וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרב גרסאות: בוטל הקיצוץ בתקציב הישיבות?

23.1.2014 / 19:00

יו"ר ועדת הכספים הודיע שבהתאם להסכמה שהושגה עם משרד האוצר, בוטל קיצוץ של 230 מיליון שקלים בתקציב הישיבות לשנת 2014. משרד האוצר מתנער: "זריית חול בעיני הציבור"

חרדים מפגינים מול כלא 6, דצמבר 2013. שלומי גבאי
כל תלמיד יקבל את אותו הסכום שקיבל בשנה החולפת/שלומי גבאי

יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת ניסן סלומינסקי (הבית היהודי), הודיע היום (חמישי) כי אמש הושגה הסכמה סופית עם נציגי משרד האוצר לבטל את הקיצוץ בתקציב הישיבות. המשמעות היא שגובה התמיכה בתלמיד ישיבה בשנת 2014 יישאר ללא שינוי, ויהיה זהה לזה של שנת 2013. זאת, על אף שבתקציב הישיבות המקורי שאושר בכנסת, תוכנן קיצוץ של כ-30%. השינוי צפוי להיכנס לתוקף כבר השבוע.

בתקציב המקורי, אשר אושר בממשלה במאי 2013, תוכנן קיצוץ חד של כ-260 מיליון שקלים בתקציב הישיבות לשנת 2013 וקיצוץ נוסף של כ-230 מיליון שקלים לשנת 2014. אולם, לדברי סלומינסקי, אמש הושגו הבנות לגבי תקצוב הישיבות בכל המגזרים (ישיבות ההסדר, הישיבות הגבוהות הציוניות והישיבות החרדיות) וכבר השבוע יעבור הסכום, שהיה מיועד לקיצוץ, בחזרה לתקציב הישיבות, על מנת לשמר את גובה התמיכה לתלמיד. עתה, הוא יהיה זהה לזה שהיה בסוף שנת 2013 - כ-240 שקלים בחודש.

ח"כ סלומינסקי הביע שביעות רצון מהסיכום. "אני מברך את נציגי האוצר על ההבנה וההקשבה, ומודה לחבריי לסיעה, השר נפתלי בנט וח"כ איילת שקד, על המאמץ הרב שהשקיעו בקידום המאבק", אמר. "אנו נמשיך לדאוג לעולם התורה בכללותו, על מנת לשמור על אופייה היהודי של מדינת ישראל ולקיים את ערכי הבית היהודי".

במשרד האוצר מכחישים

מנגד, במשרד האוצר טענו שהודעתו של סלומינסקי "זורה חול בעיני הציבור". לדבריהם, בשנת 2012 עמד תקציב הישיבות על למעלה ממיליארד שקלים, בשנת 2013 עמד התקציב בפועל על 750 מיליון שקלים ובשנת 2014 עומד בסיס התקציב על 450 מיליון שקלים. "ככל שתינתנה התוספות, יעמוד התקציב בפועל על כ-50% פחות משנת 2012", נמסר, "ובכל מקרה ככל שיינתנו תוספות, הן ייעודו רק לישיבות מגייסות".

"תקציב הישיבות הכולל קוצץ בשנת 2014 במאות מיליוני שקלים בהשוואה לתקציב 2012", נמסר. "בשנת 2012 תקציב הישיבות עמד בפועל על מעל מיליארד שקלים בעוד שבשנת 2014 הוא צפוי לעמוד על כמחצית, קיצוץ בפועל של כ-50%".

"לצד זאת", כך נמסר, "הוחלט לתקן את מבחני התמיכה בישיבות המגייסות, כך שסכום שמקבל תלמיד שמתגייס זהה לסכום שקיבל ב-2012. תיקון זה בנוגע לישיבות המגייסות נועד לבטא את מדיניות הממשלה לעודד גיוס לצה"ל בקרב תלמידי ישיבות. הקיצוץ בפועל בישיבות שאינן מגייסות נותר על כ-50%".


עוד בוואלה! חדשות
שיפור קל במצב האחים שהורעלו: "שורדים בזכות המכונה"
בדיקה קבעה: התינוקת שמתה בגן השעשועים נחנקה
תיעוד: שוטרים היכו ועצרו כתב של CNN בבייג'ינג

לפניות לכתב עמרי נחמיאס - omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully