וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר בטוח, יותר יקר: מקסיקו - יעד הפונדקאות הבא

לאחר שהודו סגרה את שעריה לפונדקאות זרים, החיפוש אחר יעדים חלופיים העלה על המפה את מקסיקו. ההליך אומנם יקר יותר, אך שיעורי ההצלחה גבוהים יותר - וכך גם רמת הטיפול

הודו סגרה את שעריה לפונדקאות זרים, ומקסיקו פותחת אותם לרווחה: החיפוש אחר יעדים חלופיים העלה את המדינה על מפת הפונדקאות הישראלית. היא תנסה כעת לתפוס את מקומה של הודו. למרות שעלות ההליך גבוהה במעט מעלות ההליך בהודו, מציעה מקסיקו טיפול רפואי באיכות גבוהה ושיעורי הצלחה גבוהים יותר.

עד שנת 2012 ביצעו רוב הישראלים הליכי פונדקאות בארצות הברית, גאורגיה והודו, בה היו 60% מההליכים שביצעו ישראלים בחו"ל בין השנים 2011-2005. על פי החקיקה החדשה בהודו, שנכנסה לתוקפה השנה, רק זוגות הטרוסקסואליים, שנשואים לפחות שנתיים, יוכלו לבצע את ההליך. כמו כן, קובעים תיקוני החקיקה כי הזוג ייכנס למדינה באשרה רפואית וכן יהיה עליהם להמציא מסמך רשמי של מדינת ישראל לפיו עם לידת התינוק תעניק לו מדינת המוצא אזרחות והילד לא יישאר במדינה. ניתן לשער כי מדובר בדרישה הנובעת ממקרים בהם הורים הותירו ילדיהם מאחור בשל פגם מולד כלשהו.

אילוסטרציה. ShutterStock
רק זוגות הטרוסקסואליים, שנשואים לפחות שנתיים, יוכלו לבצע את ההליך בהודו/ShutterStock

מצב זה הותיר את הישראלים עם גאורגיה, המאפשרת לבצע הליכי פונדקאות לזוגות הטרוסקסואליים נשואים בלבד, וכן את ארצות הברית, המאפשרת את ביצוע ההליך לכולם ומבחינה משפטית-רפואית מדובר בהליך ה"פשוט" ביותר. אך עם זאת, בארצות הברית העלויות הן הגבוהות ביותר והן מוערכות בכ-100 אלף דולרים.

השינויים הרגולטוריים בהודו הובילו את החברות הישראליות הפועלות בתחום לחפש אחר מדינות חדשות שיאפשרו ביצוע ההליך לכולם במחירים נגישים יותר, בלי להתפשר על איכות רפואית. כך הפנו חלק מהחברות אנשים שיועדו לעבור את ההליך בהודו לתאילנד. אלא ששם נכנס נדבך משפטי נוסף. על פי חוקי המדינה האם הפונדקאית נרשמת באופן אוטומטי כאם התינוק בתעודת הלידה. על מנת לשנות זאת על הפונדקאית לחתום על מסמך ויתור על הילד, וכן לתת תצהיר בבית המשפט, מה שגורר זמן ועלויות נוספים.

הפן המשפטי פחות מורכב, ההוצאות קצת יותר גבוהות

עם הצורך הגובר למצוא יעדים נוספים, פתחה באחרונה חברת "ויוה פונדקאות" מסלול פונדקאות במקסיקו. מדובר במדינה המאפשרת את ביצוע ההליך באופן חוקי לחלוטין לכלל האנשים, בהם נשואים ורווקים, חד-מיניים או הטרוסקסואליים. העלויות, שעומדות על כ-50 אלף דולרים כולל תרומת ביצית, גבוהות רק במעט מהעלויות בהודו, שעומדות על כ-40 אלף דולרים. בנוסף, הפן המשפטי פחות מורכב, כשעל פי החוק במדינה שמה של האם הפונדקאית אינו מופיע על תעודת הלידה, כפי שקורה במדינות אחרות, מה שחוסך הליכים משפטיים להוצאת הילד ממקסיקו - הליכים שמשמעותם זמן וכסף. על פי החברה, אחוזי ההצלחה של ההליכים במדינה עומדים על 75%, שיעור גבוה יותר משעורי ההצלחה בהודו. נקודת אור קטנה שראויה לציון היא שהמרפאה המבצעת את ההליך נמצאת בקנקון - יעד תיירותי מוכר במקסיקו.

"שינויי החקיקה בהודו הובילו אותנו לצאת ולתור אחר חלופות ומקסיקו היא אחת המעניינות שבהן, שלא נבחנה לעומק עד היום בשל המסלול ההודי", מסביר גל סבה, מנהל "ויוה פונדקאות", שתקיים בשבוע הבא כנס בנושא בבית ציוני אמריקה בתל אביב. "למקסיקו יתרונות רבים כשבראש ובראשונה היא מציגה אחוזי הצלחה גבוהים מאוד - השורה התחתונה עבור כל זוג המבקש ילד, ובנוסף תנאים טובים מאוד והשילוב המנצח בין איכות רפואית גבוהה לעלות נמוכה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully