וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מטוס העתיד: ישראל - הראשונה שתקבל טייסת מבצעית

ישראל תהפוך לראשונה מחוץ לארה"ב להפעיל את המטוס החמקן F-35, אמר סגן נשיא לוקהיד מרטין. הוא פירט על יכולות ייחודיות של הגרסה הישראלית, ועל רעיון ישראלי לשיפור הטווח

צילום: לוקהיד מרטין

אף שישראל הצטרפה מאוחר יחסית לפרויקט מטוס העתיד החמקני F-35, היא תהיה הלקוח הבינלאומי הראשון מחוץ לארה"ב שתזכה בטייסת מבצעית, כלומר כזו שבשלה מספיק לבצע באמצעותה תקיפות. בראיון שנערך לאחרונה עם סגן נשיא לוקהיד מרטין, סטיב אובראיין במגזין "אוויאיישן וויק", הוא אמר כי "ישראל תהפוך למפעילה הראשונה בעולם של המטוס", שיגיע לבשלות מבצעית ב-2018. שמונה מדינות נוספות נוטלות חלק בפרויקט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ישראל תוכל להיות הראשונה מחוץ לארה"ב להפיל פצצה באמצעות המטוס. F-35 בפעולה/מערכת וואלה, צילום מסך

לדברי אובראיין, המטוס יותאם לצרכים השונים של כל מדינה. "יכולות ייחודיות מפותחות עבור מדינות שונות, והן יישארו בלעדיות, כשמדינות אחרות יוכלו להשתמש בהן רק בהסכמת המדינה שלמענן הן פותחו", הוסיף אובראיין. כך למשל, "מערכות שיבוש אלקטרוניות מתקדמות ותוכנה ייעודית תשמש את המטוס בגרסה הישראלית בלבד, והן יותאמו ליכולות החמקניות שלו, בעיקר בתחתית גוף המטוס ובחרטום", אמר אובראיין.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
טילים מיוחדים יותאמו לממדי המטוס כדי לשמור על חמקניותו/מערכת וואלה, צילום מסך

"ישראל צפויה לקבל עם המטוסים גרסאות חדשות של טילים, בהן טילי פיתון של רפא"ל, שיעברו התאמה למידותיו של המטוס כדי לשמור על יכולותיו החמקניות", הוסיף אובראיין. לדבריו, המטוסים תוכננו להשתתף בקרבות בתצורת רשת, כך שכל מטוס חולק את המידע שברשותו עם היתר, ויתכן גם חיבור לתקשורת לוויינית , שתקשה עוד יותר על איתורו במשימות ארוכות טווח.

המגזין מדווח עוד, כי הטייסים הישראלים הראשונים יגיעו לבסיס חיל האוויר האמריקני אגלין לאימונים בתחילת שנת 2016. המטוס הראשון צפוי להימסר לקראת סוף אותה שנה, ולהגיע לישראל בתחילת 2017. לפי המגזין 19 כלי טיס יימסרו בסך הכל, כשהדיונים לגבי הזמנה נוספת בשנת 2018 מתקיימים כעת בין וושינגטון וירושלים.

רעיון חדשני ישראלי לשיפור טווח הטיסה

"היתרון של המטוס עבור חיל האוויר הישראלי לא קשור לביצועים טובים יותר או נשק מסוים, אלא ליכולת להבין טוב יותר את שדה הקרב, לזהות מטרות ולפגוע בהם מטווח גדול מבלי שיבחינו בו", אמר תת אלוף חגי טופולנסקי, ראש מטה חיל האוויר למגזין. "היכולת הללו משמעותיות מול מערכות נ"מ מתקדמות. אף של-F-35 יש מגבלות, הוא יכול להתמודד בהצלחה מול כל איום שקיים כרגע בזירה. יכולתו לאסוף לבדו מידע ולפגוע במטרות מטווחים רחוקים מוסיפה ליתרון האיכותי על כל מה שיש לאויב בעתיד הנראה לעין".

עוד דווח, כי על מנת להאריך את טווח הטיסה שלו, לוקהיד מרטין בוחנת רעיון חדשני ישראלי, לפיו ייעשה שימוש במכלים נתיקים ייחודיים שפותחו באלביט מערכות. הייחוד של מכלים אלה נובע מכך שבעת ניתוקם, לא נשאר אף חלק על כנף המטוס, באופן שמאפשר לכנף להשיב לעצמה את היכולת החמקנית במלואה. כך יתאפשר לחיל האוויר לפעול בטווחים רחוקים מאוד מבלי להזדקק לתדלוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully