וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיל האוויר יירט כלי טיס בלתי מזוהה מעל רצועת עזה

עודכן לאחרונה: 3.4.2023 / 19:48

מהצבא נמסר כי מטוס קרב יירט כלי טיס בלתי מזוהה מעל שמי הרצועה, לאחר שהיה במעקב של יחידת הבקרה של חיל האוויר. "הכלי לא חצה לשטח מדינת ישראל ולא היווה איום בשום שלב", הובהר. אתמול יירט צה"ל באזור הכנרת כלי טיס לא מאויש שחדר מסוריה לישראל

מטוס קרב של חיל האוויר יירט היום (שני) כלי טיס בלתי מזוהה מעל שמי רצועת עזה. הכלי זוהה בשמי הרצועה והיה במעקב של יחידת הבקרה של חיל האוויר עד ליירוטו. בצה"ל מסרו כי הכלי לא חצה לשטח מדינת ישראל ולא היווה איום בשום שלב.

אתמול יירט צה"ל כלי טיס שחדר מסוריה לשטח ישראל, והופל מזרחית לראש פינה. גורם ביטחוני אמר לוואלה! כי ההערכה במערכת הביטחון היא ששיגור המל"ט לשטח ישראל הוא מעין תגובה, ייתכן איראנית, לתקיפות המיוחסות לישראל בסוריה. האחרונה שבהן, ברחבי מחוז חומס שבמרכז סוריה, אירעה שלשום. לפי הסורים, חמישה חיילים נפצעו במהלכה ונגרם נזק. בסך הכול יוחסו בארבעה ימים שלוש תקיפות בסוריה לצה"ל.

מטוס בז F15 בבסיס חיל האוויר תל נוף  - ברקע התקיפה בעזה. דובר צה"ל
מטוס קרב של צה"ל/דובר צה"ל

הבוקר איתר צה"ל את חלקי כלי הטיס. המל"ט הופל ב"אמצעים רכים", באמצעות לוחמה אלקטרונית, ולא על ידי ירי נ"מ. גורם ביטחוני סיפר כי ניתן היה להפיל אותו עוד קודם בשטח הסורי, כי זוהה בשלב מוקדם, אך בגלל השליטה וההערכה שניתן יהיה להפיל אותו מבלי שייגרם נזק בשטח ישראל - הוחלט לעשות זאת וללמוד ממנו.

חלקי הכלי ייאספו ויישלחו למעבדה ולטיפול גורמי המקצוע על מנת לתחקרם. ההערכה במערכת הביטחון היא שאיראן וחזבאללה מעורבים בשליחתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully