וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ישראל נערכת להגעת פרו-פלסטינים: "פרובוקציה"

9.4.2012 / 19:55

עשרות פעילים פרו-פלסטינים מרחבי אירופה צפויים לנחות בנתב"ג בעוד ימים ספורים, בכוונה לעשות את דרכם לגדה. השר לביטחון פנים: "נטפל במצב באופן נחוש ומהיר"

ביום ראשון הקרוב, עם סיומו של חג הפסח, בכוונת עשרות עד מאות פעילים פרו-פלסטינים לטוס לישראל ולנחות בנמל התעופה בן גוריון במסגרת קמפיין שכותרתו "ברוכים הבאים לפלסטין". לאחר הגעתם לארץ, קיים חשש כי הפעילים יפרו את הסדר בשדה התעופה ולאחר מכן ינסו להגיע לשטחי יהודה ושומרון. לפני מספר ימים הודיעו הפעילים כי הביקור יכלול משפחות מכל רחבי אירופה, שיגיעו ארצה עם ילדיהן על מנת לעזור בבניית בית הספר הבינלאומי הראשון בבית לחם.

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', מונה מטעם ממשלת ישראל לטיפול באירוע - כפי שהיה בביקור המחאה שנערך בחודש יולי האחרון. אהרונוביץ' קיים מספר ישיבות הכנה וסיור בשדה התעופה עם כלל הגורמים אשר ייקחו חלק בהיערכות, בהם משטרת ישראל, רשות האוכלוסין וההגירה, אנשי רשות שדות התעופה וגופי הביטחון.

הפגנת שמאל מול משרד הפנים בתל אביב נגד גירוש המטס הפרו פלסטיני, יולי 2011. נמרוד סונדרס
הפגנת שמאל מול משרד הפנים נגד גירוש ביקור המחאה הקודם, יולי 2011/נמרוד סונדרס

בימים אלה מתקיימים מאמצים על מנת לזהות את מפרי הסדר, באם ניתן, כבר בארצות מוצאם טרם יציאתם לארץ. אותם מפרי סדר יזוהו עם נחיתת המטוס, כניסתם לישראל תימנע והם יועברו לשהייה במתקני משמורת טרם הטסתם חזרה לביתם.

השר לביטחון פנים הדגיש בישיבת התיאום האחרונה כי יום ראשון צפוי להיות יום עמוס במיוחד בנמל התעופה, עם צפי של כ-50 אלף בני אדם. לפיכך, כוחות הביטחון ישמרו על הסדר תוך איפוק וקיום שגרת שדה התעופה באופן סדיר.

שר הפנים אהרונוביץ' הבהיר כי מדינת ישראל תפעל "על מנת למנוע פרובוקציה, כפי שכל מדינה אוסרת כניסת גורמים עויינים לתחומה". הוא הוסיף כי ?הפרובוקטורים יטופלו באופן נחוש ומהיר, אך לא ננהל מרדפים במסדרונות שדה התעופה. משטרת ישראל והגופים השותפים נערכים על מנת לאפשר שגרת חיים ומניעת פרובוקציות חריגות?.

לקריאה נוספת:
פעילים פרו פלסטינים יגיעו לישראל: "ברוכים הבאים לפלסטין"
במטס הקודם: פעילות המטס החדירו מצלמה לכלא הישראלי
תיעוד בלעדי לוואלה! חדשות: כך נעצרו פעילי המטס ביולי 2011

לפניות לכתבת: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully