וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם ביטחוני: חיילי האו"ם לא נמלטו מסוריה

16.9.2014 / 6:05

לדברי גורם ביטחוני שמבקש להרגיע נוכח הדיווחים על כוחות אונדו"ף שברחו אל שטח ישראל, בשטח הגולן הסורי הייתה להם "בעיית מקום". לדבריו, הם לא ימהרו לוותר על תפקידם

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

גורם ביטחוני ישראלי התייחס לדיווחים אתמול (שני), על מאות חיילי או"ם מכוח אונדו"ף שהחלו לסגת משטחי הגולן הסורי וחצו את הגבול לישראל. "ממה שידוע לנו, לא הייתה בריחה של כוחות אונדו"ף באל פוואר אלא בעיית מקום", ביקש הגורם להרגיע. "הכוחות שפועלים בשטח לא ימהרו לוותר על התפקידים שלהם מאחר שהם מקבלים כסף עבור המשימה".

במקביל, ציין גורם ביטחוני נוסף כי כעת נותרו שלושה מוצבים נוספים של כוחות אונדו"ף ברמת הגולן הסורי וכוחות נוספים באזור החרמון הסורי. לדבריו, יתר כוחות אונדו"ף פועלים בשלב זה משטח מדינת ישראל. חשוב לציין, כי הכוחות הוצבו בשטח הסורי אחרי מלחמת יום הכיפורים ומטרתם לשמור על פירוז רמת הגולן ולדווח על אירועים חריגים. במערכת הביטחון טוענים, כי צמצום הכוחות ישפיע על היכולת לתאם סוגיות הומניטאריות בין הצדדים אך צה"ל נערך לכל תרחיש.

הקרב על סוריה || סיקור מיוחד בוואלה! חדשות:
"קטאר שילמה 20 מיליון ד' עבור שחרור חיילי האו"ם"
דיווח: צבא סוריה חיסל בכירים בדאעש במזרח המדינה
גורם ביטחוני: המורדים הסורים לא יעזו לפתוח חזית עם ישראל

גורם דיפלומטי אמר אתמול לסוכנות הידיעות רויטרס כי חיילי האו"ם החלו לסגת בשעות הצהריים, והם עזבו ארבע עמדות ובסיס אחד באזור הגבול עם ישראל. "החיילים בעמדות 10, 16, 31 ו-37, כמו גם במחנה 'פאוור' בצד הסורי – מתמקמים מחדש", אמר.

חיילי אונדו"ף היו בתקופה האחרונה מוקד למתקפות של המורדים בסוריה, אשר מבקשים להשתלט על שטחי המדינה ולסלק ממנה כל נוכחות צבאית או בינלאומית. ביום חמישי שוחררו 45 משקיפי האו"ם מפיג'י, לאחר ששהו במשך שבוע וחצי בשבי הארגון ג'הבת א-נוסרה, שמסונף לאל-קאעדה.

פקחי האו"ם מפיג'י הוצגו בשבי ג'בהת א-נוסרה בסוריה. רויטרס
הפקחים שהוחזקו בשבי ג'בהת אל-נוסרה/רויטרס

לפני כשבועיים הצליחו עשרות חיילים פיליפינים לשבור מצור שהטילו המורדים באזור קוניטרה ולעבור את הגבול לעבר ישראל, יממה לאחר שעשרות מחבריהם ברחו אף הם. רמטכ"ל צבא הפיליפינים, הגנרל גאורגיו פיו קטפאנג אמר שאנשיו כותרו על ידי המורדים מארגון ג'בהת א-נוסרה, ואף נדרשו להשיב באש. "קראנו לזה 'הבריחה הגדולה'", אמר.

בסוף השבוע דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם כי המורדים הסונים מארגון ג'בהת א-נוסרה כבשו את רוב שטחי הגולן הסורי מעבר לגבול עם ישראל. לדברי דובר הארגון, ראמי עבד א-רחמן, משטרו של בשאר אסד איבד שליטה על כ-80% מהעיירות והכפרים במחוז קוניטרה.

אנשי הארגון הגבירו בחודש האחרון את התקיפות נגד הצבא הסורי שבאזור, והשתלטו על נקודת המעבר היחידה מקו שביתת הנשק. בנוסף, משטר אסד איבד את השליטה ברוב מזרח המדינה לאנשי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), ובזה גם את מחוז ראקה וחלקים רבים מדיר א-זור.

לפניות לכתב: amirbohbot@walla.com

חגיגות בעיר טבקה עם כיבוש שדה התעופה הסמוך על ידי דאעש, סוריה. רויטרס
חגיגות בעיר טבקה עם כיבוש שדה התעופה הסמוך בידי דאעש, בתחילת החודש/רויטרס
דגל המורדים מונף בקוניטרה שבסוריה, 1 בספטמבר 2014. EPA, מערכת וואלה! NEWS
דגל המורדים מונף בקוניטרה/מערכת וואלה! NEWS, EPA

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully