וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות החלטת הקבינט: רגב תאשר את חזרתם של 1,000 ישראלים בלבד מדי יום

2.3.2021 / 21:15

קבינט הקורונה אישר את חזרתם של 3,000 ישראלים מדי יום, אולם משרד התחבורה קבע כי בשלב הראשון הכמות תצטמצם לשליש. לדברי המשרד הדבר נועד לוודא את "אפקטיביות האכיפה", אולם ההערכה היא שהמגבלה היא בשל מלאי הצמידים האלקטרוניים המוגבל

בווידאו: נוסעים נחתו בנתב"ג וחוברו לצמיד אלקטרוני/צילום: ניב אהרונסון ורויטרס

משרד התחבורה הודיע הערב (שלישי) כי הוא מתכוון לאשר רק לאלף ישראלים לשוב לארץ מחו"ל מדי יום. זאת, למרות החלטת הקבינט מוקדם יותר היום, שאישר את שובם של עד 3,000 נוסעים ביום.

לדברי המשרד הדבר נועד לוודא את "אפקטיביות האכיפה", אולם ההערכה היא שהמגבלה היא בשל העובדה שמלאי הצמידים האלקטרוניים מוגבל בהיקף היצור, והאספקה הקיימת מספיקה לאלפים בודדים. על פי נתוני משרד התחבורה עשרות אלפי ישראלים נמצאים בחו"ל והצפי הוא שרובם הגדול ינצל את ביטול ועדת החריגים על מנת לשוב לישראל. הרחבת השימוש בצמידים האלקטרונים תדרוש חקיקה מיוחדת.

חברת סופרקום, המספקת את הצמידים, נערכה להגברת קצב הייצור מאז בקשת משרד הבריאות לספק את מאה הצמידים הראשונים ביום רביעי שעבר. מאז פרצה מגיפת הקורונה לפני כשנה זוכה החברה הישראלית לביקוש גבוה למוצריה, בהם גם אזיקים אלקטרוניים לאסירים. זאת, בין היתר בשל החלטתן של מדינות שונות לאפשר שחרור של אסירים ברמת מסוכנות נמוכה למאסרי בית, ובכך להפחית את הצפיפות בבתי הכלא ולצמצם את סכנת הדבקה והתחלואה בהם.

נתב"ג 25 בינואר 2021. ראובן קסטרו
רק כאלף ישראלים יורשו לחזור מדי יום בשלב הראשון. נתב"ג/ראובן קסטרו

עיקרי החלטת הקבינט

  • תתאפשר כניסה של 3,000 ישראלים כל יום דרך נתב"ג החל מיום ראשון
  • השבים מחו"ל יחוייבו בבידוד ביתי מלבד מחוסנים ומחלימים
  • מלוניות בידוד יופעלו לטובת אזרחים שאינם יכולים לקיים בידוד ביתי
  • תתועדף אכיפת הבידוד בקרב השבים מחו"ל על פני אכיפה בציבור הכללי
  • תוקצה תוספת של 660 פקחים עובדי מדינה למשטרה לטובת אכיפת בידוד
  • יקודמו אמצעים טכנולוגיים נוספים כמו אפליקציית מעקב בהסכמה לשבים מחו"ל
  • אזרחים מחוסנים יוכלו לצאת מישראל ללא מגבלה
  • ועדת החריגים תצומצם משמעותית ורוב פעילותה תבוטל

מוקדם יותר אישר קבינט הקורונה את פתיחת נמל התעופה בן גוריון להמראות ולנחיתות אזרחים. לשרים הוצג מתווה משופר שגובש ביממה האחרונה לכניסה ויציאה מהארץ, בין השאר - במטרה לאפשר לישראלים לשוב ולהצביע בבחירות בעוד כשלושה שבועות. המתווה כולל צמצום משמעותי של ועדת החריגים שאישרה עד כה את תנועת האזרחים מישראל ואליה. התקנות שאושרו יובאו לאישור הממשלה בהתאם עם סיום העבודה עליהן.

בפתח הדיון אמר המשנה לראש המל"ל, איתן בן דוד, כי בשל פתיחת נתב"ג, אכיפת בידוד לחוזרים מחו"ל תתועדף מעל אכיפת בידוד כללי ועמידה בהנחיות במרחב הציבורי. עוד לפני החלטת משרד התחבורה לצמצם את כמות השבים לארץ, קבע הקבינט לאפשר את כניסתם של 3,000 ישראלים כל יום דרך נתב"ג החל מיום ראשון לפי מתווה של משרד הבריאות ומשרד התחבורה.

עוד נקבע כי השבים מחו"ל יחוייבו בבידוד ביתי מלבד מחוסנים ומחלימים, שעדיין יצטרכו לבצע בדיקות קורונה לפני העלייה למטוס. כמו כן, הוחלט על הפעלת מלוניות לטובת אזרחים שאינם יכולים לקיים בידוד ביתי. משטרת ישראל תאכוף את הבידוד ותיתן תיעדוף לאכיפת בידוד של חוזרים מחו"ל. פרט לנתב"ג, הוחלט כי כי גם שדה התעופה רמון ליד אילת יוכשר לקליטת חוזרים מחו"ל.

כמו כן, לפי ההצעה תוקצה תוספת של 660 פקחים עובדי מדינה למשטרה לטובת אכיפת בידוד. כמו כן עלתה הצעה לפיו יקודמו אמצעים טכנולוגיים נוספים כמו אפליקציית מעקב בהסכמה לשבים מחו"ל. זאת ועוד, אזרחים מחוסנים יוכלו לצאת מישראל ללא מגבלה, אזרחים לא מחוסנים שרוצים לצאת מישראל יצטרכו לעבור ועדת חריגים. לפי ההצעה, שרת התחבורה מירי רגב תקבע את היקף הטיסות שיורשו לצאת ולהיכנס לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully