וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל ההתפרעויות בחווארה: מאות מתנחלים הגיעו לגבעת אביתר

עודכן לאחרונה: 27.2.2023 / 10:54

המתנחלים הגיעו למאחז שפונה בעשרות כלי רכב ועמדו לצד הדרך, חלקם עלו ברגל לגבעה. כוחות מג"ב החלו בפינויים מהמקום. במקביל, הושגה שליטה על העימותים בכפר הסמוך לזירת הפיגוע, שבו נרצחו שני צעירים

כוחות מג״ב הגיעו לגבעת אביתר והחלו לפנות מתיישבים. 26 בפברואר 2023/TPS חיים פרלמן

בצל העימותים סמוך לכפר חווארה, מאות מתנחלים הגיעו הערב (ראשון) לגבעת אביתר, מאחז שפונה בעבר בשומרון. המתנחלים עמדו עם כ-150 כלי רכב לצד הכביש, וחלקם עלו ברגל לגבעה. כוחות מג"ב שהגיעו למקום החלו לפנות את הנוכחים. זאת, ברקע הפיגוע שבו נרצחו שני צעירים.

מוקדם יותר הערב תקפו מאות מתנחלים פלסטינים בכניסה לכפר חווארה ובצומת תפוח. עשרות מכוניות, חנויות ובתי משפחות הוצתו - וכן נהגים פלסטינים הותקפו באבנים. כלי תקשורת פלסטיניים דיווחו על הרוג מירי סמוך לאזור ההתפרעויות. עוד נמסר כי פלסטיני נפצע קל מיידוי אבנים, ומשרד הבריאות הפלסטיני דיווח על 20 פצועים קל משאיפת עשן, ועל פצוע קשה מפגיעת אבן בראש.

עשרות משפחות פלסטיניות פונו מבתיהם לאחר שהוצתו. כוחות הביטחון פעלו להרחקת המפגינים ורכב משטרתי מסוג מכת"זית נכנס למקום, אולם רק כעבור שעות הושגה שליטה - לאחר שאלו המשיכו לתקוף ולהצית מבנים באזור.

"הממשלה לא עושה כלום", אמר אחד המתפרעים. "פיגוע רודף פיגוע. כל נהג שני פה חוטף אבנים מערבים והם לא מפסיקים לרצוח אותנו. בסוף זה התפרץ". מפגין נוסף הוסיף כי "הזעם פה מטורף, אני לא זוכר כזה בלאגן. עד עכשיו ספגנו בשקט, לא עוד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully