וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר הניסוי: מנהיג צפון קוריאה קרא להרחבת הארסנל הגרעיני

13.1.2016 / 10:01

קים ג'ונג און נאם בטקס המוקיר את המדענים שמאחורי הניסוי ונקב במשימות הנדרשות לשם "שדרוג" הכוח הגרעיני של המדינה. הקונגרס האמריקני הרחיב את הסנקציות על פיונגיאנג

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(קוריאה הצפונית מדווחת על הניסוי בפצצת מימן, לפני כשבוע)

שבוע לאחר הניסוי, קרא הלילה (רביעי) מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און להרחבת הארסנל הגרעיני של המדינה. בסוכנות הידיעות הרשמית KCNA דווח כי קים "קרא לשדרוג באיכות ובכמות של הכוח הגרעיני, שמסוגל לפגוע גם בבנות בריתה של ארצות הברית האימפריאליסטית בכל מקום – אם יערערו על ריבונות קוריאה הצפונית וינקטו בפרובוקציות מאיימות". פיונגיאנג הכריזה כי היא מדובר בניסוי בפצצת מימן, אך במערב שללו זאת וטענו כי היה זה ניסוי "רגיל" בפצצה גרעינית.

לפי סוכנות הידיעות הרשמית, בדברים שנשא המנהיג בטקס להוקרת המדענים שביצעו את המינוי, קים "נקב במשימות הנדרשות לשדרוג הכוח הגרעיני". זאת, על מנת לעמוד ביעד של "פיצוץ של פצצת מימן חזקה יותר בעתיד".

לקריאה נוספת:
טראמפ: "חייבים לתת לקים ג'ונג און קרדיט על חיסול הדוד שלו"
בהיגיון המעוות של קים, ניסוי גרעיני הוא הדרך הטובה לשלום
קוריאה הצפונית: מקורב לקים ג'ונג און נהרג בתאונת דרכים מסתורית

נושא: מנהיג קוריאה הצפונית, קים ג'ונג און, אוקטובר 2015. רויטרס
"נוכל להגיע לבנות בריתה של ארצות הברית בכל מקום". קים/רויטרס

הניסוי שנערך לפני שבוי היה הרביעי שמבצעת קוריאה הצפונית בנשק גרעיני. למרות זאת, מומחים אמריקנים הטילו ספק בטענה לפיה מדובר בפצצה "חזקה יותר" וציינו כי גודל הפיצוץ שלו גרם הניסוי היה זהה לגודל הפיצוץ שגרם ניסוי בפצצת אטום ב-2013.

אתמול הצביע בית הנבחרים האמריקני כמעט פה אחד בעד הרחבת הסנקציות על תכניתה הגרעינית של פיונגיאנג. 418 מחוקקים תמכו בהצעה לעומת שניים בלבד שהתנגדו. הצעה דומה צפויה לעלות להצבעה בסנאט בקרוב ולאחר מכן היא תובא לאישורו של נשיא ארצות הברית ברק אובמה. ההצעה להטיל סנקציות נרחבות על המדינה הוגשה בארצות הברית כבר בתחילת 2015, אך עלתה בפועל להצבעה רק לאחר שקוריאה הצפונית הכריזה על הניסוי בשבוע שעבר.

אד רויס, יו"ר ועדת החוץ של בית הנבחרים האמריקני. AP
"לבודד את קים ושותפיו מהמטבע המשמר את שלטונם". רויס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully