וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספינת הנשק בדרך לארץ: "דרוכים ולא לוקחים סיכון"

6.3.2014 / 0:02

לוחמי השייטת סיימו את חשיפת אמצעי הלחימה, אך המבצע טרם בא לסופו. ספינות חיל הים מאבטחות את כוחות צה"ל על הספינה שנתפסה עד להגעה הבטוחה לנמל אילת. "הכוננות גבוהה"

צילום: דובר צה"ל, עריכה: גדי וינסטוק

לוחמי שייטת 13 אמנם השתלטו אתמול לפנות בוקר (רביעי) על ספינת נשק בלב הים האדום, אולם המבצע המיוחד בכללותו טרם הסתיים. ספינות הטילים של חיל הים עושות את דרכן מפורט סודאן לעבר חופי אילת, כשהן מלוות ומאבטחות את כוחות צה"ל שעל סיפון ספינת הנשק. חיל האוויר ואגף המודיעין נמצאים ברמת דריכות גבוהה עד לחזרת הכוחות הימיים לישראל. "אין חשש שגורמי טרור ינסו לפגוע בכלי השיט, אבל אנחנו לא לוקחים שום סיכון ומתנהגים בדריכות וכוננות גבוהה", הסביר קצין בכיר. "על המבצע ממשיך לפקד מפקד חיל הים אלוף רם רוטברג שמבין טוב מאוד את המשמעויות של הפלגה לישראל".

מבצע ההשתלטות בלב ים - כותרות נוספות:
כשמפקד חיל הים הודיע לרמטכ"ל: "השתלטנו על ספינת הנשק"
נתניהו: הנשק על הספינה מאיראן היה מסכן את אזרחי ישראל
הידע מסין, היצרן - סוריה: הרקטה שמאיימת על ישראל

מבצע השתלטות חיל הים על ספינת הברחת נשק מאיראן, מרץ 2014. דובר צה"ל
"לא לוקחים שום סיכון". הספינה עליה השתלטו לוחמי הקומנדו הימי/דובר צה"ל

הקצין הבכיר הסביר כי חשיפת אמצעי הלחימה בבטן ספינת הנשק טרם הסתיים, וייתכן כי יימצאו אמצעי לחימה נוספים, כמו פצצות מרגמה וכדורים לרובים. "למרות שהמצרים מפציצים מדי יום מנהרות בציר פילדלפי, הפלסטינים יכולים לנסות ולהבריח את אמצעי הלחימה לרצועת עזה דרך היבשה והים", המשיך הקצין הבכיר. לדבריו, עם הגעת הספינה לאילת, יפרקו את המכולות ויבדקו את כולן כדי לראות האם יש אמצעי לחימה נוספים, בשל העובדה כי יש מכולות שלא ניתן לפתוח אותן בזמן ההפלגה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

איראן מחדשת יחסיה עם חמאס

שר הביטחון, משה יעלון, רמז במהלך מסיבת העיתונאים המשותפת שערך עם הרמטכ"ל בני גנץ אמש, כי האיראנים מפעילים מאמצים לשכנע את חמאס לחזור ולחדש את הקשרים עמו לאחר נתק שנמשך יותר משנתיים – וספינת הנשק שיועדה להגיע לרצועה היא חלק מאותם מאמצים.

גורם ביטחוני התייחס לדברי יעלון, ואמר כי חמאס "צמא לתמיכה כספית בשל מצוקה כלכלית קשה ברצועה, אך מצד שני הוא מאוד חושש מתוקפנות המשטר המתהווה במצרים שרואה בו ישות טרור וחלק בלתי נפרד מהאחים המוסלמים". לכן, אמר הגורם, למרות שההערכה כרגע היא "שמדובר בהברחת נשק עבור ארגון הג'יהאד האיסלאמי, שום דבר לא נעשה ללא אישור חמאס - בטח לא כשמדובר בהברחה בסדר גודל כזה".

עדכון ראשון: 23:47

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully