וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מ-100 שיגורים, רק 24 יירוטים: הדרום מנסה לחזור לשגרה

עודכן לאחרונה: 3.5.2023 / 8:28

לפי צה"ל, 104 רקטות שוגרו מאז אתמול בצהריים כש-48 מהן נפלו בשטחים פתוחים: "חמאס לא ירה, אבל אפשר לג'יהאד לבצע ירי". כיפת ברזל יירטה 24 רקטות בלבד: "יש מה ללמוד על הרקטות שנפלו בשדרות". הלימודים מתקיימים כרגיל הבוקר למרות המתיחות ובדרום מנסים לחזור לשגרה

רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה בחצר בית בזיקים, 3 במאי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יותר מ-100 רקטות שוגרו מאז אתמול בצהריים מרצועת עזה, אך מאז 05:30 בבוקר (רביעי) נשמר השקט באזור דרום הארץ. לפי דובר צה"ל, תת-אלוף דניאל הגרי, 104 שיגורים נרשמו מאז תחילת הירי מהרצועה כש-24 רקטות בלבד יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. 48 רקטות נוספות התפוצצו בשטחים פתוחים ובין היתר בצד הישראלי היו פצוע אחד באורח קשה ושניים באורח קל. במתקפה של צה"ל ברצועה נהרג, על פי הצבא, פלסטיני באחד המוצבים שהותקפו.

בנוסף, תא"ל הגרי ציין כי צה"ל תקף 16 מטרות של חמאס במהלך הלילה ואמר: "חמאס לא ביצע ירי רקטות למעט רקטות אוויר לעבר כלי טיס. הוא ידע על שיגורי הרקטות של הג'יהאד האיסלאמי. הכול על השולחן ואנחנו בהערכת מצב מתמשכת". כמו כן הוא הוסיף לגבי נפילת הרקטות באזורים שגרמו לנפגעים ולנזק: "יש לנו מה ללמוד על שתי הרקטות שנפלו בשדרות. זה נמצא בתחקיר".

בכיר ישראלי אמר לוואלה! כי במהלך הלילה לא התנהל שום דיון בדרג המדיני או בקרב בכירי מערכת הביטחון על הפסקת אש ברצועת עזה. לדבריו, הפסקת האש היתה מהלך חד-צדדי של הפלגים בעזה אחרי שחמאס לחץ על הג'יהאד להפסיק את הירי. הבכיר הישראלי אמר כי רוב התקיפות הישראליות במהלך הלילה היו ממוקדות באתרי ייצור אמל"ח של חמאס, וכתוצאה מכך נפגעו מאמצי התעצמות של הארגון. "הם הבינו שהם משלמים מחירים ואמרו לג'יהאד להפסיק את הירי", אמר הבכיר הישראלי.

חזרה לשגרה בשדרות, לאחר ליל לחימה ברצועת עזה. 3 במאי 2023. אבי רוקח
חזרה לשגרה בשדרות, הבוקר/אבי רוקח
רקטה ששוגרה מרצועת עזה פגעה בחצר בית בקיבוץ בעוטף עזה, 3 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
נזק לבית בעוטף עזה, אתמול/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

חיל האוויר ביצע כמה תקיפות ברצועה במהלך הלילה. המטרות היו מתחמים צבאיים של חמאס, מחסנים של אמצעי לחימה, מוצבים צבאיים ומנהרה תת-קרקעית. במקביל לתקיפות, המשיך ירי הרקטות והתרעות צבע אדום הופעלו בשדרות, אשקלון, ויישובי עוטף עזה. מאז החל ירי הרקטות אתמול בצהריים נרשמו יותר מ-70 שיגורים מעזה לעבר שטח ישראל.

לקראת השעה 04:00 דווח בתקשורת הערבית כי הושג הסכם הפסקת אש בין ישראל לבין הפלגים ברצועת עזה. גורמים פלסטיניים מסרו לרויטרס כי ההסכם נכנס לתוקף בשעה 03:30 לפנות בוקר ותווך על ידי גורמים מצריים, קטארים והאו"ם. למרות הדיווחים, ב-05:30 נשמעה שוב התרעת צבע אדום בקיבוץ ניר עם שבעוטף עזה. עם זאת, צה"ל הודיע על חזרה לשגרה מלאה בעורף. גם דובר הג'יהאד האיסלאמי הודיע כי סבב העימות הסתיים.

צה"ל תוקף ברצועת עזה. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפות צה"ל ברצועת עזה, הלילה/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חזרה לשגרה בשדרות, לאחר ליל לחימה ברצועת עזה. 3 במאי 2023. אבי רוקח
חזרה לשגרה בשדרות, הבוקר/אבי רוקח

התקיפה הראשונה התרחשה סמוך לשעה 23:00, בה תקף צה"ל מתחם ששימש כמחנה אימונים של חמאס, מוצב צבאי של הארגון בו היה מחסן אמצעי לחימה, אתרים לייצור אמצעי לחימה, מפעל בטון המשמש לבניית תשתיות של הארגון ומוצב צבאי של המערך הימי של חמאס בפעם השנייה תקף צה"ל לקראת השעה 02:30, בתקיפה נפגעו מנהרה תת קרקעית, אתר לאחסון אמצעי לחימה, מתחמים צבאיים ומוצב צבאי של חמאס.

אחת הרקטות ששוגרו מהרצועה בתגובה לתקיפות פגעה בחצר בית בקיבוץ במועצה האזורית חוף אשקלון. לא היו נפגעים אך נזק נגרם לבית ולרכב. בעקבות הירי, גבר כבן 46 נפצע קל בזמן שרץ למרחב המוגן ואישה כבת 63 נחבלה קל בידה מנפילה.

פעיל הג'יהאד האיסלאמי חאדר עדנאן. רויטרס
חאדר עדנאן, האסיר שמת בכלא הישראלי/רויטרס

אתמול במהלך היום, נערכו בצה"ל לתקיפה משמעותית ברצועת עזה, בעקבות מטח הרקטות שנורה לעבר יישובי העוטף. לדברי גורמים במערכת הביטחון, הועברו מסרים לכיוון ירושלים כדי להרגיע את הרוחות, אך הצבא תקף בכל זאת מטרות ברצועה. זאת, לאור ביקורת חריפה מתוך הקואליציה, האופוזיציה - ותושבי העוטף. במקביל, צה"ל נערך לספיגת רקטות גם בעורף.

לאחר כמה חודשים של טפטופי רקטות שהפכו למעין שגרת חיים עבור תושבי העוטף, תושבי הדרום ובפרט אלו המתגוררים ביישובי עוטף עזה, נאלצו להתמודד עם הסלמה במצב הביטחוני. החל משעות הבוקר המוקדמות אתמול, אז נקבע מותו בבית החולים של האסיר הביטחוני, פעיל הג'יהאד האיסלאמי חאדר עדנאן, נורו עשרות רקטות לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה.

בעוד בחמאס ובג'יהאד איסלאמי הבהירו כי מדובר ב"תגובה ראשונית" בלבד, פיקוד העורף הודיע בהתאם להערכת מצב שבוצעה, כי תושבי עוטף עזה אינם צריכים לשהות יותר בקרבת מרחב מוגן, ולפי שעה - השקט השברירי נשמר. "אי אפשר להמשיך לחיות ככה, אין לנו לאן לברוח. אני כבר לא מאמינה לשום ממשלה, אין לנו על מי לסמוך. למעלה מעשרים שנים שזה נמשך", סיפרה לוואלה! תושבת שדרות ריטה גלעדוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully