וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי התו הסגול והירוק, עם מסיכות: אילו הגבלות הוסרו היום ומה עדיין בתוקף?

עודכן לאחרונה: 1.6.2021 / 9:43

שנה ושלושה חודשים עברו מאז פרוץ הקורונה בישראל, ומהיום בבוקר כמעט כלל ההגבלות שהוטלו על הציבור יוסרו. אילו תקנות יבוטלו ומה יישאר איתנו לאורך חודשים. כל הפרטים

פתיחת חנויות בקניון איילון לאחר הסגר השלישי, 21 בפברואר 2021. ראובן קסטרו
לראשונה לאחר שנה ושלושה חודשים יוסרו מגבלות הקורונה בישראל/ראובן קסטרו

רוב הגבלות הקורונה שהוטלו על הציבור בוטלו הבוקר (שלישי) - שנה ושלושה חודשים מאז פרוץ המגיפה בישראל. חלק מהתקנות שנותרו יוסרו בתקופה הקרובה, אך יהיו כאלה שיישארו כמה חודשים. כיצד יפעלו העסקים והתחבורה הציבורית ומי עוד נדרש לבידוד? כל הפרטים.

חזרה ללימודים ללא מתווה הקפסולות, בי"ס "אחד העם", פתח תקווה, 18 באפריל 2021. ראובן קסטרו
חובת עטיית המסיכה תישאר ללא שינוי עד לסוף שנת הלימודים הנוכחית/ראובן קסטרו

חובת המסיכות

מתוך סך ההגבלות שהוסרו אט-אט במקביל להתחסנות האוכלוסייה נגד הנגיף, אחת התקנות שנותרה היא חובת עטיית המסיכות במרחבים סגורים. במשרד הבריאות ירצו לבחון האם הסרת ההגבלות תביא לעלייה בתחלואה, ואם התחלואה לא תגדל לאחר הסרתן - גם חובת המסכות צפויה להתבטל בעוד עשרה ימים.

כך או כך, במסגרות הלימודים חובת עטיית המסיכה תישאר על כנה עד לסוף שנת הלימודים הנוכחית. פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, הסביר כי במגן ישראל ידעו שהם לקחו סיכון בהסרת התו הירוק, אך הוא היה מחושב. לוואלה! נודע כי בעקבות הסרתו נדחה ביטול הסרת המסיכות בחללים סגורים.

נתב"ג, הטיסות לישראל וממנה

הגבלות נוספת, שצפויות להישאר גם בעוד חודשים רבים, הן ההגבלות על הטסים לחוץ לארץ ולשבים ארצה.

בתוך נמל התעופה בן גוריון תוסר הגבלת התו הסגול, ולא יהיה צורך לשמור על מרחק של שני מטרים, אולם ההגבלות על מדינות שהוגדרו כאדומות, בהן ארגנטינה, רוסיה, אתיופיה, אוקראינה, הודו, מקסיקו וברזיל, תוארך עד לאמצע חודש יוני.

החוזרים ממדינות אלו ייכנסו לבידוד לעשרה ימים, בכפוף לשתי בדיקות קורונה - עם נחיתתם ולאחר תשעה ימים - גם אם הם מחוסנים או מחלימים, מחשש לכניסת וריאנטים. אם מגמת התחלואה במדינות אלו תמשיך, ההגבלה תוארך.

במקביל, משרד הבריאות פרסם אזהרת מסע למדינות אורוגוואי, בוליביה, פרגוואי, צ'ילה, קולומביה, קוסטה ריקה ותוניסיה. במידה ויכנסו ממדינות אלה חולים לישראל, גם הן יצטרפו לרשימת המדינות האדומות.

בדיקות קורונה בנתב"ג לשבים מחו"ל, 21 במרץ 2021. ראובן קסטרו
הנוסעים ישלמו מכיסם על בדיקת קורונה בחזרתם לארץ. נתב"ג/ראובן קסטרו

המטרה באכיפת ההגבלות על הטיסות ונתב"ג היא לשמר את ישראל כאי ירוק. כיום אין כלל ערים, יישובים או רובעים אדומים, כתומים או צהובים בארץ. במשרד הבריאות החלו בחלוקה חדשה - ירוק בהיר וירוק בוהק - בהם אין מאומתים חדשים לפחות שבוע.

עיר המוגדרת ירוקה בוהקת היא עיר בה אין מאומתים חדשים לפחות שבוע. כרגע 74% מהערים בישראל צבועות בירוק בוהק. נותרו 26%, שהם 60 ערים ויישובים, שצבועים בירוק בהיר.

מאז שלשום, אובחנו ארבעה מאומתים חדשים לנגיף בכל הארץ. בסך הכל ישנם 352 חולים פעילים בישראל, כש-49 מהם הם חולים קשים. אחוז הבדיקות החיוביות הוא: 0.02%

התו הירוק והסגול ותחבורה ציבורית

החל מהבוקר, בוטלו המגבלות שחלו במסגרת התו הירוק והתו הסגול. בשל כך, הקניונים וחדרי הכושר יפעלו ללא התווים - המורים על מכסת משתתפים או קונים. בנוסף לכך, לא יהיו יותר מקומות הפתוחים רק לבעלי תו ירוק, הכוללים את התיאטראות ואירועי ספורט.

כמו כן, הממשלה אישרה להסיר את ההגבלות מהתחבורה הציבורית, שתחזור לתפוסת נוסעים מלאה, וממקומות העבודה, שיחזרו למתחמי עבודה משותפים, כולל בחדרי האוכל.

מ-1 ביוני יחלו שינויים במדיניות ביצוע הבדיקות לגילוי נגיף הקורונה בקרב הנכנסים והיוצאים מישראל, בנתב"ג ובמעברי הגבול היבשתיים והימיים. המדינה תפסיק לממן את הבדיקות, והן ישולמו מכיסם של הנכנסים לישראל.

הנוסע יתבקש לשלם 80 שקלים על בדיקת החזרה כבר במעמד היציאה מהארץ, ובמידה ולא יירשם לבדיקה בשלב הזה, הוא יתבקש לשלם מאה שקלים לבדיקת החזרה בעת שייכנס לארץ. מי שלא ייבצע את הבדיקה צפוי לקנס בסכום של 3,500 שקלים בגין הסירוב. הבדיקה מהיציאה מהארץ תעשה גם היא על חשבון הנוסע בקופות החולים, והיא תהיה בדיקת PCR ולא בדיקה מהירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully