וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא רק בדרום: סוללת "כיפת ברזל" הוצבה בצפת

הסוללה הוצבה במסגרת סדרת ניסויים הבוחנת את תגובות המערכת ביחס לסביבה באזורים שונים בארץ. גורם ביטחוני ציין כי הניסוי אינו קשור למצב הביטחוני, אלא נקבע מראש

במסגרת סדרת ניסויים שמבצעים בחיל האוויר לבדיקת יכולותיה של מערכת "כיפת ברזל" והתאמה לגזרות הפעולה, סוללה של המערכת הוצבה בסוף השבוע האחרון באזור העיר צפת. גורם ביטחוני מסר היום (שני) לוואלה! חדשות כי הניסוי שמתבצע אינו קשור למצב הביטחוני, אלא לסדרת ניסויים שנקבעה מראש, ותתקיים במקומות נוספים בארץ, כדי לבחון את מיקומן של הסוללות החדשות שייקלטו בשנים הקרובות בצה"ל.

בשנה האחרונה, ערכו בחיל האוויר סדרת ניסויים ובדיקות למערכת כיפת ברזל ברחבי הארץ, כולל באזור מרכז הארץ, בדרום הארץ כולל אילת, בחיפה וכעת גם בצפת. מטרת הבדיקות היא לבדוק את התגובות של המערכת ביחס לסביבה. גורם צבאי מסר כי במסגרת הניסויים, נבחנות האפשרויות למיקום המערכת בזמן חירום, בשילוב בדיקה של הקישוריות למערכות הגנה נוספות, מערכות התרעה ומכ"מים שונים של צה"ל.

סוללת כיפת ברזל, מרץ 2012. חברת רפאל, ספק 500
מערכת כיפת ברזל/ספק 500, חברת רפאל

בחודשים האחרונים, בוצעו גם מספר ניסויים נוספים שבחנו את היכולות של מערכת כיפת ברזל, לאחר שהוטמעו בה רכיבים טכנולוגיים חדשים, המאפשרים לסוללה להרחיב את טווח ההגנה מפני רקטות באופן משמעותי. דבר שיאפשר למערכת להגן על אזורים נרחבים יותר.

בתוך כך, בחיל האוויר ובאגף כוח האדם נערכים להגדלת סדר הכוחות במערך ההגנה האווירי, על מנת לאפשר קליטה של סוללות חדשות תוצרת חברת רפא"ל. נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, ושר ההגנה, ליאון פנטה, הודיעו לאחרונה על סיוע מיוחד למימון ולרכישת סוללות כיפת ברזל, אך בצה"ל מדגישים שעל מנת להעמיד סדר כוחות מיטבי אל מול האיומים שעומדים נגד מדינת ישראל, יש להציב ברחבי המדינה לפחות 12 סוללות כיפת ברזל. זאת, כדי לאפשר הגנה גם על העורף האזרחי וגם על מתקנים אסטרטגים, אחרת יידרש דרג מקבלי ההחלטות לשקול אפשרות של הצבת הסוללות בבסיסים צבאיים בעלי משמעות אסטרטגית, ולא בהגנה על עורף אזרחי.

תושבי העיר לא נשארו אדישים לסוללה שהוצבה, וראש העיר, אילן שוחט, סיפר קיבל בימים האחרונים טלפונים מודאגים מצד התושבים. "מאז שנודע לנו כי כיפת הברזל הוצבה בסמוך לעיר אנחנו דרוכים לכל דיווח שמגיע מהתקשורת". סיפרה תושבת העיר, ברכה צרפתי. "זה לא מובן מאליו שסוללת כיפת הברזל הגיעה דווקא לעיר צפת. אנחנו מקווים שלא תהיה שום מלחמה בדרך". עם זאת, אלימלך גרסטל, גם הוא תושב העיר ציין כי "אין ספק שהצבת כיפת ברזל גרמה למתח ולחץ בקרב התושבים, אבל עכשיו אנחנו מרגישים יותר בטוחים, לכל תרחיש צבאי שיהיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully