וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיליציה האיראנית ששגרה את הכטב"מ לאילת שיגרה אתמול עוד כלי טיס - שיורט

עודכן לאחרונה: 10.11.2023 / 16:00

לאחר שיגור הכטב"מים אתמול על ידי המיליציה הפועלת בסוריה, בצה"ל נערכים להתפתחות של זירות נוספות שמהן ישוגרו איומים לעבר ישראל. ההערכות בצה"ל הן שאיראן וחמאס חתרו להתפתחות של מלחמה אזורית. עד כה ההתפתחויות המבצעיות עמדו בניגוד לציפיות

בווידאו: תיעוד שפרסמו החות'ים מתימן של הירי לעבר ישראל/ללא

המיליציה האיראנית הפועלת בסוריה, שעל פי הערכת צה"ל שגרה אתמול את הכטב"מ שפגע בבית הספר באילת, שגרה גם כלי טיס נוסף שיורט. ההערכה בצה"ל כיום, כיממה אחרי פיצוץ הכטב"מ באילת, היא שאיראן וחמאס חתרו להתפתחות של מלחמה אזורית. עד כה ההתפתחויות המבצעיות עמדו בניגוד לציפיות בחמאס, אבל לאחר התקיפות מתימן, סוריה, לבנון, יהודה ושומרון ועזה, בצה"ל נערכים להתפתחות של זירות נוספות, שמהן ישוגרו איומים לעבר ישראל.

במקביל להתפתחויות בעזה - הלחץ שמפעיל צה"ל על המחבלים במנהרות, המפחית את ירי הרקטות, וכן הפינוי של כמה בתי חולים לדרום הרצועה - ממשיכים גורמים אינטרסנטיים כמו סין ורוסיה לקדם אינטרסים אזוריים שלהם, במסגרת המתיחות בין המעצמות.

פיצוץ בבי"ס צאלים, אילת. ללא, אתר רשמי
בית הספר באילת שנפגע על ידי כטב"מ הנפץ מסוריה/אתר רשמי, ללא

הצד האמריקני בא לידי ביטוי ברכבת אווירית וימית של ציוד המועבר לישראל, בשיחות מקצועיות על שיטות הלחימה והניסיון המבצעי שצבר הצבא האמריקאי בלחימה בעיקראק ובאפגניסטן. הגנרלים האמריקאיים נוכחו כי היקף המנהרות בעיראק לא דומה להיקף העצום של פירי מנהרות ומנהרות בעזה. עוד סיפרו בצה"ל כי ארה"ב מעבירה לצה"ל מודיעין במקומות שבהם יש התמחות.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ניסוי יירוט במיירט חץ 3, 10 דצמבר 2015. משרד הביטחון
ניסוי במערכת חץ 3/משרד הביטחון

במסגרת התרחבות האיומים והזירות, גורמים במערכת הביטחון האשימו את המיליציה האיראנית "בריגדת האימאם חוסיין" - ארגון עם קשר הדוק לאיראן ולחיזבאללה, בשיגור הכטב"מים.

"בריגדת האימאם חוסיין" הוקמה בשנת 2016, ובראשותה עומד אדם שמכנה את עצמו ד'ו אלפקאר, בן הכפר השיעי ח'נאוויה בדרום לבנון. בשנותיה הראשונות, הדיוויזיה פעלה בעיקר בסוריה, בהכוונה של מפקד כוח קודס האיראני קאסם סולימאני, שחוסל בשנת 2021, ומאז נסק עוד מעמדו של אלפקאר. כיום מונה המיליציה שבראשה הוא עומד 6,000 פעילים מלאומים שונים, רובם שיעים, מניגריה, מאלי, ניז'ר, לבנון ואפגניסטן שגויסו, אומנו והוכשרו למלחמת דת בתמורה למשכורת של מאות דולרים מדי חודש ואמצעי לחימה חדשים ומתקדמים.

בנוסף לכטב"מים, אתמול בוצע בפעם הראשונה בהיסטוריה יירוט על ידי מערכת "חץ 3". המערכת יירטה טיל בליסטי ששוגר על ידי הח'ותים בתימן. היירוט בוצע במרחב ים סוף הרחק משטח ישראל. הוא מצטרף ליירוט המבצעי הראשון של מערכת "חץ 2" בשבוע שעבר. החות'ים טענו שהם שיגרו כמה טילים בליסטיים לעבר ישראל. גם במערכת הפטריוט נעשה אתמול שימוש ליירוט של טיל ששוגר לעבר הערבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully