וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקו חראם מכתר עיר בניגריה: "חשש מהשמדה מוחלטת"

אישים בכירים במידוגורי, בירת מדינת בורנו שבצפון-מזרח המדינה, דיווחו שהארגון צר עליה ומעוניין לכבוש אותה וקראו לתגבור הכוחות. הצבא הכחיש: "הדיווחים נועדו ליצור פאניקה"

תושבים בניגריה שנמלטו מהעיר במה, שעליה השתלט ארגון "בוקו חראם", 3 בספטמבר 2014. AP
פליטים שנמלטו מבוקו חראם בעיר מידוגור/AP

לוחמי ארגון "בוקו חראם" מכתרים את העיר מידוגורי, בירת מדינת בורנו שבצפון-מזרח ניגריה – כך דיווחה אמש (חמישי) קבוצת אזרחים ותיקים ובכירי צבא לשעבר בעיר, שקראו לתגבור כוחות הצבא באזור. האזהרה הגיעה כמה שעות לאחר שארצות הברית התריעה מפני מתקפה בעיר ואחרי שמומחים טענו כי הממשלה מסתכנת באיבוד השליטה על האזור. אף על פי כן, צבא ניגריה שלל את הדיווחים הללו, וטען כי הם נועדו ליצור "פאניקה" בעיר ובמדינה.

לעיר ישנה חשיבות רבה עבור הארגון האיסלאמי הקיצוני, שהוקם שם בשנת 2002 כמי שנלחם בשחיתות של המשטר ומאז הרג אלפי בן אדם. האזהרה של הקבוצה הגיעה בעקבות השתלטות הארגון על כמה עיירות וכפרים ברחבי מדינת בורנו ובמדינות השכנות יובה ואדמוואה במהלך השבועות האחרונים, שם הכריז על הקמת "חליפות איסלאמית".

"הם הכריזו על המדינה האיסלאמית העצמאית שלהם בעיר האסטרטגית גווזה", כתבה הקבוצה בהצהרה שהועברה בדואר האלקטרוני. "הם הכריזו על ארמון האמיר בעיר כעל מקום מושבה של ממשלתם, והניפו את הדגל שלהם שם. הם סיפחו כמה עיירות מפתח נוספות בעור והקימו שם בתי משפט. הם מכתרים את העיר מידוגורי באופן מוחלט ומטרתם היא להשתלט עליה".

המלחמה של בוקו חראם בניגריה - כותרות אחרונות
דעה: שיתוף פעולה בין בוקו חראם לדאעש יוביל למלחמה קרה
"בוקו חראם" כבש עיר בצפון ניגריה: "גופות ברחובות"
דיווח בניגריה: עשרות נחטפו על ידי "בוקו חראם"

מנהיג "בוקו חראם" אבו באכר שכאו – מאי 2014. AP
לעיר חשיבות סמלית עבור הארגון. מנהיג בוקו חראם, אבו באכר שכאו/AP

הקבוצה טענה כי חצי מאוכלוסיית מדינת בורנו בת 4.1 מיליון התושבים נעקרה מבתיה וכי הם חוששים שהתקפה על מידוגורי, שבה כמעט ואין אספקת חשמל במשך שלושת החודשים האחרונים, רק תעמיק את המשבר. הם הזהירו מרעב באזור בעקבות חוסר היכולת של החקלאים לעבד את אדמתם השנה בגלל הלחימה העזה.

"בורנו נהרסה במשך חמש שנים של אימה, מוות, הרס ואומללות", הוסיפה קבוצת הוותיקים, שביקרה את הממשלה על "תגובתה העגומה והמתסכלת להתקוממות". הם טענו כי אין מספיק רצון פוליטי להילחם בבוקו חראם והזהירו כי המצב עלול להוביל ל"השמדה מוחלטת של אוכלוסיית בורנו".

צבא ניגריה הגיב להאשמות הללו בחשבון הטוויטר שלו וטען כי "סידורי האבטחה בעיר תוגברו על מנת להתמודד עם כל התקפה מתוכננת או עם ניסיון להפריע לשלווה של העיר. עוד נכתב כי המצב בגווזה ובערים נוספות בבורנו ובאדמוואה התייצב בזכות מאמצי הצבא, מהאוויר ומהיבשה, "להיפטר מהטרוריסטים באזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully