וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כביש 1 נפתח לתנועת תחבורה ציבורית ומשאיות אספקה

כתבי וואלה!

15.12.2013 / 6:01

הציר המרכזי לירושלים וממנה נפתח חלקית לתנועת תחבורה ציבורית ותושבי ירושלים והסביבה. כבישים רבים אחרים נותרו סגורים. במקביל, 14 אלף בתים ברחבי הארץ עדיין ללא חשמל

צילום: דובר צה"ל, דוברות חברת חשמל, יוסי אלי, משטרת ישראל, רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ'

לאחר שמוקדם יותר החליטה המשטרה לסגור את כביש מספק 1 מחשש להחלקה בשל שכבת קרח שהצטברה עליו, הוחלט הבוקר (ראשון) לפתוח את הציר המרכזי לתחבורה ציבורית, למשאיות אספקה, וכן לתושבי ירושלים והסביבה בהצגת תעודה מזהה. במשטרה מזהירים עדיין מסכנת החלקה. במהלך הבוקר יקיימו כלל הגורמים הערכת מצב נוספת ובה יוחלט אם לפתוח את הכביש גם לציבור הרחב.

אמש הבהיר מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב יוחנן דנינו, כי המטרה היא לפתוח את הכביש לתנועת רכבים עד שעות הבוקר המאוחרות. "מטרתנו היא להתחיל את השבוע עם ירושלים פתוחה", אמר דנינו בתדרוך לעיתונאים שכינס בירושלים. "אני מקווה שלקראת שעות הבוקר היותר מאוחרות נצליח לפתוח את הציר גם לציבור הרחב", הבהיר. "השוטרים עסוקים עדיין בהצלת חיים", הוסיף המפכ"ל דנינו בתדרוך. הוא הבהיר כי המטרה היא "להחזיר את עם ישראל לשגרה אחרי סערה מהקשות שידענו. אזורים רבים נותרו מנותקים, ובהם גם ירושלים בירת ישראל. עשינו מאמץ גדול עם חברת חשמל וגופים נוספים לאפשר לתושבים לחזור לחיים תקינים. הנחיית ראש הממשלה לכל הגופים היא לעשות הכול כדי לפתוח את הניתוק". באשר לביקורת שנמתחה על ארגונו בעקבות מאות הנוסעים שנתקעו בכביש 1 בלילה שבין חמישי לשישי, אמר דנינו: "ביקשנו לא להגיע לירושלים. משמעת אזרחית מצילה חיים. לצערי, במקרה הזה הציון שלה לא היה גבוה".

סערת מזג האוויר - כותרות אחרונות:
קורבן רביעי לסופה: גופות צעירים מרהט אותרו בדרום
בבית ג'אן המתינו שעות לסיוע: "יולדת צרחה שעתיים בשלג"
הסערה מכה ברחבי המדינה: עדכונים שוטפים
שלג עד קצה האופק: ירושלים הלבנה ממעוף הציפור
לא להאמין: סקי ברחובות ירושלים המושלגת. צפו

שידור חי מירושלים

LIVE

פרט לכביש 1, כבישים רבים עדיין נותרו סגורים גם הבוקר בשל תנאי מזג האוויר. באזור ירושלים: כביש 443 ממחסום מכבים רעות עד ירושלים, כביש 5 מפדואל עד כיכר תפוח, כביש 60 מצומת העוקפים עד צומת חוסאן, כביש 375 מצומת צור הדסה עד צומת חוסאן, כביש 386 מכיכר סטף עד בר גיורא, כביש 395 בין כיסלון לרמת רזיאל, כביש 425 מהר אדר לאבו גוש, כביש 446 באזור מודיעין עילית, כביש 4775 בין שער אריאל לצומת רחלים וכביש 89 בין עין זיתים עד גוש חלב. בצפון: כביש 99 מנחל סער עד מסעדה, כביש 866 מצומת חנניה עד כפר שמאי, כביש 978 מאודם עד מסעדה, כביש 989 מצומת וואסט עד מסעדה וכביש 8900 בין בירייה לנוף כנרת. כל הגישות לקיבוץ מרום הגולן חסומות. בדרום: כביש 90 בין מלונות לים המלח עד עין גדי, כביש 234 גשר צאלים בשני הכיוונים, כביש 241 מצומת אורים עד צומת מעון, כביש 3411 מצומת זיקים עד חוף זיקים וכביש 10 חסום לתנועה לכל אורכו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הבוקר בירושלים המושלגת, דצמבר 2013. יותם רונן
מאות כלים כבדים מנסים לפלס את הדרכים. ירושלים, הבוקר/יותם רונן

אמש כינסו ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש עיריית ירושלים ניר ברקת כינסו מסיבת עיתונאים בבירה. "השלב הקריטי הוא הצלת חיי אדם, וזה היעד העליון", אמר ראש הממשלה. "מבחינת צירי התחבורה, אין מקום שמישהו היה חייב להגיע לבית חולים ואי אפשר היה להגיע אליו", הוסיף. נתניהו שיבח את "התפקוד היעיל והתיאום היוצא מן הכלל בין כלל הגורמים, שבזכותם ניצלו חיים רבים". הוא ציין כי שיאה של הסערה מאחורינו, "אך לפנינו משימות רבות". אולי כתגובה לביקורת שנמתחה על תפקודן של הרשויות בימים האחרונים, הוסיף ראש הממשלה: "היינו ערוכים כמו שמדינה צריכה להיות ערוכה לאירוע שמתרחש פעם במאה שנה. יש מדינות שבהן סופות כאלה באות בתדירות גבוהה בהרבה והן משותקות לעתים לתקופות ארוכות יותר".

ראש העירייה ברקת אמר: "אנחנו נשארים במצב חירום כדי להתמודד עם הסופה המדהימה בהיקפה. הרגשנו את הסיוע. אלפי אנשים עדיין לא מחוברים לחשמל. יש מאמץ גדול של מתנדבים ושל צה"ל, שמטפלים במי שצריך סיוע". ברקת ציין כי עשרות אלפי עצים נפגעו בסופה.

מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו הגיע לצפת, דצבר 2013. חטיבת דובר המשטרה
"התפקוד יעיל והתיאום יוצא דופן". מפכ"ל המשטרה בצפת, הבוקר/חטיבת דובר המשטרה

מאות כלים הנדסיים כבדים פעלו אמש בירושלים – בה לא יהיו היום לימודים כלל – וכן בסביבותיה ובצפון הארץ, בניסיון לפלס דרך ולפרוץ את הדרכים שנחסמו בעקבות השלג הכבד שהצטבר בהן. במקביל, נעשה מאמץ להגיע לאלפי התושבים המנותקים מחשמל, חלקם מאז יום חמישי. בפעולות אלה משתתפים 35 נגמ"שים, למעלה ממאה ג'יפים, משאיות מכליות דלק וסולר ויותר ממאה כלים כבדים – טרקטורים, שופלים, דחפורים ומשאיות לפיזור מלח. משרד הביטחון מעביר 35 טונות של מלח לירושלים ולצפת, ופועל לספק כמה אלפי מנות לתושבים שאין בבתיהם חשמל.

14 אלף בתי אב ברחבי הארץ עדיין מנותקים מרשת החשמל. יו"ר חברת החשמל, יפתח רון טל, אמר אמש: "כ-2,000 עובדים פועלים סביב השעון זה ארבע יממות. 60 צוותים בירושלים לבדה. אני מעריך שעד מחר מרבית התושבים יהיו מחוברים, וכמה אלפי בתי אב יישארו מנותקים למשך כמה ימים, להערכתי כ-48 שעות".

כמה יישובים בעוטף ירושלים עדיין סובלים מהפסקות חשמל. מדובר ביישובים: בית זית, מוצא, מבשרת ציון, קריית ענבים, בר גיורא, גבעת יערים, צובה, שואבה, אבו-גוש, נווה אילן, מעלה החמישה, עין כרם, אורה ועמינדב.

בצפון, צפת חוברה לרשת החשמל, למעט מקרים בודדים. בסביבתה קיימים עדיין כמה יישובים שעדיין מנותקים מחשמל. מדובר ביישובים: דובב, עלמה, גוש חלב, בר יוחאי, קלע, אלון, עין אביב, אביבים, יראון, ראש פינה, אמירים וברעם.

באזור הדרום מנותקים היישובים עין גדי, ערוער (ערערה-בנגב), כמה רחובות בשדרות וברהט וכן מצדה.

באזור השרון יש תושבים מנותקים בעיר טייבה וביישוב אלפי מנשה.

הניסיון להתמודד עם נזקי הסופה בירושלים המושלגת. דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
"המטרה - להציל חיים". שלג סביב גשר המיתרים בבירה/יואב דודקביץ'

הרכבת הקלה בירושלים תשוב לפעילות רק היום, ככל הנראה, מכיוון שכלי רכב נתקעו על מסילתה. העירייה החליטה שלא להפעיל את תנועת האוטובוסים בתוך הבירה וכן את זו של הקווים הבין-עירוניים האמורים לצאת ליעדים שונים. קו היסעים מיוחד ללא תשלום שמספרו 101 יצא מבנייני האומה לתחנת הרכבת במלחה, וכך גם לכיוון ההפוך. הקו החל את פעילותו סמוך לרכבת של 19:20, שתחנותיה בבית שמש, בלוד ובתחנת סבידור מרכז בתל אביב. רכבת נוספת יצאה ב-22:00. קטע המסילה בין מודיעין לתחנת ההגנה בתל אביב נסגר אתמול אחר הצהריים לאחר שהוצף, עם עלייתו של נחל שפירים על גדותיו. לפיכך, תחנות מודיעין מרכז, פאתי מודיעין ונתב"ג אינן פעילות עד להודעה חדשה.

חיילים מסייעים בפינוי בצפת. ג'יליס
הדרכים המובילות לעיר הצפונית נותרו חסומות. נגמ"ש וכוחות חילוץ ליד צפת, אתמול/ג'יליס

באזור הצפון נפתחו אמש לתנועה כמעט כל הדרכים לרמת הגולן, וכך גם האוטובוסים הפועלים ברמה. לעומת זאת, הדרכים המובילות לצפת וליישובים הסמוכים, בהם בית ג'אן, עדיין חסומות בשל השלג הכבד. קווי התחבורה הציבורית באזור יפעלו כסדרם, למעט הקווים אל צפת וממנה והקווים הפנימיים המופעלים בעיר הצפונית. שר התחבורה ישראל כץ קרא לאזרחים להימנע מנסיעות מיותרות, מכיוון שהגשם והטמפרטורות הנמוכות עלולים לגרום להצטברות של קרח בלתי נראה על הכביש.

ואכן, נראה כי אף שהסערה עברה, הקור עדיין נשאר. היום צפויה עלייה מסוימת בטמפרטורות. מזג האוויר יהיה מעונן חלקית, אך יהיה עדיין קר מהרגיל בעונה. בשעות הבוקר ייתכן גשם קל במישור החוף, ובשעות הלילה תהיה שוב קרה במקומות המועדים לכך. למחרת, ביום שני, יהיה מזג האוויר בהיר עד מעונן חלקית. הטמפרטורות יוסיפו לעלות, אולם יהיו עדיין נמוכות מהרגיל בעונה. ביום שלישי יהיה מזג האוויר גם כן בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה נוספת של הטמפרטורות, אולם הן יישארו נמוכות יחסית לעונה. מזג אוויר דומה צפוי גם ביום רביעי, ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

ערב יורד על מבשרת ציון המושלגת. דצמבר 2013. נועם מושקוביץ
כ-9,000 בתי אב מנותקים בסביבות הבירה. ערב יורד על מבשרת ציון המושלגת/נועם מושקוביץ

הטמפרטורות החזויות לשעות הלילה ולמחר: בירושלים מ-0 מעלות בלבד הלילה עד 7 מעלות מחר, בתל אביב מ-2 עד 13, בחיפה והקריות מ-3 עד 10, בצפת מ-0 עד 5, בנצרת מ-1 עד 10, ברמת הגולן מ-1 עד 9, באזור הכינרת מ-3 עד 14, בעפולה מ-0 עד 14, בלוד 2 עד 14, בים המלח מ-9 עד 16, באשדוד מ-4 עד 14, בבאר שבע והנגב מ-2 עד 11, במצפה רמון מ-0 עד 6, ובאילת והערבה ינועו הטמפרטורות בין 6 מעלות בלבד הלילה ל-16 מעלות בשעות היום

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם היום לא יהיו לימודים בבירה. ירושלים אחר הצהריים/מערכת וואלה!, צילום מסך

בהכנת הידיעה השתתפו אמיר בוחבוט, שבתי בנדט, יאיר אלטמן ומיכל רשף

(עדכון ראשון: 19:18)

הבוקר בירושלים המושלגת, דצמבר 2013. יותם רונן
מנסים לחלץ כלי רכב בירושלים, הבוקר/יותם רונן
זריחה מושלגת בצפת, דצמבר 2013. ג'יליס
זריחה מושלגת בצפת, הבוקר/ג'יליס
מוקדם בבוקר מבט להרי צפת מחצור הגלילית , דצמבר 2013. ג'יליס
חצור הגלילית, הבוקר/ג'יליס
הניסיון להתמודד עם נזקי הסופה בירושלים המושלגת. דצמבר 2013. יואב דודקביץ'
ירושלים מושלגת, כמו גם היישובים סביבה/יואב דודקביץ'
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פינוי צירים באזור הבירה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלג בצוק מנרה, אתמול בבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלושה בני אדם חולצו מג'יפ שנקלע לשיטפון ליד רשפון שבשרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully