וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד להחלטת נציבות שירות המדינה: בחברת החשמל יפרסמו משרות בלשון נקבה בלבד

החלטת החברה, המנוגדת להוראה שנחשפה בוואלה, נובעת מרצון לעודד "גיוס ושילוב של נשים מגוון תפקידי, החל מתפקידי ליבה וכלה בתפקידי מטה". בחברה שינו גם את המונח "בתי אב" ל"משקי בית". "אנחנו מתחילים לראות מגמה ניכרת של שינוי בהגשות", אמר סמנכ"ל החברה

בווידאו: הפגנת תנועות הנשים בהבימה/צילום: מירב כהן

חברת החשמל החליטה שהיא תמשיך לפרסם משרות רק בלשון נקבה בכל ערוצי הגיוס של החברה. זאת בניגוד להחלטת נציבות שירות המדינה, שהורתה לאחרונה לעובדיה להפסיק לפרסם מכרזים, חוזרים ומסמכים הפונים או מתייחסים לבני שני המינים באמצעות לוכסנים שמאפשרים גם פנייה בלשון נקבה (מנכ"ל/ית, מנהל/ת) ולהשתמש בלשון זכר בלבד. החלטה זו נחשפה בשבוע שעבר ב"וואלה!".

בהודעת חברת החשמל נאמר: "כחלק מעידוד גיוס ושילוב של נשים במגוון תפקידים בחברת החשמל, החל מתפקידי ליבה וכלה בתפקידי מטה, החליטו בחברה כי על מנת לעורר מודעות לתפקידים - יש להמשיך במגמת הפנייה בלשון נקבה בערוצי הגיוס".

כניסה לבניין חברת החשמל בתל אביב 1 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
כניסה לבניין חברת החשמל בתל אביב 1 בנובמבר 2021/ראובן קסטרו

עוד אמרו בחברת החשמל כי פעילות זו "מצטרפת למדיניות גיוון והכלה הנהוגה בחברה, מתוך הבנה כי יש לייצר מציאות מגדרית מטיבה, התואמת את מספרן של הנשים באוכלוסייה הכללית". בחברה הדגישו שאף שהפנייה תהיה בלשון נקבה, היא פונה לשני המינים. במקביל שונה גם המינוח "בתי אב" ל"משקי בית".

סמנכ"ל משאבי האנוש בחברה שלומי צרפתי אמר: "אנו שוקדים ללא הרף במרכז הגיוס לטובת איוש משרות על ידי נשים ומתחילים לראות מגמה ניכרת של שינוי בהגשות. לשפה יש יתרון משמעותי בהבניית מציאות ואנו מבינים זאת מדי יום. כולנו תקווה כי במסגרת כל מאמצינו, נצליח לשלב כמה שיותר נשים איכותיות בשנים הקרובות לשורותינו, שיתווספו למניין הנשים הנהדרות שעובדות בשירות החברה".

הממונה על השוויון המגדרי בחברת החשמל, דנה בצלאל "בבסיס הרעיון לשנות את כל המודעות באופן גורף ללשון נקבה, עומדת הבנה כי שפה מייצרת תפיסה של הסרת חסמים, מעודדת ומשכנעת יותר. אנו מקדישים משאבים רבים ליצירת שוויון מגדרי אמיתי בחברת החשמל, במגוון פעילויות וצעדים שנועדו להטיב עם האוכלוסייה הנשית וליצור בקרבה את המוטיבציה להעז, לגשת למכרזים בתפקידים 'לא שגרתיים', לייצר בסיס שוויוני עבור כל אותן נשים שזה בוער בעצמותיהן ויש להן את הכישורים להתפתח בארגון איכותי ומוביל במשק ולשנות את התפיסה הרווחת"

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דניאל הרשקוביץ'. ראובן קסטרו
"יוצר שיבושים לשוניים". נציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ/ראובן קסטרו

ביום רביעי נודע לוואלה! כי נציב שירות המדינה, דניאל הרשקוביץ, הוציא הנחיה להנהלת הנציבות שבה הורה על הפסקת השימוש בלוכסן, ש"מסרבל את הכתוב ומקשה את הקריאה ואף יוצר שיבושים לשוניים". ההנחיה חידדה את המחויבות של הנציבות על פי חוק לכללי האקדמיה ללשון העברית, לפיהם צורת זכר סתמית ולא מסומנת תקפה לבני שני המינים ושימוש בלוכסן הוא שגוי.

"נציב שירות המדינה החליט כי יש להקפיד על כתיבת מסמכים כגון תיאורי תפקיד וחוזרים שונים בלשון זכר סתמית ללא לוכסנים", נכתב בהנחיה שקיבלו חברי הנהלת הנציבות שהגיעה לידי וואלה!. תחת הכותרת "כתיבה במסמכים רשמיים - חוק המוסד העליון ללשון העברית", מנהל אגף בכיר לתכנון אסטרטגי ומדיניות בנציבות בישר על החלטת הנציב להורות על שימוש בלשון זכר בלבד.

ביום חמישי שגרו ארגוני נשים פנייה לנציב שירות המדינה דניאל הרשקוביץ בעקבות הפרסום בוואלה! על ביטול השימוש בלוכסן. "הנחיה זו פוגעת הלכה למעשה בשוויון הזדמנויות לנשים בתעסוקה ומהווה חסם ישיר בפני השתלבותן בשוק העבודה, ובמיוחד במשרות בכירות או במקצועות שנחשבים 'גבריים'", נכתב במכתב. על המכתב חתמו, בין השאר, שדולת הנשים, ויצו, נעמת, בונות אלטרנטיבה ויוזמת "דברו אלינו" שמקדמת שפה שוויונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully