וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על שופטת שקראה לקטינים ”טרוריסטים”

יהושע בריינר

17.7.2013 / 21:14

בדיון בהארכת מעצר של 4 קטינים שנחשדו בתקיפת כוחות הביטחון ביצהר, אמרה השופטת תמר בר-אשר צבן כי מדובר ב"התנהגות טרוריסטית". המחוזי התנער מדבריה: "לשמור על ניטרליות"

האם האמירות של השופטת נגד חשודים בפגיעה בכוחות הביטחון עברו את הגבול? אמש (שלישי) הובאו בפני בית המשפט המחוזי בירושלים ארבעה קטינים שנעצרו בתחילת השבוע בפעילות מיוחדת של המשטרה בחשד שתקפו בסלעים כלי רכב של כוחות הביטחון במאחז כיפה סרוגה שביצהר.

במהלך הדיון הציגו נציגי המשטרה סרטון ובו נראים רעולי פנים מיידים אבנים אל עבר כלי הרכב. שופטת הנוער, תמר בר-אשר צבן, הורתה לעצור את הארבעה עד ליום ראשון הקרוב, ואף התבטאה בחריפות נגד המעשים המיוחסים להם. "מדובר במעשים חמורים מאוד אשר יש בהם בכדי לסכן באופן ממשי את שלום הציבור ואת שלום כוחות הביטחון (...) מדובר בהתנהגות אלימה וברוטלית, שכללה הבערת צמיגים ופיזור דוקרנים. למרבה הצער, מדובר בתמונות אשר מזכירות התנהגות טרוריסטית, אלימה וברוטלית המעוררת שאט נפש, במקום שבו מדובר בנערים חובשי כיפה המכוונים את מעשיהם הדוחים אל עבר אנשי כוחות הביטחון הישראלים. אמנם מדובר בקטינים, אולם לא נראה שקטינות זו הפריעה להם להתנהג בצורה טרוריסטית".

בא כוחם של החשודים הקטינים, עו"ד דוד הלוי, הופתע מהמילים החמורות של השופטת נגד מרשיו, ומיהר להגיש ערר לבית המשפט המחוזי. בין היתר קבל נגד ההתבטאויות של השופטת בר-אשר צבן. נשיא בית המשפט המחוזי דוד חשין שצפה אף הוא בסרטון מהמאחז הסתייג מדבריה של עמיתתו מהמחוזי ואף הוסיף ביקורת. "אינני משוכנע כי הביטוי 'התנהגות טרוריסטית' היה ביטוי הולם", כתב חשין בהחלטתו. "רואה אני לציין ולהדגיש כי אינני מקל ראש בחומרת העבירות ואכן קשה לצפות בסרט שהוצג לפניי - ואולם גם במלחמת המשטרה נגד הפשיעה, יש לנהוג על פי הוראות החוק ולהקפיד על זכויות החשודים. גם הרטוריקה של בית המשפט צריכה להישאר כזו שתשמור על תפקידו האובייקטיבי ועל נראותו של בית המשפט כגורם ניטרלי". בהמשך, הורה חשין לקצר את מספר ימי המעצר עליו הורתה השופטת בשלושה ימים.

בעמותת "חננו" - המלווה ועוזרת לאנשים שנקלעו לבעיות משפטיות, בעקבות מקרים בהם נקלעו לעימותים עם פלסטינים מסרו היום בתגובה לדברים כי "התנהלות השופטת בר-אשר צבן מעוררת חשש חמור כי מדובר בשימוש ציני בהארכת מעצר כאמצעי ענישה. בכוונת העמותה להעביר את המקרה לטיפול הנהלת בתי המשפט ומשרד המשפטים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully