וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר סכסוך ממושך עם השר אמסלם: מנהלת רשות החברות הממשלתיות מתפטרת

עודכן לאחרונה: 30.12.2023 / 19:45

במכתב ההתפטרות התייחסה רוזנבוים להעברת הסמכות על הרשות לידי השר: "מהרגע שנפרץ הסף אינני יכולה עוד למלא את משימתי ולשמור על החברות הממשלתיות". היא מתחה ביקורת על רה"מ שלא התערב בסכסוך עם אמסלם: "אין להתפלא שלא קם גורם שירסן את השר ויגן על השירות הציבורי"

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, הודיעה הערב (שבת) על התפטרות מתפקידה. זאת, בעקבות סכסוך ממושך עם השר לשיתוף פעולה אזורי, דודי אמסלם, שדרש למנות מקורבים במשרד חרף התנגדותה, והחליט להעביר את הסמכות על הרשות למשרדו. "מהרגע שנפרץ הסף אינני יכולה עוד למלא את משימתי ולשמור על החברות הממשלתיות", אמרה רוזנבוים, "לא אשב בשורה הראשונה ואצפה בהרס החברות הממשלתיות".

במכתב ההתפטרות מתחה רוזנבוים ביקורת על התנהלות ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שהתעלם מבקשותיה להתערב בפעולות השר. "כשכך פועל ראש הממשלה, אין להתפלא שלא קם אף גורם אחר שירסן את השר ויפעל להגנת השירות הציבורי".

מיכל רוזנבוים מנהלת רשות החברות הממשלתיות. צילום: איגוד התאגידים העירוניים, אתר רשמי
רוזנבוים/אתר רשמי, צילום: איגוד התאגידים העירוניים

בתגובה להתפטרות מסר שר הפנים משה ארבל: "אני מצר מאוד על התפטרותה של הגב' מיכל רוזנבוים מהנהלת רשות החברות הממשלתיות. מיכל היא עובדת ציבור מסורה אשר בעבר אף ניהלה בהצלחה רבה את היחידה לחיוב אישי במשרד הפנים. אני סמוך ובטוח כי מיכל תמשיך ותתרום מכישרונה ומיכולותיה למען אזרחי ישראל בהמשך".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד התייחס גם הוא להתפטרות: "התפטרות מנהלת רשות החברות היא נצחון לשחיתות, לתרבות הג'ובים, למינויי המקורבים ולריסוק השירות הציבורי. אני מאחל למיכל רוזנבוים בהצלחה בהמשך הדרך, ומאחל לכולנו שהממשלה האיומה הזו תיעלם מחיינו".

עוד בוואלה!

רוזנבוים נגד אמסלם: "גסות הרוח הותירה אותנו נבוכים ופעורי פה"

לכתבה המלאה
דודי אמסלם, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
אמסלם/ראובן קסטרו

העברת הסמכות על רשות החברות הממשלתיות התעכבה מחודש אפריל, והשלמתה צפויה ביום שני. לאחרונה, הזהירה רוזנבוים מפני מעבר זה בעת מלחמה. במכתב ששיגרה לראש הממשלה, הביעה חשש שבשל התעקשות אמסלם, תיגרם פגיעה בתפקודן של חברות חיוניות לתפקוד המשק וניהול המלחמה, כגון החברות הביטחוניות, חברת החשמל ורכבת ישראל.

העימות בין השניים נסוב סביב סירובו של אמסלם לאפשר לרוזנבוים לקדם מינוי יו"ר דירקטוריון למספר חברות ממשלתיות. על רקע זאת טענה רוזנבוים כי השר פועל למינוי מקורבים לו. כמו כן סירב השר לאפשר לרוזנבוים למשוך דיבידנדים מקופת החברות הממשלתיות בסכום של כ-2 מיליארד שקלים לטובת תקציב המדינה, דבר עליו כתבה כי הוא עלול "להיות פתח לשימוש לא ראוי בכספים, למטרות זרות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully