וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: 2 קציני צה"ל נהרגו אמש ברצועת עזה

23.7.2014 / 5:16

סרן דמיטרי לויטס וסגן נתן כהן, קצינים בחיל השריון, נפלו בקרבות ברצועה. ביממה האחרונה נפצעו 3 חיילים קשה, 9 בינוני ו-8 קל. 29 חיילים נהרגו מאז החל השלב הקרקעי במבצע

סרן דמיטרי לויטס שנהרג מירי צלפים ברצועת עזה במבצע "צוק איתן". 22 ביולי 2014. דובר צה"ל
"היה יפה תואר ויפה נפש. נשמה ענקית". סרן דמיטרי לויטס, שנהרג אתמול מירי צלפים/דובר צה"ל

שני קציני צה"ל מחיל השריון נהרגו אתמול (שלישי) בערב בקרבות ברצועה עזה - כך הותר לפרסם לפנות בוקר. הודעות נמסרו למשפחותיהם. אחד ההרוגים הוא סרן דמיטרי לויטס, בן 26 מירושלים ומגשור, מפקד פלוגה בחיל השריון. סרן לויטס נהרג מירי צלפים. טרם נמסרה הודעה על מועד הלווייתו. ההרוג השני הוא סגן נתן כהן, בן 23 ממודיעין, מפקד מחלקה בחיל. הוחלט להעלותו לדרגת סרן. טרם נמסרה הודעה על מועד הלווייתו.

מבצע "צוק איתן" - כותרות אחרונות:
אבו מאזן תוקף: "כוחות הכיבוש עברו כל גבול"
לבקשת משפחת החייל שנהרג: רמת גן תקים בית עלמין
עודד, שחר ואביתר נטמנו: "מסרו נפשם על קידוש השם"

סרן דימיטרי לויטס, בן 26 מירושלים, חי בשנה האחרונה בקיבוץ גשור שברמת הגולן. לאחרונה סיים דימיטרי לימודים בפו"מ. חנן בורובסקי, מנהל הקהילה של הקיבוץ סיפר: "דימי הוא חלל צה"ל הראשון של הקיבוץ שלנו. זאת אבדה גדולה מאוד. הוא היה יפה תואר ויפה נפש. נשמה ענקית. המילה 'אחרי' בצה"ל זה הוא. דימי היה מאוד אהוב על חבריו. יזם, עזר כל הזמן. אינטליגנטי ברמות. הוא תכנן גם קריירה צבאית". דימיטרי נולד בקיבוץ וחי בו עד גיל 15, אז הוריו נפרדו ואמו עברה להתגורר, ביחד עם אחיו ואחותו, בירושלים. "לאחרונה הוא החליט שהוא רוצה לחזור לקיבוץ. שמחנו ונתנו לו דירה בה הוא התגורר שנה".

נתן כהן ממודיעין שנהרג בעזה במסגרת מבצע צוק איתן. יולי 2014. באדיבות המשפחה
אמור היה להינשא בקרוב. סגן נתן כהן/באדיבות המשפחה

כהן אמור היה להינשא בקרוב לחברתו בחמש השנים האחרונות, טל. "הכל היה מוכן לחתונה", סיפרה דודתה של טל. "הם תיכננו לגור במודיעין. היא אמורה לסיים את הצבא וללכת ללמוד ונתן תכנן להמשיך בצבא". חבריםף, בני משפחה ומכרים רבים הגיעו לנחם את המשפחה.

"נתן היה מאוד חברותי, הבן אדם הכי חברותי שראיתי בחיים", סיפר אליעד, חברו לשירות הצבאי. "הוא הסתדר עם כולם, השיג הכל בלי לריב עם אף אחד". הוא סיפר כי נתן הציע לחברה שלו נישואין בחופשה בחו"ל והם היו אמורים להתחתן בקרוב. "זה פשוט לא נתפס. אני חוויתי את זה כבר במלחמה הזו, ועוד חבר נהרג - וכששמעתי על זה אתמול זה נחת עלי כמו פצצה. אצל שריונרים יש את התחושה הזו, ש'לנו זה לא יקרה' והסיכוי היחיד שדבר כזה יקרה זה מירי צלף ולצערי זה מה שקרה לנתן אתמול"

"הוא מאוד רצה לצאת לקורס פיקודי ובשני המחזורים הראשונים הוא לא יצא אבל לא וויתר ולבסוף יצא לקורס. גם אנחנו החברים לא רצינו שהוא יצא לקורס כי רצינו להמשיך להיות ביחד אבל הוא לא וויתר ואחרי הקורס הוא חזר להיות מפקד טנק", הוסיף אליעד. "אבל מהר מאוד ראו שזה קטן עליו והוא יצא לקורס קצינים - ובגלל שהיה כל כך טוב החזירו אותו לגדוד להיות מפקד מחלקה. בכל מקום הוא היה אהוד על כולם וגם החיילים שלו אהבו אותו מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

הלווייתו של סמ"ר אביתר תורג'מן בהר הרצל. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמ"ר אביתר תורג'מן, אמש/נועם מושקוביץ

מאז תחילתו של השלב הקרקעי במבצע "צוק איתן" ברצועת עזה ביום חמישי בלילה נהרגו 29 קצינים וחיילים. מדובר צה"ל נמסר כי ביממה האחרונה נפצעו שלושה לוחמים באורח קשה, תשעה לוחמים נפצעו בינוני ושמונה אחרים נפצעו באורח קל.

אתמול במהלך היום הובאו למנוחות 11 לוחמים שנהרגו ברצועת עזה: רב-סמל עודד בן סירא, סמל-ראשון אביתר תורג'מן, סמל-ראשון שחר תעשה, רב-סמל אוהד שמש, סגן-משנה יובל הימן, סמל-ראשון טל יפרח, רב-סמל בכיר בייניסיאן קסהון, סמל שון מונדשיין, סגן-אלוף דולב קידר, סמל בן וענונו וסמל-ראשון ג'ורדן בן סימון. היום יובא למנוחות סמל מקס שטיינברג, חייל בודד מלוס אנג'לס. הוא ייטמן בשעה 11:00 בבית העלמין הצבאי בהר הרצל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מימין: אורן נוח, דניאל פומרנץ, שון מונדשיין, שחר תעשה, בן אואונונו ומקס שטיינברג/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתמול פורסמו שמותיהם של שישה לוחמים מחטיבת גולני שנהרגו בתקרית הנגמ"ש: סמל-ראשון תעשה, סמל ראשון אורן נח, בן 22 מהיישוב הושעיה שבגליל התחתון, סמל מונדשיין, סמל וענונו, סמל שטיינברג וסמל-ראשון דניאל פומרנץ, בן 20 מכפר אז"ר שברמת גן.

ראש עיריית רמת גן, ישראל זינגר, פנה עקב בקשת משפחת פומרנץ להקים בית עלמין בעיר, למשרד השיכון, משרד הפנים ומשרד הביטחון על מנת לקבל את האישורים הנדרשים. זאת, לאחר שהמשפחה ביקשה לקבור את בנה ברמת גן.

דניאל פומראנץ. באדיבות המשפחה
לבקשת משפחתו יוקם בית עלמיון ראשון ברמת גן. סמל-ראשון דניאל פומרנץ/באדיבות המשפחה

חייל נוסף ששהה בנגמ"ש שנפגע מטיל הוא סמל אורון שאול, בן 21 מפוריה עילית, שמוגדר נעדר. ראש אכ"א, אלופה אורנה ברביבאי, ביקרה אתמול בבית משפחתו של שאול. לאחר שסיפרה ברביבאי להורים על השתלשלות הבדיקה בנוגע לגורל בנם, אמר אחד מבני המשפחה כי מבחינתו החייל חי. בתגובה אמרה ראש אכ"א כי הסיכוי שהוא בין החיים קלוש. עם זאת, צה"ל אינו יודע בוודאות מה עלה בגורלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מוגדר כנעדר, וככל הנראה אינו בין החיים. סמל אורון שאול/מערכת וואלה!, צילום מסך

רחלי גזית, בת דודתו של שאול, מסרה הודעה לתקשורת בשם המשפחה. "ראש אכ"א ורמ"ח נפגעים היו בערב הודיעו שלפי ממצאים בזירה ובנגמ"ש זוהו שישה חללים. מכל הממצאים שנבדקו לא נמצאו ממצאים של אורון", אמרה גזית. "ישנים ממצאים נוספים, הבדיקות לא הסתיימו. אנחנו בקשר רציף עם גורמי הצבא. חשוב לנו להגיד שכל עוד הבדיקות לא הסתיימו ואין ממצאים חד-משמעיים, מבחינת המשפחה - אורון לא חלל".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

הלוויתו של עודד בן סירא בניר עציון. יולי 2014. אבי ברומברג, דוברות מועצה אזורית חוף הכרמל,
הלווייתו של רס"ל עודד בן סירא, אתמול/אבי ברומברג, דוברות מועצה אזורית חוף הכרמל
הלווייתו של שחר תעשה בפרדסיה. שלומי גבאי
הלווייתו של שחר תעשה בפרדסיה, אתמול/שלומי גבאי
הלווייתו של ג'ורדן בן סימון שנפל בעזה, באשקלון. יולי 2014. יותם רונן
הלווייתו של סמל-ראשון ג'ורדן בן סימון, אתמול/יותם רונן
הלווייתו של סא"ל דולב קידר, בבית העלמין במודיעין, יולי 2014. נועם מושקוביץ
הלווייתו של סגן-אלוף דולב קידר, אתמול/נועם מושקוביץ
הלווייתו של סמל שון מונדשיין בבית קברות נחלת יצחק בתל אביב. יולי 2014. דרור עינב
הלווייתו של סמל שון מונדשיין, אתמול/דרור עינב
הלווייתו של החייל בייניסיאן קסהון, שנפל במהלך מבצע צוק איתן, בבית העלמין בנתיבות, יולי 2014. יותם רונן
הלווייתו של רס"ב בייניסיאן קסהון, אתמול/יותם רונן
טל יפרח ובייניסיאן קסהון הובאו למנוחות: "כמו סרט רע". צילום מסך
הלווייתו של טל יפרח, אתמול/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully