וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הורוביץ אוסר על "טיפול המרה": "סנקציות נגד מי שיעסוק בהתעללות הזו"

עודכן לאחרונה: 14.2.2022 / 11:27

שר הבריאות ומנכ"ל המשרד הציגו חוזר מנכ"ל חדש האוסר על טיפולים להמרת נטיה מינית, ומאפשר החלת סנקציות על בעלי מקצוע העוסקים או מפרסמים טיפולים אלו. "זו התעללות אכזרית בבני נוער במצוקה. הפרקטיקה הזו היא רצח של הנפש, ולפעמים גם של הגוף"

בווידאו: הצגת חוזר מנכ"ל חדש של משרד הבריאות האוסר טיפולי המרה/צילום: לע"מ

שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל המשרד פרופ' נחמן אש הציגו היום (שני) חוזר מנכ"ל חדש האוסר על "טיפולי המרה". החוזר מבהיר כי נטייה מינית או זהות מגדרית לא מהווה בעיה רפואית, גופנית או נפשית הדורשת טיפול, וכי אין עדויות על הצלחות בטיפול מסוג זה.

"אף אחד לא צריך המרה. לסביות, הומואים, טרנסים וסטרייטים, אתם טובים ויפים בדיוק כמו שאתם", אמר הורוביץ, "חוזר המנכ"ל החדש שהצגנו אוסר מפורשות על טיפולי המרה, וכולל גם סנקציות נגד בעלי מקצוע שיעסקו בהתעללות המסוכנת הזו בנוער להט"בי".

שר הבריאות, ניצן הורוביץ ומנכ״ל המשר,  נחמן אש מציג חוזר מנכ״ל חדש בנושא איסור מתן ״טיפולים״  להמרת זהות מגדרית ונטייה מינית. אבשלום ששוני, מעריב
"אם יש מישהו שצריך המרה אלו ההומופובים". הורוביץ, היום/מעריב, אבשלום ששוני

החוזר החדש מזהיר מהסכנות הנפשיות הנגרמות משימוש ב"טיפולי המרה", מבהיר כי מדובר בפרקטיקה לא לגיטימית, ואוסר מעתה כל גורמי מקצוע להציע, לפרסם או לתת "טיפול" מסוג זה. כמו כן, החוזר מאפשר להחיל הליכי משמעת חמורים ולשלול רשיונות טיפול מבעלי מקצוע רפואי, המורשים על ידי משרד הבריאות ושמציעים, מפרסמים או נותנים "טיפולי המרה".

"'טיפול המרה' הם התעללות אכזרית בבני נוער במצוקה. הפרקטיקה הזו היא רצח של הנפש, ולפעמים גם של הגוף. חובתנו לפעול נגד מי שעוסק בה, ומסכן חיי אדם. זה מה שאנחנו עושים היום. אם יש מישהו שצריך המרה אלו ההומופובים, אנשי החושך ומפיצי השנאה", הוסיף שר הבריאות, ולבסוף אמר כי החוזר החדש הוא "נצחון במאבק לסובלנות ושיוויון, ובמקרה הזה נצחון חשוב גם במאבק על החיים".

מנכל איגי, עופר נוימן אמר כי "'טיפולי המרה' הם פיגוע נפשי עבור מי שנאלץ לחוות אותם. המהלך של משרד הבריאות בהובלת שר הבריאות ניצן הורוביץ ומנכ"ל המשרד נחמן אש הוא פריצת דרך שתציל חיים, משפחות ואת העתיד של מאות בני ובנות נוער בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully