וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשונה משיתוף הפעולה באוויר: ישראל לא מתואמת עם רוסיה בגזרה הימית

29.11.2015 / 18:40

בעוד צה"ל מתואם עם חיל האוויר הרוסי, קצין בכיר טוען שנוכחותם הגוברת של ציים זרים בים התיכון - בהם גם טורקיה ואיטליה - פוגעת בפעילות הגלויה של החיל. "גדל החיכוך מול חופי סוריה"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

בחודשיים האחרונים, כפי שהבהיר מוקדם יותר שר הביטחון משה יעלון, החל תיאום בין צה"ל לבין הכוחות הרוסיים האוויריים שפועלים בסוריה. אלא שבחיל הים מצטיירת תמונה מעט אחרת: קצין בכיר בצה"ל אמר היום (ראשון) בשיחה עם וואלה! NEWS כי "גדל החיכוך מול חופי סוריה", אולם הוסיף כי "אנחנו לא אויב של הרוסים, והרוסים אינם אויב שלנו" – אמירה שהושמעה גם מצד גורמים בחיל האוויר.

לדבריו של הקצין הבכיר, חיל הים לא מתאם פעולות מול הצבא הרוסי, וסגן הרמטכ"ל, אלוף יאיר גולן, למעשה מוביל מדיניות של "אי-הפרעה הדדית", שתכליתה למנוע חיכוך ואי הבנות בין הכוחות. עם זאת, הוא הבהיר כי לא סומנו אזורים שבהם חיל הים לא יכול לפעול, וכלי השיט פועלים בחופשיות במקום תוך תיאום ובירור שגרתי באמצעי הקשר. כוחות הביטחון השוטף של חיל הים הונחו לפעול ברגישות ולהימנע מחיכוך עם כלי שיט זרים, בדגש על כלי שיט רוסיים.

לקריאה נוספת:
יעלון: מטוס רוסי חדר לישראל ושב לסוריה לאחר שיצרנו עמו קשר
אסד לבכיר איראני: "מדינות האויב מגבירות את הסיוע למורדים"
שוחד, התאבדות ועבירות מין: מה עובר על יחידת העילית של המשטרה?

ספינת טילים רוסית משייטת בסמוך לחופי לטקיה, סוריה, נובמבר 2015. AP
ספינת טילים רוסית מול חופי סוריה/AP

היקף כלי השיט מול חופי לבנון וסוריה גדל משמעותית לאחרונה בגלל הלחימה באזור ובגלל משבר ההגירה, וכעת פועלים מתחת לפני המים ומעליהם כוחות מאיטליה, צרפת, ארצות הברית, טורקיה ורוסיה. לפיכך, הבהירו גורמים במערכת הביטחון כי הפעילות הגלויה של החיל באזור סוריה נפגעה בגלל ריבוי הכוחות, אמצעי הגנה מתקדמים וריבוי כלי טיס רוסיים.

חיל הים כבר פעל בעבר תחת מתיחות דומה, אחרי מלחמת שלום הגליל. מטוסי הצבא הרוסי המריאו באותם ימים מבסיסים בלוב ובסוריה, על מנת לאסוף מודיעין על פעילות במזרח התיכון. כתוצאה מכך, היה צריך חיל הים לשנות דפוסי פעולה, לאחר שחשאיות הכוחות נפגעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully