וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רומני שוקל לתמוך במועמד שלישי: "לא רוצה נשיא גזעני ומיזוגני"

הבכיר הרפובליקני, שהתמודד לנשיאות ב-2012, הודה כי הוא שוקל להצביע למועמד המפלגה הליברטריאנית גרי ג'ונסון. "קיוויתי שהרפובליקנים היו בוחרים מישהו אחר", אמר בריאיון ל-CNN. "אם הייתי במרוץ, הייתי מפיל את טראמפ"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

בווידאו, קלינטון במתקפה חריפה נגד טראמפ: "אסור שיחזיק בקודים הגרעיניים"

הבכיר הרפובליקני מיט רומני, שהיה מועמד לנשיאות ארצות הברית בשנת 2012, הבהיר הלילה (שבת) בריאיון לרשת CNN כי לא יצביע לדונלד טראמפ או להילרי קלינטון – שני המועמדים המסתמנים במפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית, בהתאמה – והביע תמיכה מסויגת במועמד שלישי. לדבריו, "בשבועות ובחודשים הקרובים אשקול" אם להצביע למועמד המפלגה הליברטריאנית, גרי ג'ונסון.

ג'ונסון, מושל ניו מקסיקו לשעבר מטעם המפלגה הרפובליקנית, נבחר בסוף חודש מאי על ידי צירי המפלגה למועמדות. למרות התמיכה המועטה שלה זוכה המפלגה – שלא חצתה ש-30 השנים האחרונות את רף האחוז הבודד מקולות הבוחרים – תמיכה מצד רומני, הגורם הבכיר ביותר שהביע נכונות לתמוך בג'ונסון, וחוסר הפופולריות של שני המתמודדים מטעם המפלגות הגדולות, מעוררים תקווה מחודשת בקרב אנשי המפלגה.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי שגינה את הפיגוע: טראמפ מצהיר שיש להבטיח את ביטחון ישראל
קלינטון צייצה: "תמחק את החשבון שלך"; טראמפ: "איפה המיילים שמחקת?"
הנשיא אובמה הודיע רשמית על תמיכתו בקלינטון: "אני איתה"

גרי ג'ונסון, מועמד המפלגה הליברטריאנית בבחירות לנשיאות ארצות הברית 2016. רויטרס
"אני לא חושב שנוכל למצוא מועמד שלישי". ג'ונסון/רויטרס

רומני טען כי אם סגנו של ג'ונסון, מושל מסצ'וסטס לשעבר ביל וולד, היה בראש, "היה מאוד קל בשבילי להצביע עבורו לנשיאות". הוא הבהיר: "אני אצטרך להכיר את גרי ג'ונסון ולראות אם הוא מישהו שאוכל להצביע לו". רומני לא הביע הסתייגויות מהמדיניות הכלכלית השמרנית של הליברטריאנים, אולם ביקר את המדיניות החברתית של המפלגה, ובעיקר את כוונתו של ג'ונסון לקדם לגליזציה של סמים קלים. "מריחואנה הופכת אנשים לטיפשים", טען רומני.

רומני הבהיר פעם נוספת כי לא יצטרף למרוץ – כמועמד רפובליקני או כעצמאי, אולם טען בהתייחסות לטראמפ: "אם הייתי במרוץ, הייתי מפיל אותו". הוא הביע ביקורת על המועמדים בבחירות המקדימות במפלגתו, וטען כי הם "ירו אחד על השני", במקום להתמקד במתקפה על המוביל במרוץ, טראמפ.

למרות הדיווחים על ניסיונות שונים מאחורי הקלעים לגייס מועמד עצמאי, שלרומני היה חלק בהם, הוא הודה כי "אני לא חושב שנוכל למצוא מועמד שלישי". לדבריו, "הדרך היחידה להגיע לבית הלבן היא להפוך למועמד הרפובליקני או הדמוקרטי. סתם לרוץ כדי להרוס, לא ייתן לעם האמריקני את הסיכוי להביע את דעתו על טראמפ או על קלינטון".

דונאלד טראמפ ומיט רומני, מועמדים לנשיאות ארה"ב, ביוטה. מרץ 2016. רויטרס
"לנשיא יש השפעה על אופייה של האומה". טראמפ ורומני/רויטרס
"יש משהו במסים האלה, שהוא אפילו יותר נורא מלירות במישהו בשדרה החמישית"

"קיוויתי שכולם במפלגה הרפובליקנית היו דוחים את טראמפ ובוחרים מישהו אחר", הוסיף רומני, כשנשאל בנוגע לתמיכה שהביע יו"ר בית הנבחרים פול ראיין – שהיה סגנו במרוץ ב-2012 – במועמד המסתמן. "הבחירה שלי היא שונה מזו של האחרים, ואני בהחלט לא הולך להתווכח איתם על הבחירה הזאת".

רומני, שהתנגד בהזדמנויות רבות למועמדותו של טראמפ, אמר במהלך הריאיון: "אני לא רוצה לראות נשיא שאומר דברים, שישנו את האופי של הדורות האמריקניים הבאים. לנשיא יש השפעה על אופייה של האומה. גזענות, שנאת השונה ומיזוגניה שיחלחלו, כל אלה מסוכנים ללבה ולאופייה של אמריקה".

רומני הוסיף, בהתייחסות להצהרת המס של טראמפ, שהוא עד כה סירב לפרסם: "לשיטתו, הוא יקבל תמיכה אם הוא יירה במישהו, אבל אם הוא ישחרר את המסים שלו, הוא יאבד תמיכה". לדבריו, "אז יש משהו במסים האלה, שהוא אפילו יותר נורא מלירות במישהו בשדרה החמישית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully