וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: אחרי שסעד שנים את אביו, בן גביר תבע את המטפל הזר במאה אלף שקל - והפסיד

עובד זר מסרי לנקה תבע את השר ואחיו בטענה שלא קיבל את הכספים המגיעים לו אחרי פיטוריו. בתגובה, בן גביר דרש שישלם לו מאה אלף שקל והאשים אותו ב"הפקרת" אביו, שמת בזמן שמטפלו היה בחופשת מולדת. בית הדין קבע שהשניים ישלמו לו, כיורשיו של אביהם

איתמר בן גביר מודה לרנ"צ יעקב שבתאי על שירותו כמפכ"ל/ללא

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ואחיו שי בן גביר תבעו עובד זר מסרי לנקה, שסעד במשך שנים את אביהם - ולבסוף חויבו לשלם לו כמאה אלף שקלים. לפי פרסומו היום (ראשון) של ג'וש בריינר ב'הארץ', העובד, ויג'יטה סונימל, תבע את השניים בטענה שלא קיבל את הכספים המגיעים לו אחרי פיטוריו; בתגובה לכך, בן גביר דרש שישלם לו מאה אלף שקל והאשים אותו ב"הפקרת" אביו, שמת בזמן שסונימל היה בחופשת מולדת.

העובד הזר טען כי האחים בן גביר החתימו אותו באיומים על מכתב התפטרות, שבו הוא מסיר מהם כל התחייבות, תמורת 5,000 שקלים. בית המשפט לא קיבל את הטענה כי החתימה נעשתה תחת איומים, אך קבע כי אין למסמך תוקף. כבר ב-2020, השר בן גביר ואחיו חויבו בידי בית הדין לעבודה בירושלים לשלם לסונימל כ-85 אלף שקלים. הם העבירו לו כמחצית מהסכום, במקביל להליך הערעור שניהלו שני הצדדים. הערעור לבית הדין הארצי הביא להגדלת הפיצויים לכמאה אלף שקלים. בחודש שעבר נקבע פסק דין סופי בהסכם בין בן גביר לסונימל, ובו סוכם כי בן גביר ואחיו יעבירו לעובד הזר 40 אלף שקלים נוספים.

בן גביר טען כי למותו של אביו יש "קשר ישיר לרשלנות של סונימל". הוא כתב, "הפצרנו בו עשרות פעמים שלא יעזוב, שלא יפקיר את אבינו" - אך לא הגישו תביעה נגדו. בכתב התגובה לתביעה כתבו כי סונימל הודה שהתפטר בחוזה ראשוני, וכן כי ביקש "לראות ב-5,000 שקלים שנמסרו לו כהלוואה כסוג של סילוק סופי של טענות".

סונימל סעד את אביו של בן גביר בין השנים 2009 ל-2017 ובחלק מהזמן גם את אימו. הוא שהה כארבע שנים יחד עם האב בביתו של בן גביר בקריית ארבע. היחסים בין סונימל למשפחת בן גביר היו לדבריו קרובים, עד שלטענתו, לאחר חזרתו ארצה, אולץ בידי בן גביר ואחיו לחתום על מכתב התפטרות באנגלית, וקיבל 5,000 שקלים תמורת ויתור על דרישותיו כלפיהם. בעקבות זאת, תבע סונימל את בן גביר ואחיו בסכום של 130 אלף שקלים וטען כי לא קיבל פיצויי פיטורים וכי לא הופרשו לו כספים שלהם היה זכאי.

איתמר בן גביר, הפגנת הימין בעד המהפכה המשפטית, רחבת מוזיאון ת"א,ת"א 1 ביוני 2023. ראובן קסטרו
"לימדתי אותו איך לענוב עניבה". בן גביר/ראובן קסטרו

בית הדין לעבודה קבע כי התנהלותו של סונימל "לא הייתה תמת לב", אך הוא "לא נטש את עבודתו" משום שבן גביר אישר לו לטוס לחופשה - "גם אם בדיעבד ומחוסר ברירה". עוד נקבע כי בן גביר ואחיו יחויבו בפיצויים לסונימל, לא כמעסיקיו אלא כיורשי חוב אביהם. בפסק הדין נכתב כי בית המשפט לא השתכנע כי העובד חתם על מסמך הוויתור בשל איומים, אך ממילא הוא אינו תקף, וכי "בנסיבות הפסקת העבודה יש לראותו כמפוטר".

"ההורים של איתמר היו מדהימים, טיפלתי בהם במסירות, ובעיקר באביו שהיה אדם זהב. היינו כמו משפחה", סיפר סונימל ל'הארץ'. "אני לימדתי את בן גביר איך לענוב עניבה בפעם הראשונה שהלך לבית המשפט, אבל הוא היה אדם רע אליי, פחדתי ממנו". הוא הוסיף: "חייתי איתם בבית, שמרתי על הילדים שלו כשהם היו יוצאים לעתים קרובות לאירועים. הבת שלו קראה לי אבא".

עורך דינו של סונימל, גיא ברנד, מסר בתגובה: "ממכתב דרישה שבו נדרש עובד סיעוד מסרי לנקה לפצות את עו"ד איתמר בן גביר בסך מאה אלף שקלים על פטירתו של אביו - לא נותר דבר. בית הדין לעבודה פסק כי עליו ועל אחיו לשלם לעובד סכום דומה בגין זכויות עבודה שנמנעו ממנו". עוד מסר כי רק לאחר פנייה להוצאה לפועל החלו האנשים לשלם את חובם.

מטעמו של השר בן גביר ומטעמו של אחיו לא נמסרו תגובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully