וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זה רק כוכב": טראמפ לא מתחרט על פרסום הכרזה שנחשדה כאנטישמית

7.7.2016 / 7:54

המועמד הרפובליקני יצא נגד מי שביקר אותו על שימוש במגן דוד על רקע שטרות, והדגיש כי לא הכרזה לא הייתה צריכה להימחק מטוויטר. "איפה הזעם על הכוכב של 'פרוזן'", צייץ. חתנו היהודי של טראמפ: "הוא לא אנטישמי"

צילום: AP, עריכה: עומרי וייס

בווידאו: טראמפ על סדאם חוסיין: "ידע להרוג מחבלים"

המועמד הרפובליקני המיועד לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, התייחס הלילה (חמישי) לפרסום הכרזה בטוויטר שבה מופיע מגן דוד לצד תמונתה של יריבתו המסתמנת הילרי קלינטון, על רקע שטרות כסף – ציוץ שעורר סערה רבה וגרם לצוות הקמפיין שלו להסיר אותו אחרי שלוש שעות. "זה רק כוכב", אמר טראמפ שוב ושוב במהלך עצרת בחירות שנערכה בסינסינטי שבאוהיו. "ראיתם את זה? זה כוכב. כשהבן שלי חזר מבית הספר הוא צייר כוכבים בכל מקום ומעולם לא אמרתי 'זה מגן דוד, אל תצייר את זה'. זה נראה כמו כוכב של שריף".

טראמפ סיפר כי אמר לאחד מאנשי הקמפיין שלו כי הוא לא היה צריך למחוק את הציוץ. "אמרתי: 'חבל מאוד, היית צריך להשאיר את זה, הייתי מגן על כך". טראמפ אף ציין כי אינו כועס על מנהל התקשורת שלו, דן סקאבינו, שפרסם את הציוץ, והדגיש כי אשתו של סקאבינו יהודייה.

המיליארדר מניו יורק יצא כהרגלו גם נגד התקשורת שהאשימה אותו באנטישמיות, ואמר כי היא עורכת פרופיילינג (ייחוס מסוכנות על בסיס השתייכות לקבוצה מסוימת) גזעי – צעד שהציע טראמפ בעצמו לנקוט כלפי מוסלמים הנכנסים למדינה, וזכה לביקורת רבה. "הם עורכים פרופיילינג, לא אנחנו", אמר בפני הקהל הרב.

עוד כתבות בנושא:
"הילרי מושחתת": בכרזה החדשה של טראמפ - מגן דוד על רקע שטרות כסף
טראמפ שיבח את סדאם חוסיין: "הוא ידע להרוג טרוריסטים"
המרוץ מעלה הילוך: כיצד יבחרו טראמפ וקלינטון את "מספרי 2"?

כרזה של טראמפ נגד "הילרי המושחת", 2 ביולי 2016. טוויטר, צילום מסך
"היה צריך להשאיר את הציוץ". הכרזה שפורסמה בטוויטר/צילום מסך, טוויטר

בכרזה שפרסם טראמפ נראה מגן דוד אדום, לצד תמונתה של קלינטון ועליו כתובות באותיות גדולות המילים "המועמדת המושחתת ביותר בהיסטוריה!". מגן הדוד מופיע על רקע של שטרות מאה דולרים – דבר שהוביל לטענות כי טראמפ משתמש בעלילה האנטישמית הקושרת בין היהודים לשחיתות והונאות. כעבור שעות בודדות הוחלף מגן הדוד לעיגול.

טראמפ התייחס לנושא גם בריאיון שערך מעט לפני העצרת, ואמר: "לא רציתי למחוק את זה ולא הייתי עושה את זה. אנשיי מחקו את הציוץ לפני שאמרו לי על כך, בגלל רגישות ורגשנות. כשאני ראיתי את זה חשבתי שזה כוכב. מעולם לא חשבתי שמדובר במגן דוד".

המיליארדר הניו יורקי אף השווה הלילה את הכוכב שעל גבי התמונה שפרסם לכוכב שמופיע על ספר המדבקות של סרט דיסני המפורסם "לשבור את הקרח". "איפה הזעם על הספר של דיסני?", צייץ. "האם זה גם מגן דוד? תקשורת רמאית!".

דבריו של טראמפ מגיעים כמה שעות אחרי שג'ארד קושנר, בעלה היהודי של בתו איוונקה, פרסם מאמר תחת הכותרת "דונלד טראמפ שאני מכיר", ובו טען כי המועמד הרפובליקני אינו אנטישמי. עם זאת ציין כי פרסום הציוץ היה "מעשה פזיז". הוא אף תיאר את מאורעות משפחתו בשואה, והוסיף: "אני מספר את הסיפור הזה, שאותו לא חשפתי, מפני שחשוב לי שיבינו מהיכן אני מגיע כאשר אני אומר שאני יודע את ההבדל בין חוסר סובלנות מסוכנת ומעשית לבין הטענות הנשמעות כדי להשיג רווחים פוליטיים".

אין זו הפעם הראשונה שבה טראמפ מסתבך באמירות בעלות ניחוח אנטישמי. בנאום שנשא בחודש דצמבר בפני ארגונים יהודיים רפובליקנים, השמיע כמה הערות שאינן תקינות פוליטית. האמירות, שאמנם נאמרו באווירה מבודחת, רמזו לכך שהיהודים שולטים באחרים באמצעות כספיהם, וכן שהם שותפים קשים למשא ומתן. "באופן טיפשי, אתם רוצים לתת לי כסף", אמר אז טראמפ. "אינכם עומדים לתמוך בי כי איני מעוניין בכספכם".

דונלד טראמפ בעצרת בחירות בצפון קרוליינה 6.7.16. רויטרס, רויטרס
"חשבתי שמדובר בכוכב". טראמפ/רויטרס, רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully