וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוות משולב של מח"ש והמשטרה יחקור את אסון הר מירון בפיקוח הפרקליטות

6.5.2021 / 18:31

מנדלבליט הודיע כי הצוותים יעבדו באופן מתואם אך ישמרו על הפרדות במספר היבטים, כדי "להגיע לבירור האמת בצורה מיטבית". היועץ הבהיר כי ניהול החקירה על ידי שני גופים עלול "להביא לתקלות ומקשה מאוד על מיצוי החקירה". צוות החקירה המשותף ילווה על ידי פרקליטות המדינה

בווידאו: המבקר אנגלמן מבקר בזירת האסון בהר מירון/צילום: שלומי גבאי

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט הודיע היום (חמישי) על מתווה שבמסגרתו צוות משולב של המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) והמשטרה יחקור את האסון בהר מירון, בו נהרגו 45 בני אדם. בשלב זה, כשבוע לאחר האסון, טרם זומנו מעורבים באירוע לחקירה ולא נגבו עדויות.

בהודעה של מנדלבליט נאמר כי הצוותים יעבדו "באופן משתף ומתואם לצורך חקירת האירוע, תוך הקפדה על גדרות וסייגים לעבודה המשותפת, במספר היבטים, על מנת לשמור על עצמאות החקירה של כל גוף, ויכולתו להגיע לבירור האמת בצורה מיטבית".

עוד נמסר כי צוות החקירה המשותף ילווה על ידי פרקליטות המדינה, באמצעות פרקליטים שימונו על ידי מ"מ פרקליט המדינה, עמית איסמן, כמו גם הגורמים הרלוונטיים במח"ש ובפרקליטות, בייעוץ המשפטי לממשלה ובמשטרת ישראל.

אסון הר מירון, 30 באפריל 2021. דוד כהן / פלאש 90, פלאש 90
צוות חקירה משותף יחקור את האירוע. האסון בהר מירון, בשבוע שעבר/פלאש 90, דוד כהן / פלאש 90

בהודעת היועץ המשפטי הובהר כי "בנסיבות המיוחדות והחריגות מאוד של האירוע, בו היה טיפול משולב של גורמים שונים, ניהול החקירה על ידי שני גופים שונים באופן שהוא נפרד ומנותק, עלול להביא לתקלות ומקשה מאוד על מיצוי החקירה והגעה לחקר האמת, ועל כן אין מנוס מלייצר מתווה של תיאום ושיתוף, בכפוף לסייגים מסויימים.

בין הסייגים שנקבעו לעבודת הצוות המשותף שהוקם: רק חוקרים של מח"ש יגבו הודאה משוטרים, והצוות המשטרתי לא ייחשף לשאלת חקירת שוטר כחשוד ולא יהיה מעורב בכך כלל.

מפכ"ל המשטרה, קובי שבתאי בכביש 5
ברקע כניסתו של העוצר הלילי. ראובן קסטרו
הוסכם כי רק חוקרים של מח"ש יגבו הודאה משוטרים בנוגע לאירוע במירון. המפכ"ל שבתאי/ראובן קסטרו

מוקדם יותר השבוע מונה ניצב-משנה אברהים סלמאן, ראש אגף חקירות ומודיעין במח"ש, לעמוד בראש חקירת האסון בהר מירון. לפי מח"ש, החקירה החלה כבר ביום שישי שעבר והוקצה לה "צוות חוקרים מיומן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully