינו פצוע קשה עד אנוש שעשו בו ניסיונות החייאה מתקדמים, ארבעה נפגעים קלים מרסיסים ונפגעת חרדה אחת. הפצוע קשה עד אנוש סובל מפגיעת רסיסים בצוואר וקיים חשש אמיתי לחייו. החלטנו לא להתעכב בשטח, עשינו את הפעולות המינימליות והעברנו אותו כמה שיותר מהר לבית החולים", אמר.

פרמדיקית מד"א מרין אטיאס שהייתה בקרבת מקום בניידת טיפול נמרץ סיפרה: "היינו בדרך לחולה כאשר שמענו פריצה במירס של מד"א שמדווחת על אזעקה באזור שלנו. מיד הנחיתי את הנהג לעצור בצד, לבשנו שכפ"צים ונשכבנו על המדרכה בצד הכביש. כמה שניות לאחר מכן שמעתי שריקה ופיצוץ חזק מאוד, הרגשתי את ההדף וראיתי עשן ורסיסים עפים באוויר. ממרחק של כמה עשרות מטרים ממני שמעתי צעקות, הבנתי שיש פצועים ומיד רצתי למקום".

מהתפוצצות הרקטה בגן יבנה נפצעו ארבעה אנשים נוספים באורח קל. פצוע אחד, בן 16, נפגע בזרועו, וצעירה בשנות ה-20 לחייה נפגעה מרסיס בפניה. אישה נוספת, בהיריון, נחבלה כשניסתה למצוא מחסה, ומצבה קל. אישה נוספת שהייתה במקום הוגדרה נפגעת חרדה.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully