וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון פיגוע בביתר עילית: המחבל ירד מהאוטובוס - תיק עם מטעני חבלה התלקח לעיני הנוסעים

עודכן לאחרונה: 10.3.2023 / 0:29

מטען החבלה התגלה בתוך תיק שהושאר באוטובוס בעיר. המקרה התרחש זמן קצר אחרי פיגוע הירי בתל אביב בו נפצעו 3 בני אדם. אזעקות הופעלו ברחבי העיר, ולמקום הוזעקו כוחות מיוחדים, כולל דובדבן והיחידה הרב מימדית. למחבל היתה שהות לעלות על אוטובוס אחר ולברוח

תושבי ביתר עילית הונחו הערב (חמישי) להסתגר בבתיהם מחשש לחדירת מחבל לעיר. זאת, לאחר שמטען חבלה אותר בתוך תיק שהושאר באוטובוס ברחוב בן זכאי בעיר.

מבירור עם הכוחות בשטח עולה כי מחבל עלה לאוטובוס בקו 226 בין ירושלים לבית"ר עילית, מאחת התחנות האחרונות בירושלים. כשהגיע לרחוב הראשי של ביתר עילית, הוא ירד מהאוטובוס. כעבור שניות אחדות החלו המטענים להתלקח, לא ברור אם בכוונה או בטעות.

חלף זמן רב עד שהתברר שמדובר במטענים. במהלך הזמן הזה היתה למחבל שהות לעלות על אחד האוטובוסים לכיוון השני, שעוברים בתדירות גבוהה במיוחד. בעיר הופעלו אזעקות, ולמקום הוקפצו כוחות רבים, כולל דובדבן והיחידה הרב מימדית.

ראש העיר מאיר רובינשטיין פנה לתושבי העיר וביקש מהם להישאר בבתיהם. "להיכנס לבתים ולנעול את הדלתות. מי שמסתובב בחוץ מפריע לכוחות הביטחון", אמר. בהמשך אותר תיק חשוד נוסף בתחנת אוטובוס בעיר.

ראש עיריית ביתר עלית: "חשש שמחבל מסתובב בעיר". תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
ראש עיריית ביתר עלית: "חשש שמחבל מסתובב בעיר"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

המקרה התרחש זמן קצר אחרי פיגוע הירי ברחוב דיזנגוף בתל אביב בו נפצעו שלושה בני אדם באורח אנוש, קשה ובינוני. המחבל נורה בידי לוחם מגלן ומתנדב במשטרה. גורם ביטחוני סיפר כי על פי הערכות, המחבל הגיע לתל אביב עצמאית, אבל בכל זאת סורקים את השטח כדי לשלול אפשרות שהיה סייען.

המחבל הוא מואטז אלח'ואג'ה, פלסטיני בן 23 מהכפר נעלין, הסמוך לרמאללה. כוחות צה"ל בדרך לביתו. המחבל הוא איש חמאס, בנו של מנהיג ארגון הטרור בכפר בו גר. בעבר ריצה עונש של שנה ושלושה חודשים בגין החזקת אמצעי לחימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully